PDA

View Full Version : tubescreamer ook op solid state?



Pee
5 juli 2003, 12:10
Ik heb een randall rg 75 met twee kanalen clean en overdrive. Het minste gain op het overdrive kanaal is nog teveel voor wat ik wil. Ik wil een klein randje overdrive.
Lukt dit met een Ts-9 op het clean kanaal. Wat later wil ik een buizenversterker kopen en dan zal het zeker vanpas komen.

kan je ook een hoofdtelefoon aansluiten op een overdrive pedaal?
dus de ts-9 als preamp laten werken?

Nicci
5 juli 2003, 12:38
Ik heb ergens een TS7 liggen en die klinkt niet goed door SS. Werkelijk totaal ongeinspireerd geluid. Door een buis is het beter.
En nee, volgens mij kan je hem niet als pre-amp gebruiken op de manier zoals jij had bedacht.
Ik zou die TS9 eerlijk gezegd pas kopen als je een buizenversterker hebt. Ze zijn niet bepaald goedkoop en tot die tijd heb er denk ik weinig aan. En dan nog . . . . wellicht vind je die TS door een buis niet eens mooi.

Pee
5 juli 2003, 13:07
130 euro voor een ts9 is niet veel toch?
en als mijn favoriete geluid dat is van SRV, dan zal ik een ts9 door een buis wel goed klinken vinden zeker?

Mitch
5 juli 2003, 13:11
Een heleboel overdrives klinken vrij aardig door solid state, al zul je ze dan wat anders moeten instellen dan op een buizenversterker. Een TS9 is zeker niet de enige, probeer eens wat ander spul uit.
Bij transistor amps gebruik je wat meer de gain van een pedaal, bij buizen amps wat meer de volume (boost). Voor gebruik op een transistorbak is het dus van belang hoe een pedaal gevoiced is: meer mid, redelijk vlak, veel of weinig compressie, etc.

Nicci
5 juli 2003, 13:15
130 euro voor een ts9 is niet veel toch?
en als mijn favoriete geluid dat is van SRV, dan zal ik een ts9 door een buis wel goed klinken vinden zeker?

ik vind €130 voor willekeurig welk pedaal dan ook erg veel geld!

Polytheme Pam
5 juli 2003, 13:38
Lukt dit met een Ts-9 op het clean kanaal

ja hoor....ik heb een tijdje de tubescreamer over het cleane kanaal van een fender Fender Roc-Pro gebruikt...klonk uitstekend.... :)

wat betreft de hoofdtelefoon op pedaaltje.. :???: ...ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet....

RadiuS
5 juli 2003, 13:42
kan erg goed klinken hoor, k hoorde een keer iemadn met een TS over een H&K amp spelen en klonk gewoon heel erg ROCK! Mooi geluid was het!

Mitch
5 juli 2003, 15:30
130 euro voor een ts9 is niet veel toch?
en als mijn favoriete geluid dat is van SRV, dan zal ik een ts9 door een buis wel goed klinken vinden zeker?

ik vind €130 voor willekeurig welk pedaal dan ook erg veel geld!

Daar hebben we dus Marktplaats voor :D
Maar 130 voor een TS is veel geld, voor dat geld zijn betere bakkies te scoren

Robbert
5 juli 2003, 16:17
Een reissue TS9 is bij Feedback te koop voor 99 Euro...

Negative K3 fan
5 juli 2003, 18:00
Ik heb een tubescreamer clone en die verbetert het geluid van mijn gorilla aanzienlijk! Gorilla heeft van zichzelf te weinig gain en een veel te losse zwabberende bas, de tubescreamer maakt het een stuk strakker en feller (drive: tussen 0 en 1, tone: 7, volume: 10)

Ic3gl0vE
5 juli 2003, 19:06
kan erg goed klinken hoor, k hoorde een keer iemadn met een TS over een H&K amp spelen en klonk gewoon heel erg ROCK! Mooi geluid was het!

maar wat voor H&K was dat? al die ouwe bakken waar attax op staat hebben namelijk wèl een voorversterkerbuis. En die dingen zijn allemaal zo gemaakt, dat wanneer je het volume van het clean kanaal ver open gooit, je een lichte crunch krijgt (zoals op een buizenamp) dus dan werkt een boostpedaal sowieso wel...

sash
5 juli 2003, 19:10
Lukt dit met een Ts-9 op het clean kanaal. Wat later wil ik een buizenversterker kopen en dan zal het zeker vanpas komen.



Je geeft nu al antwoord op je vraag. Je wil er toch een hebben met een buizenamp en nu wil je een randje.
Gewoon TS9 kopen dus.

sash
5 juli 2003, 19:13
kan erg goed klinken hoor, k hoorde een keer iemadn met een TS over een H&K amp spelen en klonk gewoon heel erg ROCK! Mooi geluid was het!

maar wat voor H&K was dat? al die ouwe bakken waar attax op staat hebben namelijk wèl een voorversterkerbuis. En die dingen zijn allemaal zo gemaakt, dat wanneer je het volume van het clean kanaal ver open gooit, je een lichte crunch krijgt (zoals op een buizenamp) dus dan werkt een boostpedaal sowieso wel...

Nee met een boostpedaal werkt dat niet. Een boostpedaal werkt terug op je eindbuizen en niet op je voorbuizen.
Wanneer je em ver open draait is het niet de buis die vervormt maar je speaker. Op een buizenbak gaan je eindbuizen vervormen.

RadiuS
5 juli 2003, 20:21
kan erg goed klinken hoor, k hoorde een keer iemadn met een TS over een H&K amp spelen en klonk gewoon heel erg ROCK! Mooi geluid was het!

maar wat voor H&K was dat? al die ouwe bakken waar attax op staat hebben namelijk wèl een voorversterkerbuis. En die dingen zijn allemaal zo gemaakt, dat wanneer je het volume van het clean kanaal ver open gooit, je een lichte crunch krijgt (zoals op een buizenamp) dus dan werkt een boostpedaal sowieso wel...
t was een club reverb ofzo (of als die niet bestaat een attax :razz: ). Maar dan nog, als er een buisje in had gezeten had dat echt niet de boostfunctie mogelijk gemaakt (zie post van sas)

Dirk_Hendrik
6 juli 2003, 16:11
Ik speel al jaren met een tubescreamer op een solid state bak en dat klinkt IMHO al jaren lang goed.

130 Euro voor een TS9 is duur. Erg duur. Met een beetje geduld kun je ze op ebay.de of marktplaats echt veel goedkoper krijgen. Ik kreeg mijn TS9 met een gezocht advertentie voor 20 euro. Ik bedoel maar.