PDA

View Full Version : gt3 kapot?



tr3sx
5 juli 2003, 18:33
Als ik mijn gt3 aanzet dan doet hij het de eerste minuten (zeg 2-5) goed.
Daarna gaat het mis...

Als je zacht aanslaat ( beter gezegt zacht tokkelt) is er niks aan de hand.

sla je normaal aan, en je laat hem doorklinken dan word het signaal meteen zacht en komt het tezamen met een digitale overdrive (clippen) naar boven (harder).

Sla je echt vol aan dan komt het niet eens door en begint hij meteen zacht en word hij langzaam harder met weer clippen.

Ik heb de hele boel op alle mogelijke manieren gereset (ook de 19 stappen met complete geresette fabrieksinstellingen) -> Master en pedal assign tegelijk ingedrukt en dan aanzetten......maar het mag niet baten.

Ik heb voor zover ik weet niets verkeerd gedaan, en na enige rondvraag heb ik begrepen dat je de GT3 in principe niet kan opblazen.

Het is allemaal gekomen na een jamsessie met een delay die altijd blijft doorgaan. Heel cool geluid, maar nadat ik hem uitzette, en de volgende dag weer aan was dit probleem er ineens.

De batterij is goed (3.2v), en toen ik hem opendraaide zag ik nergens een zekering, en na weer enig rondvraag bleek dus ook dat er geen zekering inzit...

Wie heeft een idee?
HELP HELP

Maarten :(

Ic3gl0vE
5 juli 2003, 19:04
Welke romversie heb je? als het niet 1.03 is (ik dacht dat dat de nieuwste was) kun je 'm sowieso gratis wegbrengen om er (gratis!) een nieuwe romchip in de laten zetten. dan zijn alle instellingen sowieso vernieuwd...

en weet je zeker dat de batterij goed is?

tr3sx
5 juli 2003, 19:12
is dat zo? ik versie 1.02....

kan ik die gratis laten vervangen?

en hoe lang ben ik hem dan kwijt?

in de test staat dat de batterij 3.1 nog heeft, dat schijnt toch standaard te zijn?

Heb jij ook een andere rom versie er in laten zetten?

Maarten

tr3sx
5 juli 2003, 19:19
en moet ie dan gewoon naar een muziekwinkel?
of moet ik hem dan naar een speciaal punt brengen?

en daar zou het probleem in kunnen liggen?

thnx


Maarten

Ic3gl0vE
5 juli 2003, 19:23
er zit een bug in mijn gt3 (met de harmonizer) en die wordt opgelost door een nieuwe romversie.. alleen heb ik 'm nog steeds niet laten upgraden, nee.

Ik ben het telefoonnummer van roland/boss Benelux helaas ook kwijt, sorry

Oviv
6 juli 2003, 07:00
Misschien dat je hier http://www.roland.be/inhoud-N.html je vraag kwijt kan. En kijk even rond op de FAQ op deze site, misschien staat er een antwoord op je vraag.

Richard
www.ravivo.nl

Ic3gl0vE
6 juli 2003, 16:03
of moet ik hem dan naar een speciaal punt brengen?



Er is mij verteld dat 'ie naar een roland service center moet. Veel muziekzaken die authorized roland dealer zijn zouden het dus voor je moeten kunnen doen.

Laat ons in ieder geval even weten wat er gebeurt!

Maarten.