PDA

View Full Version : Strobe tuner?



Nerbarn
18 april 2014, 22:34
Hallo!

Simpele vraag. Is het het waard om bv. in een Peterson Stroboclip te investeren? Voornamelijk voor het intoneren. Ik gebruik nu een simpel Korg tunertje.

Alvast bedankt.

Riny
19 april 2014, 09:42
Werkt het Korg tunertje dan niet meer goed?
Zelf werkt ik het liefst met een van mijn tuners d.m.v. kabel gebruik.
Clips vangen de trillingen wel op, echter is mijn persoonlijke ervaring dat de trillingen iets te vroeg afzwakken.
Zelf gebruik ik de oude Boss TU 50 en de Boss TU-12H voor het intoneren van diverse snaarinstrumenten.
Dit werkt voor mij persoonlijk nog het prettigste, maar dat is persoonlijk.

peter_heijnen
19 april 2014, 10:51
Ik neem aan dat je niet je akoestische gaat intoneren. Neem dan liever dit: https://www.turbo-tuner.com/pages/manual-st2.htm

Waarschijnlijk nog steeds alleen rechtstreeks te bestellen, maar dat is zeker de moeite als je secuur wilt kunnen aflezen en meer. Pedalen komen en gaan, maar die turbo tuner is het enige pedaal dat ikzelf nooit zal verkopen. ;)

stijnkenens
19 april 2014, 10:58
Ik gebruik die ook, en ben er laaiend enthousiast over.

Waarschijnlijk zijn die van Peterson ook goed (ze hebben al 40 jaar ervaring)
Maar zo'n strobe tuners is nu eenmaal veel accurater dan eender welk simpel tunerbakje.

Voor een professionele afstelling is zoiets onontbeerlijk.


s.

Nerbarn
20 april 2014, 18:39
Bedankt voor de reacties!
Eentje waar je een kabel in kan steken is waarschijnlijk wel beter ja. Die Turbo Tuner lijkt me wel een goed ding maar ik bestel het liever gewoon bij Thomann of iets dergelijks. Ik zit nu naar de Peterson SP 1 te kijken, daar kan ik ook m'n akoestische mee stemmen. Ik denk er nog even over na, reviews doorspitten en zo. Het is natuurlijk wel veel geld voor een tuner.