PDA

View Full Version : Er zijn weer Danelectros! :O



MyGreenLady
15 april 2014, 12:30
Voor de liefhebbers, er lijken een paar op voorraad te zijn! Kloten dat mijn centjes op moeten aan andere dingen. :(

http://www.thomann.de/nl/danelectro.html

Orpheo
15 april 2014, 13:21
er zijn al een poos weer danelectro's op de markt... Ik heb echter ooit een oudje geprobeerd en dat klinkt zo fenomenaal, daar valt vrij weinig tegenin te brengen.

MyGreenLady
15 april 2014, 16:00
Ze waren anders een hele tijd lang niet nieuw bij Thomann te krijgen, en aangezien Danellas mij eindeloos fascineren viel het mij ook op dat ze nergens verkrijgbaar waren. Sowieso niet op voorraad zoals nu bij bovenstaande. Just sayin'.

Orpheo
15 april 2014, 16:13
Ah zo. Tja, Dano's hebben iets ongrijpbaars.

Tupelo
15 april 2014, 16:17
Zoeentje lijkt me wel iets.

http://www.mainstreetvintageco.com/catalog/item/4827275/5923004_files/1_DanConvertible_1.jpg

Swaag
15 april 2014, 16:51
Er is een zaak in NL die ze ook in de tussentijd altijd op voorraad gehad heeft:

http://www.hansvanbree.nl/producten/1_snaarinstrumenten/2_electrische_gitaren/975_danelectro_jimmy_page/

marter544
15 april 2014, 17:04
Nog goedkoper ook bij Hans van Bree!

Duhsjaak
15 april 2014, 17:07
En
Gak.co.uk

Heeft er ook al jaren een aardige en vrij constante voorraad.
Ik heb er twee. Da' s minstens twee te weinig.

Iedere keer als ik iets met Danella's heb opgenomen, wordt ik opnieuw verliefd op de klank.

Pracht gieters. Pracht draadje!
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
15 april 2014, 17:10
Ik heb laatst zelfs een reissue van de Coral Sitar gezien. Op musicstore.de als ik me niet vergis.

Duhsjaak
15 april 2014, 17:11
Nog goedkoper ook bij Hans van Bree!

Ja, dat mag dan zo zijn, maar je vergelijkt alleen de prijs, Sjakie!
Is hetzelfde als zeggen dat de bas per snaar duurder is.

Scherp blijven vriend!
Vriendelijke groet, Gus

jaccowon
15 april 2014, 17:47
Zei er iemand Danelectro?

http://i945.photobucket.com/albums/ad294/jaccowon/DSC_4444_zps36a3f8ee.jpg (http://s945.photobucket.com/user/jaccowon/media/DSC_4444_zps36a3f8ee.jpg.html)

barno
15 april 2014, 17:58
ik meen dan sommige nieuwe dano's nu full body hebben in plaats van de klassieke masonite constuctie. ook zie je nu verstelbare metalen zadels. De masonite body en houten brug zijn nu net twee features die imo echt belangrijk zijn ifv de klassieke twangy dano klank.
Ik bouw zelf ook een model met die specs en dat hoor je dadelijk: de weliswaar wat cheapo dunne maar oh zo charmante klank van die dozige body

Sjoerdo
16 april 2014, 07:25
Is hetzelfde als zeggen dat de bas per snaar duurder is.

Verdorie das de waarheid als een koe... Je hebt me aan het denken gezet... :dontgeti:

Swaag
16 april 2014, 10:04
Bassnaren zijn dan ook een stuk dikker, dus dat compenseert weer.

almarvk
16 april 2014, 10:29
Bijzondere gitaren, bijzondere klank.

Komt zo ontzettend goedkoop over, maar ze blijven hun aantrekkingskracht houden.

muziekschuur
16 april 2014, 12:17
Ik vind de pedaaltjes erg goed.... Ik heb een Coolcat Vibe.... Errug lekker en gewoon lekker stevig.... Die pedaaltjes zijn zeker anderhalf jaar weg geweest...

Swaag
16 april 2014, 12:46
Ik heb zo'n Hodad mini ampje en zelfs die klinkt echt heel leuk! Een stuk beter dan bijvoorbeeld die Marshall mini's.

telecastermaster
16 april 2014, 13:27
Zooow. Die dead on 67 is duur geworden, zeg.

Volgens mij was ie een paar jaar terug 270 euro of zo (correct me if am wrong).

http://www.thomann.de/nl/danelectro_dead_on_67_guitar_rd.htm

Powderfinger
18 april 2014, 12:47
Ze zijn in ieder geval consequent. Ze klinken net zo goedkoop en plat als ze eruit zien. Vind het vreselijke gitaren.

MyGreenLady
18 april 2014, 14:01
Ieder z'n meug. Een van de belangrijkste redenen voor mij om Danelectro tof te vinden is juist die look en het feit dat het geen Fender of Gibson ofzo is. Het is echt iets anders.

Duhsjaak
18 april 2014, 21:50
Ze zijn in ieder geval consequent. Ze klinken net zo goedkoop en plat als ze eruit zien. Vind het vreselijke gitaren.

Dat je er Zo over denkt is je goed recht.
Als we allemaal van blond hielden waren we snel uitgeluid.
As it is, zeg ik, leve de verschillen!
Vriendelijke groet, Gus

telerocker
18 april 2014, 22:04
Toch zie je ze soms in de handen van bekende artiesten. Marien Dorleijn van Moss gebruikt ook een Dano en heeft een aardige sound. Dus moeten die gitaartjes wel iets hebben.

Tupelo
18 april 2014, 22:20
Dingetje Whitley op PP ook, klinkt lekker.
Soms is bagger lekker ook.
Zo probeer ik uit te leggen aan sommige mensen dat ik het dunne geluid van mijn Mustang, en al helemaal uit fase, helemaal te gek vind.
Bagger vinden zij het.
Tja. :satisfie:

mountainman
18 april 2014, 23:34
Goedkoop en plat? Dacht 't niet.


http://www.youtube.com/watch?v=hW_WLxseq0o

Nerbarn
18 april 2014, 23:43
Goedkoop en plat? Dacht 't niet.

Dat telt niet, Page klinkt overal goed op. :seriousf:

FruscianteFan
19 april 2014, 09:59
Dingetje Whitley op PP ook, klinkt lekker.
Soms is bagger lekker ook.
Zo probeer ik uit te leggen aan sommige mensen dat ik het dunne geluid van mijn Mustang, en al helemaal uit fase, helemaal te gek vind.
Bagger vinden zij het.
Tja. :satisfie:
Ach je hoeft toch maar naar Warpaint te luisteren om de Mustang (en Jag) te kunnen waarderen?

Duhsjaak
29 april 2014, 12:05
www.en.euroguitar.com

Hier hebben ze er 19. Elektrische gitaren van Danelectro.
Ben niet zover gegaan dat ik tot een exacte prijsvergelijking ben gekomen, want ik ben te bang dat.......

Dus tsja, zelfbescherming hè?

Elders wordt het kopen van bepaalde gitaren van E4.000,00 per stuk gerechtvaardigd. En als je vindt dat je dat wilt doen? Be my guest.

Deze club heeft alleen al 40 bladzijden met gitaren op hun site, tot E500,00 per stuk.
Dat is toch ook om helemaal blij van te worden?

Zo moet de hemel er dus uit zien. Dat je woont in een tent met 19 Danelectro's. Kijk, dàn wil ik er wel heen.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
29 april 2014, 13:44
Als je de www. weghaalt werkt je link Gus.

De club heeft een hoop alarmerende reviews.

Bernardduur
29 april 2014, 14:06
ik meen dan sommige nieuwe dano's nu full body hebben in plaats van de klassieke masonite constuctie. ook zie je nu verstelbare metalen zadels. De masonite body en houten brug zijn nu net twee features die imo echt belangrijk zijn ifv de klassieke twangy dano klank.
Ik bouw zelf ook een model met die specs en dat hoor je dadelijk: de weliswaar wat cheapo dunne maar oh zo charmante klank van die dozige body

En dat humbucker achtige element die je traploos naar single coil kan draaien..... te gek! Mn Longhorn uit de fifties is vaker uitgeleend dan dat ie bij me staat, gewoon omdat ie zo te gek klinkt!!

Duhsjaak
29 april 2014, 15:22
Als je de www. weghaalt werkt je link Gus.

De club heeft een hoop alarmerende reviews.

Ah...., sorry. Was ik mij niet van bewust.
Ik kwam er toevallig op terecht en herinnerde mij toen deze (draad) hartekreet.
Aan het automatisme van www kun je mijn leeftijd aflezen.

Die alarmerende reviews zouden dan ook Andertons kunnen treffen. Pffff, wat een tent zeg.
Ik zou bijna voorstander zijn van een Standard & Poor's rating voor clubs. Alleen krijg je dan het probleem: wie controleert S&P's?

Vriendelijke groet, Gus