PDA

View Full Version : Wah pedaal gekocht maar weet niet hoe ... , Help!



gersmf93
19 april 2014, 15:59
Hello mensen

Ik heb 2 dagen geleden een wah pedaal gekocht, namelijk de Dunlop Dime Cry Baby From Hell. Ik vond dit pedaal super vet omdat als je hem indrukt dan gaat ie gelijk aan en als je niks doet dan gaat ie vanzelf uit
Als je niet begrijpt wat ik bedoel hier een filmpje: bij min 2:47 tot 3:00

https://www.youtube.com/watch?v=zFsT_tfWnsY

Hier legt deze kerel precies wat ik bedoel en deze is reden waarom ik dit pedaal had gekocht

Mijn probleem is nou dat dit blijkt zo niet te zijn. Het blijkt dat het pedaal de hele tijd aan blijft staan en dit is dus een beetje vervelend want Ik gebruik de wah samen met een distortion pedaal en ik krijg zo n distorted geluid met te veel gain dat ik liever niet wil hebben (het klinkt ook niet lelijk ofzo maar liever niet)
Hier de volgorde van mijn gear: Gitaar > Wah > Distortion > Amp ook als ik de volgorde verandert (dus eerst de distortion en dan de wah) heb ik nogsteeds dat distorted geluid.

Ik weet dus niet wat ik moet doen om het pedaal uit te zetten als ik hem niet gebruikt en niet dat ie hele tijd aanblijft want dan krijg dat distorted geluid met teveel gain. Natuurlijk wil ik dat het wah pedaal aangaat als ik hem indruk.

Maar hoe doe ik dat?? Heeft ietmand dit ooit meegemaakt? of weet iemand wat ik kan doen?

Harald
19 april 2014, 16:39
Hij geeft bij 2'41'' aan dat er een gainboost in zit die hij met een knopje aan de zijkant aan en uit kan zetten. Dat is lijkt me je probleem met de vervorming.

Wat betreft aan en uitgaan van de wah functie, weet ik niet. Ken het pedaal verder niet. Maar als de gain het enige probleem is is dit je oplossing. Nadeel van vanzelf uitschakelen is natuurlijk wel dat je Money for nothing niet kunt spelen ;) Daar wordt de wah als parametrische eq gebruikt, en staat het hele nummer in dezelfde stand.

gersmf93
19 april 2014, 17:11
idd je hebt gelijk, maar ik weet nu wat het probleem is. De kerel van het filmpje zegt dat het pedaal een auto return feature heeft of dat bedoelt hij, maar in werkelijkheid geen ene Dunlop Dime Cry Baby From Hellpedalen heeft dit feature. Dus hij heeft dit gewoon laten maken voor zijn wah pedaal.
Hoe dan ook Thanks

FruscianteFan
22 april 2014, 11:53
de wahwahs van Morley hebben die functie standaard.