PDA

View Full Version : Noob Intellifex vraag



hole
23 april 2014, 11:56
Vind mezelf toch niet echt een MIDI-beet, maar ik kom er (ook met de manual) niet helemaal uit.

Kun je met een Intellifex CC's wél of niét gebruiken om individuele effecten in- en uit te schakelen? Of kun je alleen d.m.v. PC's presets schakelen?

(Dat je CC's kunt gebruiken om parameters aan te sturen, dat had ik al wél begrepen (y) )

Edit: Aanvullende vraag: Intellifex of G-major 2? Waarom?

bluegate
23 april 2014, 17:16
De intellifex heeft alleen vaste algorithms waarin je individuele effecten zover ik weet niet aan/uit kunt zetten.
Wel kun je CC's koppelen aan de volume of mix instellingen van de effecten waardoor je dit wel na kunt bootsen maar met een omweg.

Nocki
23 april 2014, 19:45
+1
Met CC's kun je idd de waardes van bepaalde dingen regelen. Dus idd volume van een geluid open of dicht gooien. Echt een effect aan of uit zetten kan niet.
Het leuke is ook dat je met druk op de knop van alles kunt laten gebeuren...
Het antwoord is dus dat je wel effecten aan en uit kunt zetten maar niet op de manier zoals je het gewent bent bij een G-major ofzo.

Voor vraag 2. Intellifex!
het analoge pad maakt zoveel goed en de sounds voelen misschien niet zo lekker op de eerste feel als bij de G-major (2) maar in een bandmix is het behoud van je attack, definitie en midden gebied echt een doorslaggevende factor.
Je gaat er echt lekkerder door spelen.
Succes!

hole
30 april 2014, 11:32
Heb, ondanks de adviezen hierboven, een GM2 besteld. Ik hecht veel waarde aan flexibiliteit, en die lijkt de GM toch net iets meer te hebben dan de intellifex. Ben benieuwd.

guitaraddict
1 mei 2014, 11:18
Voor vraag 2. Intellifex!
het analoge pad maakt zoveel goed en de sounds voelen misschien niet zo lekker op de eerste feel als bij de G-major (2) maar in een bandmix is het behoud van je attack, definitie en midden gebied echt een doorslaggevende factor.

Nog een (ongevraagd) advies.
Veel plezier met je Gm maar probeer na een tijdje met de GM gewerkt te hebben, toch eens een Intellifex , als je kans krijgt, dan begrijp je wat attack en directheid voor je geluid betekenen.

hole
1 mei 2014, 12:33
Ik vermoed dat in een bandmix met 2 gitaristen, bas, drums, keys, 2x sax en 5 x zang dat allemaal marginale verschillen zullen zijn :p