PDA

View Full Version : Gitaar Parts????



Jeffrey Kroonenberg
22 april 2014, 19:05
Beste Gitaarnet forum gebruikers,
Ik wil zelf een gitaarlijn opzetten.
Allen zoeken en zoeken op google, naar een antal webshops.
Niks.
Mijn vraag is of jullie webshops kennen waar in allen bass en gitaar dingen verkocht worden.
Ik zelf moet gitaar halzen en boddy's hebben.
Voor Tele, les paul, strat en sg dna nog voor de bass, 4 en 5 string active, jazz, presions.
En dan nog allen anderen dingen die de bij horen.
Ik kan echt zelf de bomen door het bos niet meer zien.
Het liefst 1 webshop.
Alvast bedankt :D

Gearjunkie
22 april 2014, 19:34
Dat begint al goed dan... Zoek een groothandel, iets als WD-music of zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

RS-Rik
22 april 2014, 21:18
Ja of zelf importeren. Maar daarmee kan ik je niet helpen. De site van de www.douane.nl geeft iig informatie over je rechten en plichten.

Gearjunkie
22 april 2014, 21:33
Goede tip inderdaad, anders wordt goedkoop duurkoop. Heb je al een businessplan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Kingstring
22 april 2014, 21:47
Ik ben heel benieuwd. Ik heb zelf een aantal webshops, en iets zegt me dat dat niet de oplossing is om een gitaarlijn op te zetten door daar parts te kopen, af te monteren tot gitaar en er dan veel geld voor te vragen. Simpelweg omdat er te veel margepakkers zijn dan.

Bijvoorbeeld: Gitaaronderdelen kosten 150 euro voor de producent om te maken. Maar, die moet ook winst maken, dus die producent verkoopt ze voor 200 euro aan de groothandel, maar die moet winst maken dus die verkoopt ze voor 240 euro aan de webwinkel..maar je snapt..die moet winst maken, dus die vraagt 360 euro aan de klant. Dan moet jij alles in elkaar zetten, zorgen dat het jouw look en feel heeft, en dan weer doorverkopen voor 500 euro. Probleem is dat de 500 euro niet in verhouding staat tot de eerste 150 Euro. Het is namelijk nog steeds dezelfde kwaliteit.


Je kunt dus denk ik beter een fabriek zoeken in China, Taiwan, Thailand of Korea die al die parts al maakt voor bekendere merken. Vaak kun je daar white label die parts kopen of zelfs de complete gitaar. Maar ook dit vergt lokale kennis en toezicht die je weer uit moet besteden aan handelspartners...en dat kost ook wat geld. Ander probleem is de afnamehoeveelheid. Vaak per container. Maar misschien moet je iets meer uit de doeken doen over je plan zodat we je kunnen helpen.

BamBuFan1
23 april 2014, 00:41
http://www.spreekbeurten.info/bier1.jpg
http://www.appiehein.com/142-865-large/chips-paprika.jpg

Ik ben er helemaal klaar voor.

KoenB
23 april 2014, 16:16
Allen zoeken en zoeken op google, naar een antal webshops.
Niks. Mijn vraag is of jullie webshops kennen waar in allen bass en gitaar dingen verkocht worden.
Ik zelf moet gitaar halzen en boddy's hebben.

Ik denk ook niet dat er webshops zijn die boddy's verkopen eigenlijk...

Buzzel
23 april 2014, 16:34
Als je geen webshop met gitaar onderdelen kan vinden weet je niet hoe je moet googlen (http://bit.ly/wDb6my).

Pepe
23 april 2014, 16:44
Het klinkt als een goed doorwrocht business plan meneer Kroonenberg. Het KAN gewoon niet fout gaan!

purplejohn
23 april 2014, 17:03
Ik zal ook helpen allen zoeken en zoeken, oke?

Buzzel
23 april 2014, 17:06
Het klinkt als een goed doorwrocht business plan meneer Kroonenberg. Het KAN gewoon niet fout gaan!

Goeie voorbereiding is het halve werk!

Pepe
23 april 2014, 17:11
Zeker. Biertje erbij en vooruit met die Google. Voor je het weet hebbie een webshop en stromen de orders binnen. En als je anderen laat zoeken dan heb je aan een biertje genoeg.

hs0504
23 april 2014, 19:03
http://www.guitar-parts.nl

RS-Rik
23 april 2014, 20:26
Met het risico pendant, tutoyerend en als een spelbreker te worden gezien

Fuck ons allemaal.



Lief kind van 14:

Niet letten op het sarcastische gezeik van kalende mannen van middelbare leeftijd met bierbuiken en een Dire Straits idolatie (poepsaaie kutmuziek). Het wordt een soort wedstrijd in het maken van bij de handte opmerkingen. Waarom precies is me een raadsel maar het zal met een soort frustratiereflex te maken hebben, iets waar je je tere ziel nog niet aan wilt branden. (gebeurt vanzelf wel n keer)

Het sarcasme is niet geheel van de lucht omdat er best veel komt kijken bij het opzetten van een commerciele gitaarlijn, veel meer dan jij nu bij elkaar kan bedenken. Daarnaast is de gitaarmarkt op het moment een ontzettende kopers-markt, dat wil zeggen dat de verkoper precies moet hebben wat de klant wil, anders verkoopt hij niet.
Het opzetten van een assamblage-gitaarlijn, waarbij jij body's, neck's en electronica bij elkaar selecteert en een mooie en diverse gitaarlijn maakt gaat samen met een flinke voor- investering.

Het is misschien niet ónmogelijk, maar je zult vooral zelf op pad moeten en niet teveel letten op deze thread.

Kijk eens naar wat Fender recentelijk heeft gedaan, met een Pawn-shop en blacktop series hebben ze de romantiek die hun merk oproept vermengt met iets nieuws, cools en praktisch.


Een hele goede oefening is het zelf maken (of assembleren) van een gitaar, dan zie je wat daar allemaal bij komt kijken.

Tabula Rasa
24 april 2014, 15:40
Ik zou zeggen: Kom ff bij mij langs met een dik pak geld, Veel onderdelen heb ik al voor je liggen. Scheelt jou wat werk en je krijgt forumkorting (als de forumleden bij jou in de webshop ook weer forumkorting krijgen)



:hide:

Rhayader
24 april 2014, 20:08
Een goede basis voor de start van een webshop zijn natuurlijk allereerst de body, hals en kop.
Effe googlen geeft toch al snel een goed resultaat:
http://www.112sudwestfryslan.nl/wp-content/uploads/2011/05/bos.jpg
Een beetje kunnen houtbewerken zou echter misschien toch wel wenselijk zijn?

Gearjunkie
24 april 2014, 22:20
Jeffrey zit al in de werkplaats denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

BamBuFan1
24 april 2014, 23:54
Jeffrey zit al in de werkplaats denk ik.

Jeffrey stelt deze vraag ongeveer eens per jaar in een gitaar- of basforum en gaat daarna dat jaar zitten gniffelen om de idioten die er serieus op ingaan.