PDA

View Full Version : Rik stelt zich voor!



Rikkert
19 april 2014, 13:24
Hallo allemaal,

Ik ben Rik, 25 jaar en kom uit Nieuw-Lekkerland (ZH).Ik ben getrouwd en sinds een jaar en bijna 2 maanden trotse papa van een zoon.

Ik ben al een tijdje aangemeld op dit forum maar echter nog nooit een voorstel topic gemaakt, dus dat is bij deze ook maar meteen afgehandeld. Verder lees ik graag mee met bouwverslagen.

Dit is dan ook iets wat ik zelf binnenkort ga starten. A.s. maandag ga ik naar Zwolle om bij Rick wat hout te bekijken/kopen om zelf aan de slag te gaan met het bouwen van een elektrische gitaar. Hier zal ik dan ook een bouwverslag van maken.

Verder speel al wat jaartjes gitaar, niet heel goed maar ritmisch zit het best in orde. Verder speel ik ook piano en ben ik zelf ook sinds kort bezig met het opnemen van eigen geschreven nummers.
Ik ben afgestudeerd fysiotherapeut alleen is daar op het moment weinig werk in te vinden dus heb ik nu wat tijd over :) daarnaast ben ik werkzaam in een sportschool als instructeur.

Ik hoop hier binnen dit forum nog veel te leren van andere bouwverslagen en straks ook zelf mijn steentje hierin bij te dragen.

Zij die gaan bouwen groeten u!

Rik

Harry
22 april 2014, 09:39
welkom!! Ben zelf ook altijd erg nieuwsgierig naar zelfbouwsels, maar durf er zelf niet mee aan de slag. Succes!

Duhsjaak
24 april 2014, 03:39
Wat een beschaafde figuur ben jij toch R.
Mijn dochter is ook fysio. Die gaat naar de trap van het ouden van dagenhuis en dan heeft ze weer voldoende werk.

Kom op zeg, niet alleen op de gitaar een beetje creatief doen hè? Ook in je werk.

Bo Diddley had dat ook, niet kunnen spelen* maar ritmisch OK, dus ik ben je vriendje. Als de royalties binnenlopen.
Ik ben warm voorstander van de rubriek 'Sounds', dus als je eens wat van je eigen junglerock wilt laten horen....

Je zult verbaasd zijn over de enorme verschillen in geluid en aanpak.

En ik ben dan ook benieuwd naar jouw werk. Muziek bedoel ik dan in dit geval.
Go go go Rikkert.
O ja, en welkom natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus

*zal je ze horen: Bo is een legende, ouwe bluesnegers mag je niet in de maling nemen.
En vooral dat ikzelf slechter speel dan Bo.
Dat laatste kon nog wel eens waar zijn, maar boeien!

RS-Rik
24 april 2014, 08:42
Die roepnaam krijg ik ook vaak te horen.


Welkom op het forum trouwens, en succes met je Tele.

Harry
24 april 2014, 10:54
Bo Diddley kun je met de beste wil van de wereld geen virtuoos noemen, maar als ik hem een paar akkoorden hoor aanslaan, begint alles in mijn hoofd en wezen (lichaam doet meestal niet heel erg mee) uitzinig te dansen. Ook wat waard...

Duhsjaak
24 april 2014, 12:36
Bo speelt volgens mij twee akkoorden. Maar hij heeft een signature. Wie kan m dat verbeteren?

Ik heb zelf ook een Noord West Europese eikenhouten kont.
Het is net als met primaire biologische dingen in het leven: het is niet wat je hebt of kunt, het is wat je ermee doet. Met die twee akkoorden dan in dit geval.

Overigens valt nu pas de woonplaats van TS op.
Heb een vriendingetje die Olympisch kampioen is. Voor NL, dus dat scheelt ook weer. En zij probeert mij al jaren aan het sporten te krijgen. Daarin heb ik niet zoveel zin natuurlijk. Je moet doen waar je goed in bent. Haar lichaam is gemaakt om te sporten. Mijn lichaam is gemaakt voor een goede auto stoel.

Ja, maar dat sporten is gezond, roept ze dan. Kijk maar eens op de eerste hulp, dan is dat de wereld uit.

Plus (nu eindelijk OT), ooit van sport lekkerland gehoord? Nou, ik ook niet. lui lekkerland kent iedereen vanaf dat ie vijf is.
Nu hebben we er in die rij Nieuw Lekkerland bij. Rikkert gaat ons vertellen in welke categorie die moet worden ingedeeld. Vijftig % kans dat ik daar vaste klant van word. Of al ben misschien.
Vriendelijke groet, Gus