PDA

View Full Version : Emma stelt zich voor



Strumkid
13 april 2014, 14:29
Hoi ik ben Emma,

Speel al best lang gitaar maar kom nog steeds niet veel verder dan een beetje akkoordjes rammelen. Daar gaat hopelijk snel verandering in komen: ik heb zeer recent een hele mooie nieuwe gitaar gekocht.

Een Moon 0001.

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik wat research aan het doen was voor een mooie middenklasse gitaar. Ik heb onlangs mijn Seagull S6 en mijn Taylor Big Baby verkocht.

beruk
13 april 2014, 14:42
Een Moon 0001.
.
Echt?
http://www.hobgoblin.com/bigpics/mq5261.jpg
Strummen, wie wordt er niet blij van? Welkom!

Strumkid
13 april 2014, 14:49
Ja echt, precies zo eentje! Mooi he? :)
Overigens zeg ik nieuw, maar ik kocht 'm tweedehands.

telerocker
13 april 2014, 22:22
Hee Emma, welkom! Die Moon ziet er super uit!

Duhsjaak
14 april 2014, 04:49
Hi Emma
Dit is het eerste, enige en originele holistische gitaristenforum ter lage landen.

Hier gebeurt alles met een reden, maar ook: alles hangt met elkaar samen.

Kijk maar even terug in deze rubriek. Moonlampje (zegt: Noem mij maar Moon) stelt zich voor. Er wordt melding gemaakt van een woelige periode. Mijn post gaat daarop in en stelt dat dat geen wonder is, om dat dat is wat je krijgt als je gaat moonen.

Nou waren dat doorgaans mannen of jongens die dat kunstje deden, maar daarin is nu verandering gekomen. Ik ben daar geen tegenstander van.
Weet wat je te wachten staat. Tweede hands of niet; ga je moonen, dan wordt het woelig.

En welkom natuurlijk, hartelijk welkom zelfs. Leve de geurkaarsen!!!
Vriendelijke groet, Gus

Strumkid
14 april 2014, 09:24
Is dat dan ook waar de verbazing van beruk vandaan komt denk je?

Enne, ik ben benieuwd!

Rizz
14 april 2014, 10:03
Da's een mooie gitaar! En niet de minste.. Ik had er nog nooit van gehoord iig, beetje jaloers wel. ;)

Welkom en veel plezier hier!

Strumkid
14 april 2014, 11:37
Ik had er ook nooit van gehoord, zag deze op de site van Tools4Tones in Nijmegen, vond het eerst vooral een mooi ding maar na wat research was ik echt getriggerd. Ben gaan kijken en heb 'm maar direct aangeschaft. Echt een heel uniek geluid!

Duhsjaak
14 april 2014, 16:34
Nee hoor, Beruk is een heel aardige vent. Die zou een opmerking over moonen nooit durven maken tegen een aardige vrouw.

Misschien heeft er zelf een? Een linkse, want volgens mij is ie links. Van gitaarspelen dan hè.
Politiek zou ik (ook al) geen zinnig woord over kunnen zeggen.

Jij ook? Links dus, of gewoon normaal.
Vriendelijke groet, Gus

Zal je ze horen. Net een papegaaienkooi. Lachen hoor.
Geen idee hoe die klinkt die gitaar, maar mooi vind ik m wel. Rizz is enthousiast, dat zegt wel wat.

Strumkid
14 april 2014, 17:36
Ik schrijf links maar speel gewoon rechts. En waar ik op stem? Niet de tijd en de plaats hier vind ik :)

Ik kreeg vandaag een leuk mailtje van Joan Moon, de vrouw van Jimmy Moon, de gitaarbouwer. Ben er achter gekomen dat mijn gitaar met serienummer nog onder de 1000 zo'n 12 jaar oud is nu, en dat deze gemaakt is voor iemand in Spanje. Spannend he?

Maar ja, het belangrijkste is er gewoon veel op spelen natuurlijk.

nickofzo
15 april 2014, 17:31
Welkom,
Ja die Moon is wel erg vet.



Model 0001

• Flamed maple back & sides
• AAA Sitka Spruce soundboard
• Mahogany neck
• Rosewood fingerboard
• Rosewood bridge
• Rosewood headplate
• Scale length: 648mm
• Grover machines with pearl buttons
• Tusq nut – 43mm
• Scale – 648mm
• Finish: Satin
Price : £1500.00




Hier word ik wel vrolijk van. Lekker blijven spelen erop en welkom op het forum!

Duhsjaak
15 april 2014, 19:28
Ik schrijf links maar speel gewoon rechts. En waar ik op stem? Niet de tijd en de plaats hier vind ik :)

Ik kreeg vandaag een leuk mailtje van Joan Moon, de vrouw van Jimmy Moon, de gitaarbouwer. Ben er achter gekomen dat mijn gitaar met serienummer nog onder de 1000 zo'n 12 jaar oud is nu, en dat deze gemaakt is voor iemand in Spanje. Spannend he?

Maar ja, het belangrijkste is er gewoon veel op spelen natuurlijk.

Kijk, dat is alvast een belangrijke. Ik ben ervan overtuigd dat ik vraag of je links of rechts bent. Qua gitaar spelen, zet ik er nog bij voor de zekerheid.

Ik heb je zeker niet op lullige wijze voor het blok willen zetten. Maar stem je wel?

Je gitaar?
Dan zul je mij niet horen.
Vriendelijke groet. Gus

beruk
15 april 2014, 22:11
Blijft bijzonder toch? Mail van de bouwer (zjn vrouw, ok dan) heb ik ook eens meegemaakt. De legendarische Bozo Padunavac heeft mij ooit eens terug gemaild toen ik hem vroeg welk merk/type snaren hij het beste vond passen bij zijn gitaren...
Ehmm moonen, Gus , gozer....
Graag even mijn beeldscherm schoonmaken ajb mocht je in Nieuwegein zijn, er zit cola+ op het scherm....

Duhsjaak
15 april 2014, 23:26
Is dat een uitnodiging of een dreigement?????
Ik wil graag geloven in het eerste.

Je bent een goeie gozert.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
18 april 2014, 01:32
Uitnodiging vanzelfsprekend.!

Duhsjaak
18 april 2014, 21:42
Zie je wel!
Ik wist het.
Vriendelijke groet, Gus