PDA

View Full Version : Sjuffel



benwave
22 april 2014, 20:42
Ik had er zo maar zin. Niet geheel foutloos ,
Gibson Les paul customshop, Marshall JTM1C, naar de GT100, de computer in



http://youtu.be/rE-JetfDxNU

paulusdeBKB
22 april 2014, 22:06
Hi Benwave,

Met je niveau zit het wel goed, da's alvast duidelijk :)
Maar ik heb wat opmerkingen, alleen verwoordt John Mayer die beter en met meer autoriteit dan ik zou kunnen. Check dit filmpje van hem:

https://www.youtube.com/watch?v=lYLyXmAiIb0

Dus dat.

En dan nog 1 puur persoonlijke opmerking, waar vast niet iedereen het mee eens zal zijn: ik krijg bij het filmpje het gevoel dat je gewoon een beetje voor jezelf heen zit te spelen. Zonder plan, zonder verhaal en ook nog zonder pauzes in je frasering. Daardoor is het nogal vermoeiend voor mij als kijker om naar je te luisteren.

Post nog eens een filmpje, en maak dan een verhaal van je spel. Je tone en spel zijn dik in orde, ik weet zeker dat je beter kunt met de chops die je bezit.

jutter
22 april 2014, 22:31
Ik had er zo maar zin. Niet geheel foutloos ,
Gibson Les paul customshop, Marshall JTM1C, naar de GT100, de computer in



http://youtu.be/rE-JetfDxNU

Mooie vintage kast! Hou er wel van!

Goed gespeeld, dat ook hoor! Puntjes van kritiek: geluid is mij wat te 'gemaakt', niet echt puur. En bij het gitaarspel mis ik wat gevoel. Voor de rest goed gedaan!

Duhsjaak
25 april 2014, 04:50
Mijn post hierbij is pleite. Pispote. Om maar enige dialect rock krachttermen te gebruiken.

Effe kort, want dan ga ik echt een tukkie doen:
Ik ben het helemaal eens met paulusdeBKB. Maar dat kan mij geen donder schelen. En, hoop ik, jou ook niet.

Het spelplezier spat ervan af. Ook mevrouw Sjaak, die nog maar 42 jaar allerlei snaar geweld over zich heen krijgt, keek op van haar ruzzletje of hoe dat ook heet.
Bang voor stiltes was ik ook. Ben Webster meldde steevast dat stilte ook muziek is.
Tegenwoordig krijg ik te horen dat ik zo kaal speel. Simpele motiefjes, er vallen stiltes.

ik zou maar heel weinig veranderen. het is dezelfde discussie als die ik al tientallen jaren voer met een Grieks vriendingetje:
Zij kan de schaduw zoeken, dat moet ook wel, want de zon schijnt iedere dag*.
Als ik de zoek moet zoeken, noem ik dat vakantie.

Iets meer rust inbouwen en vooral met net zoveel enthousiasme doorgaan met aan snaren trekken en posten.
Vriendelijke groet, Gus

*de son schaant foor ieduraain, zei Johnny Jordaan altijd (de zon schijnt voor iedereen).

arnoldtims
25 april 2014, 13:14
Krijg ik ook altijd te horen, meer rust. En al hoe wel dat er best een waarheid in schuilt, vind ik dit gewoon erg lekker gespeeld. Je doet het ogenschijnlijke met veel gemak en plezier en ik wou dat ik kon wat jij kan. Kortom met plezier geluisterd

Harald
25 april 2014, 13:23
Lekker gespeeld voor gewoon thuis zitten oefenen/jammen. Voor een plaat of optreden zou enige dynamiek en opbouw wel fijn zijn. Maar goed, moet je nog een band hebben waar je 2 a 3 minuten aan één stuk door mag gaan... Op de nederlandse bluespodia genoeg gehoord dat hier qua souplesse niet aan kan tippen.

Naast dynamiek en opbouw is spanning en ontspanning ook zoiets. Het probleem met al die standaard riffjes is dat het allemaal niet echt wringt, daarvoor klinken ze te vertrouwd. Dan kun je ook geen spanning ontspannen. En dat is nu net zo leuk :)

Docinim
25 april 2014, 14:51
Zo hey! dat klinkt lekker! en het plezier spat van het scherm!
Wou dat ik dit zo kon uitvoeren!! de volle 2.39 minuten genoten!

benwave
25 april 2014, 19:45
Jongens bedankt voor de reacties, altijd leuk om te horen .
Meer rust,, daar had ik nou net even geen zin in.
Gewoon wat Harald aangaf, lekker pielen thuis, verder geen enkele bedoeling ermee, maar ik vond het wel lekker gaan, en klinken, dat ik dacht ach we nemen hem op.
Zie het als een oefen sessie, ..

benwave
25 april 2014, 21:15
. ... Op de nederlandse bluespodia genoeg gehoord dat hier qua souplesse niet aan kan tippen
Trouwens een mooi compliment Harold. Bedankt