PDA

View Full Version : cabinet extra output



vincesax
22 april 2014, 18:27
Ik heb een cabinet met een ouput uitgang van 4 ohm. is het mogelijk op naast de bedrading van de 4 ohm uitgang een extra bedrading te maken voor een uitgang met andere ohms?

Het is niet de bedoeling dat de 2 uitgangen gelijktijdig gebruikt worden. Is mijn vraag zo duidelijk?

alvast bedankt

Gearjunkie
22 april 2014, 18:47
Niet helemaal. Een cabinet heeft normaliter een of meer inputs. De impedantie die erop staat vertegenwoordigd de aanwezige speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
22 april 2014, 18:49
Je bedoelt dat je een cab hebt (welke?) met meerdere speakers die je op verschillende manieren wat impedantie betreft wilt kunnen aansluiten?

vincesax
22 april 2014, 19:28
met output bedoelde ik dus input ja.
de cabinet heeft nu een input van 4 .
Ik wil een input van 16 ohm bekomen.
Ik wil weten het mogelijk is om de input van 4 ohms te behouden en een bijkomende input van 16 ohms kan voorzien.
het is een zelfbouw cabinet die ik gekregen heb met 4 speakers parallel aangesloten denkik.

Gearjunkie
22 april 2014, 19:37
Die schakeling zit in, of laat je in de versterker maken. Wat je wil kan wel, maar kost muziekvermogen omdat je dan weerstanden moet gebruiken om de impedantie te matchen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Frits van Mourik
22 april 2014, 23:35
Je wilt dus je luidsprekerkast kunnen schakelen van 4 ohm naar 16 ohm?
Dat lukt prima met een dubbelpolige omschakelaar.
Maar: overtuig je er éérst van, dat je in je kast idd vier luidsprekers van 16 ohm hebt...