PDA

View Full Version : Nieuwe snaren



fairytale
11 april 2014, 15:19
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn eerste gitaar van iemand gehad, tweedehands. Nu denk ik dat het wel slim is om er nieuwe snaren op te zetten, klopt dat? Hij heeft nu staalsnaren. Aangezien ik totaal onbekend ben op dit terrein, vraag ik mij af of ik hem gewoon naar een gitaarwinkel kan brengen dat ze dat daar doen? Of moet je zelf snaren kopen en ze er zelf opzetten? Nouja alvast bedankt!

Rizz
11 april 2014, 15:31
Ja, ja en ja. :) Wat heb je voor gitaar?

Als je niet weet hoe het moet, kan je 'm een keer naar de winkel brengen en toekijken hoe ze het doen.. Het is ff een trukje wat je moet leren, geen rocketscience.. Er staan zat tutorials op internet hoe dat te doen en die kan je ook als naslagwerk gebruiken

Bij veel spel moet je denken aan het wisselen van je snaren eens in de 3 tot 6 weken. Je kan ook gecoate snaren kopen, die zijn duurder, maar gaan veel langer mee. Materiaal, Bronze/Phosphor Bronze (helder/warm)

Ook de dikte moet je rekening mee houden. Dat kunnen ze in de winkel wel zien. Als je daar dan bent, laat 'm dan gelijk afstellen op die dikte van snaren, dat komt je speelgemak erg ten goede. Kost je bij elkaar een 5 à 6 tientjes..

Veel speelplezier!