PDA

View Full Version : bijna zover



floydian666
12 april 2014, 20:19
Het is bijna zover , nog een dikke 2 weken en ik ga alles aanschaffen om gitaar te kunnen spelen.
Alleen ....nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat betreft de versterker en alle accessoires weet ik al wat ik hebben wil maar nu de gitaar nog.
Er word gezegd dat je een gitaar in je handen moet hebben om er over te kunnen oordelen maar als je nog nooit een gitaar beet hebt gehad , dan heb je ook geen vergelijkingsmateriaal.
En vind de 1 gitaar A helemaal geweldig dan kraakt de ander hem weer af , zo heeft ieder zijn voorkeur.
zelf dacht ik aan een squier deluxe of squier vintage modified om mee te beginnen maar....nu heb ik een Fender standard strat met tex mex coils (€499.-) gezien die me ook wel wat lijkt , heeft iemand ervaring met zoiets soortgelijks ?
of heeft iemand andere ideeën ? ik vind €500,- max wel genoeg voor een beginnersgitaar (ohja , wel nieuw , ik doe niet aan 2ehands).

Tupelo
12 april 2014, 20:25
Ga je 500 euro nieuw uitgeven aan een gitaar ?
Als je 't er echt een tijd op van plan bent te gaan doen, en dus niet bezig bent met wat de gitaar in een mogeljk nabije toekomst moet opbrengen wanneer jij 'm weer verkoopt, dan raad ik je aan weg te blijven bij de gerenomeerde merken.

Squier classic vibes hoor ik hier veel positiefs over, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Bovendien zit Squier nog redelijk on top of the market.
Prijs kwaliteit verhouding gezien doe je er waarschijnlijk beter aan te kijken naar merken als Blade, Godin, Eastman.

floydian666
12 april 2014, 20:38
verkopen zal niet gebeuren denk ik , aanpassen wel in de toekomst, vandaar dat ik toch richting de fender neig ipv de squier .
ik heb me laten vertellen (je kunt me alles wijsmaken) dat je het beste het soort gitaar kan kopen van je favoriete artiest (gilmour) in wiens muzieksmaak jezelf ook wilt gaan spelen , en ik ben nogal gek op dat specifieke "fender" geluid.
vandaar dus mijn keuze.
die gitaren die jij opnoemt heb ik idd ook naar gekeken maar op de een of andere manier doen die me heel weinig.
evengoed bedankt voor je advies natuurlijk :)

SantaX
12 april 2014, 21:26
Misschien wel jammer dat je 2de hands uitsluit, maar ik kan het ook wel begrijpen. Mijn eerste was ook een hagelnieuwe. (Helaas niet zo een hele goede haha).

Zelf heb ik een amerikaanse standaard strat, maar tijdens mijn zoektocht naar dit instrument heb ik ook mexicaanse in de handen gehad. Eentje in het bijzonder daarvan is me zelfs bijgebleven. Heerlijk gitaartje was dat, maar omdat ik al wat langer speel (25+ jaar) ben ik toch in het hogere segment terecht gekomen.

Enfin, doet er ook niet toe, wat ik wilde zeggen is, een mexicaanse strat hoeft qua klank en bespeelbaarheid niet onder te doen voor de Amerikaanse versie, maar wat me wel opviel is dat je er echt meerdere in handen moet hebben. De ene is stukken beter dan de ander en ik heb er een paar in handen gehad waarvan ik vond dat ze voor die specifieke gitaar te duur waren. Maar, wat ik al zei, eentje is me echt bijgebleven. Een van de beste gitaren die ik in handen heb gehad, en voor de prijs met stip de allerbeste.

Voor een beginnersgitaar is 500 euro trouwens behoorlijk wat. Er zijn zat mensen die hun leven lang geen duurder instrument bezitten en toch geweldige muziek maken. Met dat budget heb je aardig wat keus. Maar wat Tupelo ook zegt, ben niet bang om ook andere merken uit te proberen. Je doet jezelf te kort als je dat niet doet. Wie weet vind jij de hals van een mooie ephiphone of ibi of yamaha wel veel beter. Je bent immers niet Gilmoure! En ook Gilmour heeft wel eens een Les Pauls in handen ;)

En nog 1 dingetje. Met de gitaar ben je er nog niet. Daar moet nog een versterker bij en een goede kabel (dat hoeft geen monster kable te zijn, maar neem wel een degelijke kabel, blijf weg van de plastic pluggen.)

Eko
12 april 2014, 21:50
Allereerst welkom op het forum. Het eerste echte advies wat je zou moeten krijgen is: ga op les. Al is het maar 1 jaar. Een gitaar mag net zo duur zijn als je wilt , zo lang het je maar aan het spelen houd. Leren spelen is niet iets wat je in een weekje leert en kost dus tijd , moeite en heel veel inzet. De beloning is er dan ook naar....
Een Squier of een Mexicaanse Fender? Maakt eigenlijk als eerste gitaar niet uit. Als je het mooi vind en de klank zo graag wilt horen: gewoon doen.

floydian666
12 april 2014, 22:19
bedankt voor de reacties .

zoals ik al eerder zei heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal dus ik zou geen onderscheid kunnen maken tussen verschillende soorten gitaar, vandaar dat ik ook een beetje afga op jullie reacties.
ik neem jullie advies ook van harte om eens naar andere merken te kijken natuurlijk.
les nemen ga ik uiteraard doen en de keus voor een versterker en bijbehorende accessoires is ook al gemaakt (hier heb ik ook 500 voor gereserveerd dus het zal geen beginnersamp uit een starterssetje worden).
ik zit na meerdere operaties aan mijn rug (boutjes , schroefjes , moertjes etc. , ik lijk wel een bouwmarkt) en andere ongemakken langdurig thuis dus het belangrijkste heb ik al ----> TIJD !

Tupelo
12 april 2014, 22:40
Het is ook erg belangrijk hoe een gitaar voelt.
Een mooie gitaar hoeft niet perse comfortabel te zijn.
Dus probeer het ook ergonomisch te bekijken, zeker als je al last van je rug hebt.
Ga je vooral zittend spelen, staand ?
Vind je en bellycurve belangrijk ?
Wat weegt dat ding ?
Heb je grote handen, kleine handen, wat vind je fijn (mensuur 24/24.75/25.5).
Wat voor radius voelt goed ?
Zorg in ieder geval dat je wat dingen werkelijk uitprobeert voor je ze aanschaft.
En als je in de gelegenheid bent; neem iemand mee die je kan assisteren, want je verkoper, tja dat is niet perse je beste vriend.

telerocker
13 april 2014, 00:39
Als een Fender-type gitaar zoekt, kun je je geen buil vallen aan een Squier Classic Vibe of een Blade, maar evengoed kun je kijken naar tweedehands Mexicanen. Als ie lekker klinkt en de hals voelt goed aan, heb je een prima beginnersgitaar.
Voor de rest goed advies hier. Idd ga op les, dan kom je het snelst op gang. Suc6!

caliban
13 april 2014, 01:32
Tweedehands uitsluiten kan wel eens heel dom zijn...
Roekeloos omgaan met tweedehands is nog dommer natuurlijk

telerocker
13 april 2014, 03:04
Tweedehands kan je veel centjes schelen en soms een mooie gitaar opleveren. Een beginner kan het beste wel een gevorderde gitarist meenemen.

Duhsjaak
13 april 2014, 07:47
Voordat ik begin allerlei stokpaardjes te presenteren:

http://www.musicradar.com/news/guitars/best-budget-electric-guitar-in-the-world-2013-the-results-586459/26

Ikzelf heb weinig moeite met het uitgeven van geld, ik heb graag het gevoel dat ik gewoon een nette deal heb. Ofwel waar voor mijn geld.
Vandaar dat ik weinig grote merken in het rack heb staan.

Als je overtuigd bent van je voorkeur voor een typische Fender sound, is het ook nog wel tamelijk interessant uit te vinden wèlke Fender. Want jouw held doet één van de Fender sounds.
Dàt zou een keus kunnen zijn, je zou ook kunnen kiezen voor een heel goed gebouwde, heel veelzijdige gitaar die ruim binnen budget blijft.

Bijvoorbeeld:
http://www.alphenaar.com/products/Ibanez-AR325-DBS-Artist-Dark-Brown-Sunburst.html (het model is gewoon leverbaar hoor, niks aan de hand) (en over bang for the buck gesproken - wat een bouwkwaliteit!!!

Per element te schakelen als:
- humbucker parallel
- humbucker serie
- single coil (en die laatste zonder dat ie schriel en akelig dun gaat klinken)

Mooie en praktisch inzetbare geluiden.
en lang naar te luisteren zonder dat het one trick pony aspect je gaat vervelen.

Er zijn genoeg behoorlijke gitaarlessen op het net. Justinguitar en de E MU lessen die GAK je wekelijks toezendt.

Er zijn dingen leuker dan het uitzoeken van een nieuwe gitaar, maar dan kom je al snel op primaire, biologische processen terecht. Dus ik zou rustig de tijd voor nemen voor die zoektocht en er volop van genieten. Normaal gesproken koop je niet gelijk morgen een andere.
Vriendelijke groet, Gus

macwilliams
13 april 2014, 08:42
Voordat ik begin allerlei stokpaardjes te presenteren:

http://www.musicradar.com/news/guitars/best-budget-electric-guitar-in-the-world-2013-the-results-586459/26

Ikzelf heb weinig moeite met het uitgeven van geld, ik heb graag het gevoel dat ik gewoon een nette deal heb. Ofwel waar voor mijn geld.
Vandaar dat ik weinig grote merken in het rack heb staan.

Als je overtuigd bent van je voorkeur voor een typische Fender sound, is het ook nog wel tamelijk interessant uit te vinden wèlke Fender. Want jouw held doet één van de Fender sounds.
Dàt zou een keus kunnen zijn, je zou ook kunnen kiezen voor een heel goed gebouwde, heel veelzijdige gitaar die ruim binnen budget blijft.

Bijvoorbeeld:
http://www.alphenaar.com/products/Ibanez-AR325-DBS-Artist-Dark-Brown-Sunburst.html (het model is gewoon leverbaar hoor, niks aan de hand) (en over bang for the buck gesproken - wat een bouwkwaliteit!!!

Per element te schakelen als:
- humbucker parallel
- humbucker serie
- single coil (en die laatste zonder dat ie schriel en akelig dun gaat klinken)

Mooie en praktisch inzetbare geluiden.
en lang naar te luisteren zonder dat het one trick pony aspect je gaat vervelen.

Er zijn genoeg behoorlijke gitaarlessen op het net. Justinguitar en de E MU lessen die GAK je wekelijks toezendt.

Er zijn dingen leuker dan het uitzoeken van een nieuwe gitaar, maar dan kom je al snel op primaire, biologische processen terecht. Dus ik zou rustig de tijd voor nemen voor die zoektocht en er volop van genieten. Normaal gesproken koop je niet gelijk morgen een andere.
Vriendelijke groet, Gus

Voor die Primaire biologische processen neem je tenslotte ook rustig de tijd .....

Ik zou juist vooral de tweedehands markt niet links laten liggen. Ik heb nu een paar keer een nieuwe gehad maar nu een wand vol tweedehands exemplaren. Nieuw is leuk maar de dag daarna is die het al niet meer.

benwave
13 april 2014, 09:29
En vind de 1 gitaar A helemaal geweldig dan kraakt de ander hem weer af , zo heeft ieder zijn voorkeur.
zelf dacht ik aan een squier deluxe of squier vintage modified om mee te beginnen maar....nu heb ik een Fender standard strat met tex mex coils (€499.-) gezien die me ook wel wat lijkt , heeft iemand ervaring met zoiets soortgelijks ?
of heeft iemand andere ideeën ? ik vind €500,- max wel genoeg voor een beginnersgitaar (ohja , wel nieuw , ik doe niet aan 2ehands).

Ik kan het heel goed begrijpen dat je iets splinternieuw wilt. Het is toch een beetje net als een maagd. ( ik denk dat Duhsjaak daar wel iets moois over kan dichten :) ).
Maar terug naar de gitaar.
Wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is dat de gitaar heel goed wordt afgesteld.
Want een dure slecht afgestelde gitaar speelt ook niet fijn.
Dus mijn advies koop lekker een Mexicaantje, als jij dat wilt, maar laat hem door iemand afstellen die dat goed kan.
Aan de gitaar zal het dan niet liggen

telerocker
13 april 2014, 12:15
Ik kan het heel goed begrijpen dat je iets splinternieuw wilt. Het is toch een beetje net als een maagd. ( ik denk dat Duhsjaak daar wel iets moois over kan dichten :) ).
Maar terug naar de gitaar.
Wat in mijn ogen zeker zo belangrijk is dat de gitaar heel goed wordt afgesteld.
Want een dure slecht afgestelde gitaar speelt ook niet fijn.
Dus mijn advies koop lekker een Mexicaantje, als jij dat wilt, maar laat hem door iemand afstellen die dat goed kan.
Aan de gitaar zal het dan niet liggen

+1, een afstelbeurt en nieuwe kwaliteitssnaren (fabriekssnaren zijn vaak oud/klinken niet lekker) doen veel.

SnoopWinckel
13 april 2014, 16:21
verkopen zal niet gebeuren denk ik , aanpassen wel in de toekomst, vandaar dat ik toch richting de fender neig ipv de squier .
ik heb me laten vertellen (je kunt me alles wijsmaken) dat je het beste het soort gitaar kan kopen van je favoriete artiest (gilmour) in wiens muzieksmaak jezelf ook wilt gaan spelen , en ik ben nogal gek op dat specifieke "fender" geluid.
vandaar dus mijn keuze.
die gitaren die jij opnoemt heb ik idd ook naar gekeken maar op de een of andere manier doen die me heel weinig.
evengoed bedankt voor je advies natuurlijk :)

Ik zou me niet blindstaren op Gilmour en stratocasters. Gilmour zelf gebruikt al een waaier aan gitaren en effecten:
- Another brick in the wall werd op een Les Paul opgenomen
- Run like hell heeft ie opgenomen met zijn aangepaste esquire (Telecaster)
- Op Dark side of the moon heeft hij veel gebruikt gemaakt van een speciaal voor hem gebouwde gitaar: Bill Lewis guitar (http://www.gilmourish.com/?page_id=89)

Op een akoestische gitaar klinkt hij ook nog steeds zoals zichzelf: joetjuub (http://www.youtube.com/watch?v=xPL3O7NmgpI)
De DVD van dat concert is trouwens een aanrader, Gilmour in concert/Meltdown concert.
Hier nog een voorbeeld van een Pink Floyd achtige sound op een telecaster: Roy Buchanan - Fly Night Bird (http://www.youtube.com/watch?v=Vg7XyHLTHzc). Roy Buchanan is niet toevallig geciteerd als voorbeeld voor David Gilmour ;)

Uiteindelijk kan je op éénder welke soort gitaar wel Gilmour/Pink Floyd spelen, het belangrijkste is dat het instrument jou echt goed ligt.

Veel succes met de jacht en veel plezier met je instrument!

Comfortably Daniel
14 april 2014, 09:59
Ben zelf ook Gilmour/Floyd gek...dus cudos daarvoor ;)

Kan me voorstellen dat je graag iets wilt waarmee je die(Floyd) kant op kan en het eerste dat bij mij op zou komen is inderdaad een Strat. Hij heeft inderdaad wel op andere gitaren gespeeld, maar de Strat is toch wel het "go to" gitaartje.

Ik zou persoonlijk kijken naar de de Classic Vibe's, Mex. Fenders, eventueel Blade. Maar zoals eerder gezegd...koop niet de eerste de beste. Probeer er meerdere...er zit zoveel verschil in bouwkwaliteit dat je je eigenlijk niet kan permiteren er niet op te letten. Neem een andere gitarist mee, die weet waar 'ie naar moet kijken/luisteren/voelen!!!

Wat betreft tweedehands...kijk er eens naar. Ik snap je punt totaal...mijn eerste 7 gitaren waren ook nieuw uit de winkel, maar heb er toch een paar tweedehands op de kop kunnen tikken die goed en goed geprijsd waren ;)

frekie
14 april 2014, 10:08
De versterker is belangrijker dan de gitaar :hide:

Als je thuis rock wil spelen dan zou ik minimaal een 2X12 zo niet een 4X12 kast neerzetten met echte oude UK Celestions erin. Met daarop een klein buizentopje: Blackstar, Marshall. Max 5 watt. In de effectlus een lekkere effectenbak: Alesis, TC.

Voor clean een Roland Cube 60 , 2dehands 150 euro. De digitale modelling op kanaal B is niet zo geweldig IMHO, voor scheur heb ik er een Blackstar HT Dual pedaal ervoor.

floydian666
14 april 2014, 11:52
neeeeeh opa houd niet zo van die herrie :) , doe mij maar classic rock en de wat rustigere muziek .
. scheuren doe ik wel met m'n rolator . maar thanks anyway .

@Comfortably Daniel , ik hoef gilmour ook niet exact te kopiëren hoor , als ik maar een beetje in de buurt kom ben ik tevreden.
het ging me er meer om dat ik mijn muzieksmaak weergaf.
btw , m,n hele onderarm is getatoeerd naar het album "the wall" , en op mn borst staat ook pink floyd , nu komt ergens in de toekomst op mijn onderrug nog een portret van david gilmour . en dan sta ik aardig vol !
(stel je nu eens voor dat ik teletubbie fan had geweest , damn).

Tupelo
14 april 2014, 12:30
Denk dat je met willekeurig welke Blade strat (met VSC = actieve toonregeling) aanboord, en een Roland Cube een aardig eind komt.
Zou ik beginner zijn met jouw wensen, dan zou ik daarop inzetten.
Veel van Gilmour zijn geluid is nog best steriel, dus maak je over die Cube geen zorgen, prima amp, kost alleen weinig.
Voor een Blade geldt hetzelfde.
Prima gitaar voor 't geld al helemaal, met de mogelijkheid je geluid te fine-tunen tot wat je wil.
En als je niet van actieve toonregeling houdt, dan zet je 'm gewoon uit. :ok:

floydian666
14 april 2014, 14:12
hahahaha jullie willen meteen mijn huis volbouwen met apparatuur , de versterker staat al op de boodschappen lijst : fender mustang 3 v2 ,da's meer dan genoeg voor een beginnertje op een flat.
en als ik tijdens het bestellen in the mood ben word het misschien wel de fender mustang V v2.
(bovenstaande amp's met dank aan andere reaguurders).

en voor de floyd fans , mochten jullie het nog niet ontdekt hebben : frethub.com

lespaulnmarshall
14 april 2014, 15:50
hahahaha jullie willen meteen mijn huis volbouwen met apparatuur , de versterker staat al op de boodschappen lijst : fender mustang 3 v2 ,da's meer dan genoeg voor een beginnertje op een flat.
en als ik tijdens het bestellen in the mood ben word het misschien wel de fender mustang V v2.
(bovenstaande amp's met dank aan andere reaguurders).

en voor de floyd fans , mochten jullie het nog niet ontdekt hebben : frethub.com

Fender mustang is zeer oke zeker voor het geld. Ik zou als ik jou was ook voor een blade strat gaan. Die zijn heel goed voor het geld.

floydian666
14 april 2014, 16:50
het zijn idd voor het oog hele mooie gitaren.
alleen een beetje moeilijk te vinden , ze worden niet overal verkocht en liggen ook net een beetje boven mijn budget.
de goedkoopste die ik kon vinden begon bij €675,-

lespaulnmarshall
14 april 2014, 17:21
het zijn idd voor het oog hele mooie gitaren.
alleen een beetje moeilijk te vinden , ze worden niet overal verkocht en liggen ook net een beetje boven mijn budget.
de goedkoopste die ik kon vinden begon bij €675,-

Tsja, dan zou ik toch eens 2e hands gaan kijken. 2e hands kosten ze vrij weinig, en als je een ervaren gitarist meeneemt als je gaat kijken kun je er echt geen buil aan vallen.

geert1976
15 april 2014, 02:03
Voor E 500,00 kun je tweede hands een hele goede tweedehands Blade kopen.
Maar... Blade gitaren hebben vrij dunne platte halzen en niet iedereen houd daarvan.
Qua kwaliteit is er niets mis met een blade en eigenlijk worden ze best wel ondergewaardeerd.
Blades zijn long lasting en een blade van 20 jaar oud kun je ook rustig kopen, ze zitten degelijk in elkaar en ze zijn betrouwbaar.

Dirk_Hendrik
15 april 2014, 09:54
+1 voor alle Blade opmerkingen.

En voor Floydian3*6,
Echt, probeer jezelf ervan te overtuigen dat je 2e hands niet uit moet sluiten. Je doet jezelf er zwaar te kort mee.

telerocker
15 april 2014, 11:12
+1 voor second hand. Rond de 500 euro is heel veel (moois) te koop.

Misery Signals
15 april 2014, 14:05
en voor de floyd fans , mochten jullie het nog niet ontdekt hebben : frethub.com

Voor iemand die zich laat vertellen dat je een gitaar moet hebben vastgehad om te weten of ze goed is (DUH) ben je iedereen al vlot tips aan het geven :???:

Mijn input als beginner (het wordt er niet gemakkelijker op haha):

London City Spitfire, kost ongeveer 150 tweedehands/ 200 nieuw, minstens even goed als een Fender Mexicaan én mooie finish opties te verkrijgen...
Als amp: neem zo'n Blackstar HT-1. Lampen geluidje op aanvaardbaar volume. Ook voor 200 Euro. Ben je samen voor 400 Euro gesteld. En een leuke set als beginner.
Want voor het geld dat je erin zou steken (500 + 300) kan je wel wat goedkoper af zijn. En dan heb je nog een leuk bedrag over voor een mooie delay a la MXR Carbon Copy...?

MS

floydian666
15 april 2014, 14:31
misery signals
"Voor iemand die zich laat vertellen dat je een gitaar moet hebben vastgehad om te weten of ze goed is (DUH) ben je iedereen al vlot tips aan het geven "

voor vragen over gitaren en toebehoren ben ik op dit forum goed hoop ik , daar heb ik inderdaad ook geen ervaring mee.
ik heb wel ervaring met het delen van leuke sites en ik heb zo het idee dat ik daar geen gitaar voor vastgehouden hoef te hebben.
hiervoor is eerder ervaring met een muis vereist :)

Misery Signals
15 april 2014, 14:45
Ik hoop dan toch met al je opgezochte en opgedane kennis dat het in het echt gaat meevallen.

Mss heb je wel helemaal niet graag een gitaar in je handen :)
Trouwens, een Ibanez Blazer is ook een mooie plank met een goede kwaliteit.

MS

Dirk_Hendrik
15 april 2014, 23:38
Hele draadje nog eens even teruggelezen.

Als zoveel mensen de suggestie doen toch echt ook eens 2e hands te kijken (lees: een veel beter instrument voor hetzelfde budget) moet ik zeggen dat Floyd666 een knap talent heeft. Hij negeert dat in al z'n vlotte babbel replies stoicijns.

En dus vraagt ie om advies.... maar alleen als dat advies het in zijn straatje past. Vreemd.

floydian666
16 april 2014, 07:35
Hele draadje nog eens even teruggelezen.

Als zoveel mensen de suggestie doen toch echt ook eens 2e hands te kijken (lees: een veel beter instrument voor hetzelfde budget) moet ik zeggen dat Floyd666 een knap talent heeft. Hij negeert dat in al z'n vlotte babbel replies stoicijns.

En dus vraagt ie om advies.... maar alleen als dat advies het in zijn straatje past. Vreemd.

in een eerdere post zie je me zeggen dat ik alle adviezen ter harte neem , ik ben idd ook naar 2e hands aan het kijken.
zodra ik iets interessants 2e hands vind kan ik om advies vragen , zo heb ik al een leuke g&l en een dean z gezien.
ik vind het mezelf alleen niet verplicht om elke poep en scheet hier te vermelden :)
forumgenoot BENWAVE reageerde een stukje terug met een opmerking die hierop wel van toepassing is , waarom ik alleen een nieuwe gitaar zou willen , hij snapt het :)
ik snap best dat iedereen zijn eigen merk gitaar en versterker aanprijst/het beste vind , maar toch moet ik uiteindelijk zelf een keuze maken , een keuze die de een afkraakt en de ander geweldig vind.
maar uiteindelijk helpen jullie suggesties mij wel om een keus te maken , mijn dank daarvoor.

telerocker
16 april 2014, 11:30
Ik heb je ook geadviseerd ook tweedehands te kijken omdat dat wel eens fijn zou kunnen zijn voor je portemonee. Maar als je nieuw wilt kopen (met garantie), dan is dat ook een prima te verdedigen keuze. Er zijn in de prijsklasse waarin je zoekt, genoeg leuke gitaren. By the way, zo'n G&L is ook echt niet verkeerd, hoor.

arnoldtims
16 april 2014, 14:44
Gus zal ik het dan maar noemen?;) En strat van het merk Vintage. http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html
Ik ben bevooroordeeld misschien maar ben zelf erg tevreden over mijn Vintage reissued V6.
In ieder geval veel waar voor het geld en als je goed zoekt kan je er erg goedkoop aankomen.

Duhsjaak
16 april 2014, 21:25
Dit is natuurlijk een forum en mijn opvatting daarover is, dat je de meningen naast elkaar moet kunnen leggen.
Of zo'n mening een beetje geloofwaardig blijft is ook afhankelijk van de exposure.

Daarom leek het mij wel een beetje handig niet mijn voorliefde voor gitaren uit de €300,00 prijs bandbreedte op te lepelen.

Maar nu je het zegt: ja, ik geloof daar echt in. Vintage en London City (nog steeds te koop hier en daar) vallen in die prijsklasse. Ik ben absoluut niet overtuigd van de meerwaarde die de grote merken bieden bij hun subtoppers. Ook heb ik echt te vaak gezien dat zij de kwaliteitscontrole genadeloos bij hun klanten leggen.

Ik ben amper een maand geleden gezwicht voor een Epi. Daar heb ik geen spijt van. Maar eerlijk is eerlijk, het is gelijk een van de mindere uit het rack. Niks constructiefs mee mis, maar allemaal kleinigheden die niet top zijn.
Wat wil je ook voor zo'n prijs? Een aantal andere merken bewijzen steeds opnieuw dat het mogelijk is om een fatsoenlijke gitaar te leveren voor 300 of 350 euro. En als het mogelijk is (en waarom ook niet voor een plank???) dan mag je dat ook vragen. Verwachten zelfs.

Dus TS, ik deel je voorkeur voor nieuw. Ik geloof niet dat je je voorkeur zou moeten verdedigen. De een scheert zich elektrisch, de ander nat. Wat een net voorbeeld hè? Had je dat verwacht?

Ga lekker op zoek naar de gieter die je lekker vindt. En laat Vintage en London City vooral niet aan je neus voorbij gaan. Tenzij, natuurlijk, als je een andere lekkerder vindt.

Andere sterke merken in die range
Yamaha
Ibanez
Er is voor die prijs genoeg leuks te koop.

Er zijn maar een paar - vooral primaire, biologische dingen - lekkerder dan het uitkiezen van een nieuwe gitaar. Ik stel dan ook voor dat je er met volle teugen van gaat genieten.
En ik ben benieuwd waarop uiteindelijk je keus gaat vallen.
Vriendelijke groet, Gus

floydian666
25 april 2014, 07:27
de keuze is gemaakt , allemaal bedankt voor jullie tips , hulp en aanbevelingen , ik heb er zeker wat mee gedaan.
rookwolken komen uit mijn pc om al jullie tips eens na te trekken en in overweging te nemen , maar dit is het geworden :
Fender standard strat satin blaze gold , en fender mustang 3 v2.
nu maar lessen en hopen dat het wat word :)

Hotpepper01
25 april 2014, 08:37
Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd. Leuk toch zo'n forum. Allemaal verschillende inzichten en meningen. Je bent er zelf dan wel uit qua keuze. Ik waarschuw maar alvast: hier geld ook nog een bijzondere, niet opgeschreven regel: pics or it didn't happen. We willen foto's zien en met je meegenieten.

frekie
25 april 2014, 11:33
Fotoos of je wordt verbannen :cheerup:

floydian666
25 april 2014, 12:02
@ frekie , moet ik er zelf ook nog bij op de foto , zoals je emoticon , in roze tutu en pompoms ? hahahaha
foto's komen eind volgende week pas denk ik , de gitaar word eerst nog helemaal naar wens afgesteld dus duurt wat langer.

arnoldtims
25 april 2014, 13:10
Nou vooruit dan maar je krijgt een week uitstel.
Ben wel benieuwd naar die strat.
Maar voor nu gefeliciteerd.

telerocker
25 april 2014, 21:14
Gefeliciteerd man! Ja, en pics or it didn't happen...:strat:

floydian666
2 mei 2014, 21:10
zooo , ik heb alles in bezit.
nu nog iemand die me kan vertellen hoe ik hier foto's plaats :???: , dan kan ik ze er morgen opzetten.

Plant
2 mei 2014, 21:33
Uploaden via een account op photobucket.com o.i.d. En dan de image (IMG) links hier posten,

floydian666
3 mei 2014, 08:25
op hoop van zegen , ik vind dat er al teveel knopjes op een deurbel zitten .....:
http://i875.photobucket.com/albums/ab319/redmars_redrock/20140503_075344_zps5e7fc9d7.jpg?t=1399098046
gelukkig had moeders de vrouw een photobucket account :)

arnoldtims
3 mei 2014, 09:49
Je kan de afbeeldings-url kopiëren als je op de foto gaat staan en op de rechtermuisknop drukt.
Vervolgens klik je hier op dit forum op insert image.
Zo dus
http://i875.photobucket.com/albums/ab319/redmars_redrock/20140503_075344_zps5e7fc9d7.jpg

Mooi setje hoor gefeliciteerd

floydian666
3 mei 2014, 09:54
@arnoldtims , dank u zeer beleefd !
ik zal het de volgende keer eens proberen.

JVGM-music
3 mei 2014, 10:02
op hoop van zegen , ik vind dat er al teveel knopjes op een deurbel zitten .....:
http://i875.photobucket.com/albums/ab319/redmars_redrock/20140503_075344_zps5e7fc9d7.jpg?t=1399098046
gelukkig had moeders de vrouw een photobucket account :)


En heeft moeders de vrouw ook al oordopjes?

floydian666
3 mei 2014, 10:15
En heeft moeders de vrouw ook al oordopjes?

ja , vanwege mijn gesnurk , als ik mijn cpap (google) afzet , heeft ze een hele voorraad.
dat zit dus wel snor.

Tupelo
3 mei 2014, 10:24
Moeders de vrouw zelf aan het paard ?
Dat is gunstig als het om reserveringen gaat.
Onbeperkt budget voor aanstaand GAS.
Zegeltjes wanneer je zogezegd zogenaamd teveel tijd in de oefenruimte zit.
Beterrrrrr !!

Dutch66
3 mei 2014, 14:51
Gaaf setje hoor, was de kleur van die plank precies wat je zocht?

floydian666
3 mei 2014, 15:43
tnx dutch666.
kleur maakt me niet zoveel uit , maar van de 4 kleuren in de fender satin serie sprak deze me het meest aan (blaze gold).

WesleyD
3 mei 2014, 16:38
Mooi setje zo! Persoonlijk vind ik van de satin serie ocean blue candy het mooist, maar dit is wel een mooie tweede. En nu lekker spelen!

Duhsjaak
3 mei 2014, 19:20
Ahhhhhh, voor elkaar gekomen.
Veel plezier met je plank.
Vriendelijke groet, Gus

floydian666
4 mei 2014, 20:02
dank jullie wel allemaal.
en volgens mij moet ik "karate kid" stijl elke dag met m'n vingertoppen 5 uur lang op een baksteen rossen om te wennen , vingers doen nu al zeer :(
went vanzelf wel .
en wat de versterker betreft hadden jullie gelijk , een wat zwaardere geeft op laag volume ook mooi geluid.
de knop op 1,5 is al voldoende in huis en op stand 4 hangen de katten al in het plafond.

floydian666
8 oktober 2014, 12:35
een half jaar verder.......besluit mijn ouweheer op zijn oude dag nog eens gul te worden.
of ik maar eens even een gitaar uit wilde kiezen , dus is er nu een PRS Se Santana onderweg.
(en dat terwijl m'n gitaarwerk nog niet veel voorstelt ) dus het fendertje maar op marktplaats gezet.