PDA

View Full Version : Bluguitar Amp-1



herrieman
11 april 2014, 22:08
Verdient zijn eigen draadje dacht ik zo.

http://www.bluguitar.com/english/index.html

Geheel analoog

Kingstring
11 april 2014, 22:18
Interessant!!

paulusdeBKB
11 april 2014, 23:31
Ben wel gecharmeerd van de vormgeving - kon nog geen soundsamples op de site ontdekken. De ergonomie vind ik een beetje discutabel met maar 3 footswitches. De modulaire opzet vind ik slim bedacht. Knopjes aan de zijkant lijkt me een lastige: daar ga je niet makkelijk bij kunnen op een pedal board.

En als het analoog is, is het per definitie geen modeling.

Pepe
12 april 2014, 00:15
Modeling zegt toch niks over het technisch aspect? Maar ik zie geen modeling. Ja, "gemodelleerd naar een vintage spring reverb" ... dan kan je een EHX nano verb wel modeling noemen.
Vooralsnog lijkt het mij een een preamp stompbox met ingebouwde eindtrap? Van zo'n nano tube verhaal wordt ik achterdochtig. Een class D eindtrap met een buisje? Oh dear...

paulusdeBKB
12 april 2014, 11:16
Modeling zegt in mijn optiek wel degelijk iets over het technische aspect. Anders zou elke transistoramp die wil klinken als een buizenamp een modeling-amp genoemd kunnen worden.

Modeling = het gedrag van een bestaand of bedacht apparaat of systeem nabootsen of voorspellen met behulp van een simulatie die is opgebouwd rond wiskundige formules en vergelijkingen. De amp1 en alle SansAmps etc voldoen niet aan het criterium van simulatie - ze zijn namelijk zelf een apparaat.

Dat is wel zo ongeveer mijn definitie... Iedereen mag er natuurlijk zijn eigen opvattingen op nahouden. Maar liever niet :D

peter_heijnen
12 april 2014, 12:41
Dit is absoluut een preamp stompbox met ingebouwde versterker. Blug zijn verhaal beluisterend lijkt het er wel op dat hier meer aan de hand is dan het volgen van de gemakkelijke weg. Hij noemt dit daarbij zijn levenswerk. Hem kennende is de praktijk de maatgever getuige ook zijn opmerking in de video: 'und was machen wir denn mit der scheisse?'


http://www.youtube.com/watch?v=noqR_7MY2Tg

De potjes aan de zijkant zijn om de karakteristiek aan te passen aan de te gebruiken gitaar, gewone toonregeling zit bovenop.
De eigen interface ziet er al bruikbaar uit, maar voor 50 euro koop je een adapter om er gewoon midi aan te hangen. Die eigen midicontroller remote1 is veel geiler natuurlijk met extra functionaliteit: TB-loop 'insteekkaart', midi incl fantoom via gewone gitaarkabel of zelfs speakerkabel.


http://www.youtube.com/watch?v=ELyqM90iwZ4

Pepe
12 april 2014, 14:47
Het is leuk iemand te zien die super begeistert is van zijn eigen product. Het zal best een gap vullen en zo te zien is het vrij inventief allemaal. Voordeel dat het geen drol weegt, Nadeel de non modulaire opzet. Juist dat kloten met pedaaltjes, amps en speakers om je eigen recept te maken is zo leuk.
Wel typisch Duitse sound met dat steriele hoog waar je van houden moet.

caliban
24 april 2014, 00:37
Und die ganse Scheisse, sehr geil. Poëzie toch!