PDA

View Full Version : Niet weten wat ik wil....of toch?



hega
14 april 2014, 06:46
Sinds mijn 17e heb ik vele verschillende instrumenten bespeeld, maar nooit heb ik ergens echt goed de focus op weten te leggen.
Ooit ben ik begonnen met drummen, toen gitaar, vervolgens synthesizer icm computer/laptop, djembé, toetsen, basgitaar en nog veel meer.
Momenteel heb ik drumles en daar ga ik na Mei mee stoppen.
Dit geldt ook voor gitaarles, wat ik momenteel ook volg.
Bij laatstgenoemde bestaat de kans dat ik dit medio September weer ga oppakken.
Eigenlijk heb ik momenteel de behoefte om gitaar en zang met elkaar te gaan combineren.

Wie herkent eigenlijk het probleem van het switchen van zoveel instrumenten?

Duhsjaak
14 april 2014, 08:10
Dat heet geen gebrek aan focus; dat heet multi instrumentalist.
Gefeliciteerd dus.
Vriendelijke groet, Gus

Eko
14 april 2014, 08:47
Zoek een stel gelijkgestemden op en begin een band. Vroeger ook gedaan. Van ukelule tot mandoline en van blokfluit tot piccolo gespeeld , naast toetsinstrumenten. Probeer gewoon alles uit en haal het beste in jezelf naar boven.
Als je singer/songwriter muziek wilt maken is piccolo wat lastiger.....

Hotpepper01
14 april 2014, 08:49
Is helemaal niets mis mee, je vind kennelijk veel muzikale dingen leuk om te doen. Lekker doen waar je zin in hebt, als je daar de gelegenheid, de tijd, de aandrang en de middelen voor hebt is toch helemaal super. Wie wil dat nou niet?

hega
14 april 2014, 17:34
Dat heet geen gebrek aan focus; dat heet multi instrumentalist.
Gefeliciteerd dus.
Vriendelijke groet, Gus

Haha; multi-instrumentalist vind ik een mooie definitie.
Maar een 'multi-talent' ben ik zeker niet :)

hega
14 april 2014, 17:35
Zoek een stel gelijkgestemden op en begin een band. Vroeger ook gedaan. Van ukelule tot mandoline en van blokfluit tot piccolo gespeeld , naast toetsinstrumenten. Probeer gewoon alles uit en haal het beste in jezelf naar boven.
Als je singer/songwriter muziek wilt maken is piccolo wat lastiger.....

Daar ben ik momenteel wel een beetje mee bezig.
Gitaar icm zang lijkt mij ook wel erg interessant en wellicht gitaar nog wat afgewisseld met toetsen oid.

hega
14 april 2014, 17:36
Is helemaal niets mis mee, je vind kennelijk veel muzikale dingen leuk om te doen. Lekker doen waar je zin in hebt, als je daar de gelegenheid, de tijd, de aandrang en de middelen voor hebt is toch helemaal super. Wie wil dat nou niet?

Dat vind ik mooi omschreven :)

Plant
14 april 2014, 18:13
Ik ken een aantal 'multi-instrumentalisten' (een officieel woord dacht ik). Een 'probleem' bij die mensen is dat ze van alles bespelen maar niks goed. Klinkt hard - en misschien op jou niet van toepassing, dat kan ik niet beoordelen - maar da's mijn ervaring.

Zeker als er dan interesse in nóg eens een instrument komt heb ik zoiets van: Doe dat nou niet, steek die energie liever in het goed kunnen bespelen van de instrumenten waar je al mee bezig bent.

FruscianteFan
14 april 2014, 18:49
Tsjah mensen die maar wat aankloten zijn er altijd. Ik ken een paar muzikanten - beroemdheden en vrienden - die werkelijk goed zijn in meerdere instrumenten.

Een vriend van me: afgestudeerd trombonist. Zingt, speelt gitaar, bas, toetsen (dacht ik... kan me niet voorstellen van niet), kan aardig drummen.

Josh Klinghoffer (RHCP en heel veel studio/live werk): gitaar, zang, drums (en goed!), bas, synths

Genoeg muzikanten die hun soloprojecten ineens helemaal zelf inspelen. Wel kun je je afvragen wat je er in een band precies aan hebt. Ik kan ook best wel bassen (niet goed, maar soit) maar in mijn band heeft niemand daar wat aan: als er gebast moet worden doet onze bassist dat, en zeer verdienstelijk. Voor het schrijven van muziek is het dan juist weer verrekte handig.