PDA

View Full Version : stratocaster bromt af en toe



motorhan
14 april 2014, 17:03
Hallo,
Ik heb een Mexicaanse Fender stratocaster en regelmatig bromt ie hinderlijk het is onafhankelijk of je het metaal aanraakt of niet.

De versterker en het effecten apparaat zijn beide niet voorzien van een geaarde stekker maar ik heb de versterker Roland Cube toch voorzien van een aarde draad naar het stopcontact. maar het blijft.
Diverse snoeren geprobeerd geen verbetering.
Nu lees ik op een site van Bax iets over ze verkopen z.g Noiseless pickups die het bekende hinderlijke bromgeluid die veel stratocasters maken op 50Hz niet hebben.

Mijn vraag weten jullie een manier om de gitaar met bestaande elementen bromvrij te maken het is niet altijd een brom soms lijkt het een beetje knisperend. maar ik denk dat jullie wel meer ervaring hebben.

Vast bedankt voor een reactie. als je het probleem herkend en of wat heb je er aan gedaan/laten doen.

Met vr gr
Han

benwave
14 april 2014, 17:08
Het beste wat je kan doen is heel hard "AF" roepen, als hij tegen je bromt.

Ok..tot zover de grappen.. zit je toevallig niet bij een monitor van je computer in de buurt ?
TL buizen kunnen ook brommen veroorzaken

telerocker
14 april 2014, 17:11
Ik neem aan dat de stekkers van je apparatuur geaard zijn. Is je stopcontact geaard? Is je gitaar geaard? Heb je TL's aan, want die kunnen storen? In hoeverre is je strat afdoende geshield? Ik zou daar eens naar kijken voordat je - de naar mijn smaak steriele - noiseless pickups erin zet.

muziekschuur
14 april 2014, 17:29
http://www.seymourduncan.com/blog/setups/how-to-shield-a-guitar/

motorhan
14 april 2014, 22:52
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.

Af roepen heb ik geprobeerd mar dat lukte niet.:stop: Ik denk niet dat ie geschield is, zou dat bv ook kunnen met aluminiumplakband wat je in de bouwmarkt koopt.

En bedankt voor het filmpje dat maakt het al weer wat duidelijker.

En ja er staat een monitor in de buurt ca 1mtr afstand. de stekker van de versterker is niet geaard. maar is wel op een geaard stopcontact aangesloten.

Wat zou je aan de bedrading moeten aanpassen (isoleren) en is folie op de slagplaat voldoende of moeten de uitsparingen in de kast ook bewerkt worden.

In ieder geval tot zover bedankt voor jullie reacties.
Met vr gr
Han