PDA

View Full Version : Chris Brooks is de man!



Bosch
5 juli 2003, 11:09
De rubriek sounds ziet op het geven van feedback. Hieronder zie lees je wat een of andere no-profile dude in het guestbook van Chris Brooks heeft geschreven en -belangrijker- wat Chris replied (vooral zijn laatste alinea says it ALL!):
==================
Name: Magdi Mocek Abbamustafa ( wmocek@ameshome.com )
Where are you from? USA-land of unemployed shredders
How did you find the site? fromfriend
What other bands do you listen to? Sonic Afterbirth

Comments: I was wondering if your review section could be any more biased with positive suck ass hype. God, this music has already been recorded 1000 times over. It is done. Put it to bed. Come up with something orginal and America and India will listen, otherwise ship this crap over to Sweden where it belongs, if they will still take it. Try the French, they deserve it. Chris is a talented guitarist but the streets of LA are littered with out-of-work guitarists as good or better. It's too bad he wasn't born 15 years earlier. How are your carpentry skills? Sheetrock, electrical, masonery, plumbing... Have a nice day.
Posted August 9, 2002

============

Chris replies:

Let me start by saying that I really don't care how many unemployed shredders (as you suggest) there are in the USA since I am a) not in the USA, b) not a shredder and c) self-employed, not unemployed :)

Regarding your apparent disgust at someone doing well on some small level and getting some positive feedback (from fellow musicians, reviewers and more importantly, from those who hand over their money to support me), perhaps you should tell everyone to stop liking my music, because I'm not telling them to say anything. The "suck ass hype" is a bunch of folks giving their opinion on my music, though clearly, rather than have their own opinions, they are in dire need of your enlightenment. Please help them oh wise knower of all.

Take my music to Sweden, France? Gladly. Let's add Norway, Finland, Japan, New Zealand, England, Brazil, Italy and Germany to the list and make a world tour out of it! In the meantime, you're the one who came HERE and spent 34 minutes and 8 seconds downloading clips and viewing the site. In those 34 minutes you could have practiced your alternate picking, done a little sight-reading, or come up with a few riffs for your own songs. Who's the one wasting their time?

If "the streets of LA are littered with out-of-work guitarists as good or better", then once again I fail to see how it affects me, but I wish them well. If they have great versatility and business sense, the work takes care of itself. Either way, they've achieved more already than you likely ever will. Achievers don't need to go around finding people to whine to.

When I want to be a pop star, I'll worry about what's popular and what's been done 1000 times. Until then my good buddy, I'll just keep on making the music that comes naturally to me, while no doubt you'll be walking the earth for the rest of your days criticizing instead of doing. Being a cynical troll - that's been done 1000 times over too you know!




Jaja: beetje off topic, maar toch: veel shred wordt hier door schippers aan wal afgezeken en ik vond de woorden van Brooks hier wel op z'n plaats :-D

Gert-Jan
5 juli 2003, 11:27
AMEN

Ibanez
5 juli 2003, 11:33
AMEN i second that

Barret Wallace
5 juli 2003, 11:39
:o :o :o JUISTEM

ben benieuwd wat die andere gozer nu te zeggen heeft :lol: :lol: :lol:

Phoenix Rising
5 juli 2003, 12:41
heerlijk zo hoort het :lp:

Anders Destium
6 juli 2003, 12:16
SHRED ON :wink: :)

Er zijn inderdaad al teveel voorgekauwde meningen, ik begrijp ook niet wat iemand die niet van snelle licks houdt ertoe beweegt om te gaan miepen in plaats van gewoon te zeggen dat het niet zijn kop thee is...

Predator
10 juli 2003, 17:32
BWAHAHAHAHAHAHA!!! Chris rocks man!!! Ik vind zijn muziek echt top, jammer dat ik geen creditcard heb om zijn CD aan te schaffen, ik heb slechts twee zeer goede MP3s ooit van zijn site gedownload. Zeker geen WASTE OF TIME... Hij is de BOM!

Kasper
10 juli 2003, 18:52
wooooha,
Geen idee wie Chris Brooks is, maar hij heeft die gast wel mooi op zijn plaats gezet. Zalige reply!
(zou niet graag een discussie met hem aangaan :) )

Negative K3 fan
10 juli 2003, 19:42
ik ben het niet eens met hem, als iemand wil s hredden mag het van mij. Alleen veel hedendaagse shred is zo uitgekauwd (hyperbool!) en weinig vernieuwend (vernieuwing staat bij mij vrij hoog in eht vaandel) en je ziet weinig echt originele dingen meer, maar ik ken de muziek van chris niet, dus daar zal ik me verder maar niet over uitweiden. Ik kan zijn standpunt begrijpen, that's all. Om echt een goeded/legendarische muzikant te zijn moet je iets maken wat echt van jezelf heeft en een duidelijke eigen stempel heeft (jimi hendrix, van halen, vai, satch, zappa, berry etc.). Sommige muziek mist dat, het is daarom niet per sé minder slecht van kwaliteit, maar het mist wel iets.

Bosch
10 juli 2003, 20:49
"(...) while no doubt you'll be walking the earth for the rest of your days criticizing instead of doing". :roll:

Barret Wallace
10 juli 2003, 20:58
hmm shred = shred dat is waar

maar als ik bijv. malmsteen hoor en dan friedman

Dan hoor ik duidelijke verschillen en hele andere manieren van gitaar spelen.

just my two eurocents..

Swan
10 juli 2003, 23:18
ja als ik limp bizkit hoor en dan linkin park hoor ik ook veel verschil :P

Megalodon
11 juli 2003, 20:12
Je kunt je natuurlijk afvragen of je alleen kritiek mag hebben als je zelf muzikale status hebt en anders je bek moet houden.

Eigenlijk vind ik dat niet helemaal juist. Iedereen mag zijn mening hebben, ongeacht zijn of haar status. Dus ook die 'beste stuurlui aan wal'. Alleen mensen die geen verstand van zaken hebben en toch negatieve uitspraken doen, puur om alleen maar te zieken; DIE moeten hun bek houden.

Ik kan me dus best inleven in beide replies, hoewel ik de uitdager erg bot vind; hij had het best wat genuanceerder kunnen brengen. En wat hij verder zegt over dat het niet vernieuwend/verfrissende muziek is, is natuurlijk een feit waar niemand omheen kan. Ongeacht wie je bent, welke status je hebt en wat je 'bereikt' hebt.

Ik vind zelf ook dat er veel shredders zijn die klinken alsof ze de hele dag naar hun idool luisteren en ik vind dat minder interessant dan iemand die als zichzelf probeert te klinken. Typische loopjes, taps, akkoorden progressies...vaak is het inderdaad niet leuk meer omdat de clichematigheid er vaak van af druipt.

Het jammere is natuurlijk dat zodra er een paar snelle loopjes aanwezig zijn in een muziekstuk, dat het door velen meteen wordt gezien als "gebrek aan gevoel" en "cliche shred". Soms hebben die mensen gelijk, maar in andere gevallen beseffen ze gewoon niet dat snelheid passie kan toevoegen en dat er wel degelijk gevoel in een snel muziekstuk kan zitten. Ik vind de stijl van Chris niet vernieuwend, maar je moet hem toch nageven dat hij echt wel gevoel heeft voor melodie en gevoel en, zover ik weet, doet hij een hoop, zo niet alles, zelf. Dat moet je toch kunnen respecteren zou ik denken.

Megalodon
11 juli 2003, 20:16
Oh ja, enne: dit topic hoort hier helemaal niet Bosch ;)

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 20:30
zo dat zegt 'ie mooi.

Bosch
11 juli 2003, 20:57
M.b.t. de beste stuurlui aan wal, het volgende.

Feit blijft dat insiders (lui die zelf kunnen shredden) beter onderscheid kunnen maken in shred dan outsiders. Voor die laatste groep kan een snelle pentatonische tap al "shred" klinken en dus lijkt shred al snel allemaal op elkaar en is het niet vernieuwend voor hun. Voor insiders daarentegen ...

Feit blijft dat ik constateer dat personen, die niet kunnen (maar wel zouden willen) shredden, shred zogenaamd totaal onbelangrijk vinden.

(maar wel zouden willen) shredden -> want klaarblijkelijk worden die lui telkens (bij iedere shred-post) 'getriggerd' om negatieve feedback te geven. Ze vinden shred zoooooooo onbelangrijk dat ze er elke keer op willen reageren in de zin van "dertien in een dozijn".

Vaak kan er om lachen omdat het zo doorzichtig is, soms word je een beetje pissed off! 8-)

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 21:18
die extreem verschrikkelijk snelle shred (micheal angelo om maar een voorbeeld te noemen) is voor mij (een niet-shredder) inderdaad allemaal hetzelfde. maar dat komt ook doordat ik het gewoon echt vreselijk lelijk vind.

De iets langzamere shred kan ik meestal wel waarderen, en ik hoor er ook wel verschil in. Alleen heb ik er totaal geen behoefte aan om het zelf te kunnen op m'n gitaar :)

Swan
11 juli 2003, 21:18
waarom denk je dat iedereen die negatief commentaar geeft jaloers is en wel zou willen maar niet kunnen shredden? nogal kortzichtig, niet iedereen denkt en wil dezelfde dingen als jij...
en dat van insiders...natuurlijk weet je meer en luister je anders als je zelf ook "shred' maar maak je muziek alleen voor die mensen, of voor n groter publiek....ik vind t nogal irritant dat als er negatief commentaar wordt gegeven op jouw opnames of geshred in het geheel dat dan direct het verwijt komt dat diegene geen verstand van muziek heeft of jaloers is...
mensen kunnen toch ook naar klassieke muziek luisteren die ook zeer technisch is en er van genieten zonder dat ze ooit bijv. n piano hebben aangeraakt? misschien zit daar juist de uitdaging om muziek te maken die meer mensen aanspreekt en raakt dan alleen je mede shredders die dan denken van wow wat een fantastische harmonisch loopje in mineur met arpeggios (ik zeg maar wat want ik ken niet echt van die termen, en nee, die wil ik ook niet zo nodig weten)

Barret Wallace
11 juli 2003, 21:23
''Sommige hebben scheenbeschermers en houden nooit op''

Bosch
11 juli 2003, 21:32
"misschien zit daar juist de uitdaging om muziek te maken die meer mensen aanspreekt".................

je snapt het kennelijk niet :D

"When I want to be a pop star, I'll worry about what's popular and what's been done 1000 times. Until then my good buddy, I'll just keep on making the music that comes naturally to me, while no doubt you'll be walking the earth for the rest of your days criticizing instead of doing. Being a cynical troll - that's been done 1000 times over too you know!"

Ic3gl0vE, micheal angelo is idd te erg :wink:

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:01
Feit blijft dat insiders (lui die zelf kunnen shredden) beter onderscheid kunnen maken in shred dan outsiders. Voor die laatste groep kan een snelle pentatonische tap al "shred" klinken en dus lijkt shred al snel allemaal op elkaar en is het niet vernieuwend voor hun. Voor insiders daarentegen ...

Feit blijft dat jij hier eigelijk vrij weinig mee zegt, je zegt alleen dat mensen die niet into shred zijn het verschil niet goed zullen horen tussen verschillende stijlen... VIND JE HET GEK? Ik kan het verschil tussen melodic death metal en power doom epic metal niet horen, of het verschil tussen rotterdamse en detroitse terrorcore (om maar wat te noemen) of een miele wasmachine kwa geluid onderscheiden van een bosch wasmachine... Voor iemand zoals mij kan een Bosch wasmachine met een versleten V-snaar al snel als een Miele klinken en lijkt het al snel op elkaar insiders daarentegen....

my 2 cents

Bosch
11 juli 2003, 22:11
Zie je mij (getriggered) reply-en op detroitse terrorcore dan?

Nee dus!

Zie ik jou reageren op shred?

Ja dus!

(...Ze vinden shred zoooooooo onbelangrijk dat ze er elke keer op willen reageren...).


Ik heb trouwens een Bauknecht wasmachine. Als ik er meer dan 5 kilo in stop klinkt ie met 1400 toeren een beetje GRUNGE!

Swan
11 juli 2003, 22:20
[quote="Bosch"]"misschien zit daar juist de uitdaging om muziek te maken die meer mensen aanspreekt".................

je snapt het kennelijk niet :D

*misplaatste quote over pop*quote]


nee jij snapt t kennelijk niet
kennelijk maak jij alleen maar muziek zodat andere mede shredders "'ooooh wat een blabla techniek"' kunnen zeggen....voor mij heeft muziek met gevoel en emotie te maken, die dus ook mensen zouden kunnen voelen die niet precies
kunnen horen watvoor skills je hebt, ik hoop voor je dat je daar ooit nog achter komt

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:21
waar heb ik trouwens gezegd dat ik shred stom vind en dat ik verschillende shredders niet uit elkaar kan houden? Volgens mij nergens! Heb je mij horen zeggen dat ik het onbelangrijk vind en dat ik alle shredders stom vind? Heb je me horen zeggen dat ik graag zou willen kunnen shredden?

En met deze laatste post beweer jij d us dat je alleen je mening mag geven over dingen als je er verstand van hebt etc? Komt een beetje arrogant over. Dus alleen mensen met genoeg verstand van shred en die zelf ook goed kunnen shredden kunnen commentaar leven waarmee je wel kutn leven en waarmee je je niet meteen aangevallen voelt? Je vindt jezelf wel heel wat, of zie ik dat verkeerd?

Bosch
11 juli 2003, 22:30
Swan, waarom moet/wil je muziek maken dat mensen ooooooh roepen?!
Je speelt toch voor jezelf? (Ik moet kennelijk in herhaling vallen).

Negative K3 fan, als je het mij vraagt, ben je de schipper die aan wal staat, precies zoals Brooks dat omschrijft.

Ik ben niet arrogant (ik heb een mening net als velen). Feit blijft dat ik constateer dat personen, die niet kunnen (maar wel zouden willen) shredden, shred zogenaamd totaal onbelangrijk vinden.

Als je ergens voor staat, ben je opeens arrogant....dat is pas kortzichtig.

Bosch
11 juli 2003, 22:34
trouwens, voorbeeldje uit mijn guestbook:

Name: Kristian
City the dark center of Sörumsand (Norway,Akershus)
Sent: 04.44 - 10/6

wow you can really play fast. I wish i could too... but i have to say that shredding gets REALLY boring after a short amount of time!

Is duidelijk toch? Of niet?

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:35
het hangt er vanaf waarvoor je staat...

En een ander feit blijft dat ik vind dat jij je wel verdacht veel druk maakt over die "inferieure" mensen die wel zoudedn w illen shredden en het zogenaamd totaal onbelangrijk vinden. Je stopt jezelf (en andere) shredder enorm in een hokje, een hokje helemaal afgesloten van de rest, jij shreed lekker een eind weg en geilt op de kusnten van andere shredder terwijl andere shredders bij jou hetzelfde doet, en dan komt er iemand langs dat hokje gelopen en die merkt op dat jullie toch wel een sneu zooitje zijn in dat hokje een beetje op mekaar zn snelheid en gevoel voor melodie enzo zitten te geilen, en die nspat er helemaal niks van, maar zou het natuurlijk wel heel erg gfraag willen kunnen maar vinden het onbelangrijk.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:36
Is duidelijk toch? Of niet?

"Hij heeft zn mening, net als velen..."

Swan
11 juli 2003, 22:38
Swan, waarom moet/wil je muziek maken dat mensen ooooooh roepen?!
Je speelt toch voor jezelf? (Ik moet kennelijk in herhaling vallen).




als je nou eens GOED leest, jesus

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:40
En zeg eens bosch, wat vind jij nou van schlager? Of ga je je daar niet over uitweiden omdat je geen isnider bent?

Bosch
11 juli 2003, 22:44
Jij stopt shred in een hokje door te claimen dat shred niet in combinatie met goede smaak (lees melodie) kan gaan.

Ik krijg trouwens de indruk dat op het moment dat iemand niet (langer) de allemansvriend uithangt, hij voor arrogant wordt gehouden en wordt uitgespuugd.

Lees de reactie van Brooks nog maar een keer en voel je vooral aangesproken.

alhambra
11 juli 2003, 22:46
Beste Bosch waarom wordt alles wat iemand niet kan waarderen of erger (afkraakt) toch altijd afgedaan als jaloezie, dat blijf ik toch altijd een erg triest argument vinden.

Verder zeg je dat je niet voor het publiek speelt maar voor jezelf, als ik toch bij iemand het idee krijg dat hij het voor de waardering doet dan is het wel bij jou, je komt hier alleen op het forum om je aller laatste hoogstandje te posten en verder zien we je nergens (dat mag uiteraard maar het komt bij mij toch een beetje over als zoeken naar erkanning).

Overigens kan ik shredden best waarderen, maar ik moet toegeven dat dat steeds minder wordt en dit komt toch vooral door dat ik het zolangzamerhand wel gehoord heb.
En over het wel willen maar niet kunnen, hoe zie jij dat aan de buitenkant likt me erg knap dat jij aan de hand van een reactie kan zien of iemand het wel wil maar niet kan.
Ik zou het trouwens best willen en zeker ook kunnen maar ik heb er noch de tijd noch de inzet voor (over), dat moet ik shredders wel nageven het zijn volgens mij perfectionisten, de goede dan he.

Bosch
11 juli 2003, 22:47
Regarding your apparent disgust at someone doing well on some small level and getting some positive feedback (from fellow musicians, reviewers and more importantly, from those who hand over their money to support me), perhaps you should tell everyone to stop liking my music, because I'm not telling them to say anything. The "suck ass hype" is a bunch of folks giving their opinion on my music, though clearly, rather than have their own opinions, they are in dire need of your enlightenment. Please help them oh wise knower of all.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:49
Jij stopt shred in een hokje door te claimen dat shred niet in combinatie met goede smaak (lees melodie) kan gaan.

Ik krijg trouwens de indruk dat op het moment dat iemand niet (langer) de allemansvriend uithangt, hij voor arrogant wordt gehouden en wordt uitgespuugd.

Lees de reactie van Brooks nog maar een keer en voel je vooral aangesproken.

dat claim ik helemaal niet?

En ik heb die reactie van brooks al meerdere malen gelezen en voel me niet meer of minder aangesproken dan eerst.

Swan
11 juli 2003, 22:49
kan je nou echt met geen betere reply komen dan n stukkie kopieren van 1 van je shredgrootheden?

Swan
11 juli 2003, 22:51
Jij stopt shred in een hokje door te claimen dat shred niet in combinatie met goede smaak (lees melodie) kan gaan.

Ik krijg trouwens de indruk dat op het moment dat iemand niet (langer) de allemansvriend uithangt, hij voor arrogant wordt gehouden en wordt uitgespuugd.

Lees de reactie van Brooks nog maar een keer en voel je vooral aangesproken.

dat claim ik helemaal niet?

En ik heb die reactie van brooks al meerdere malen gelezen en voel me niet meer of minder aangesproken dan eerst.


nee precies....Bosch LEES die replys nou es goed voordat je replied met iets dat totaal onregelevant is zoals dit en die replys bij mij

Phoenix Rising
11 juli 2003, 22:51
naja shred houdt in ieder geval de gemoederen bezig :)

Maar okey, first off, MICHAEL ANGELO VIND IK TOEVALLIG WEL COOL WANT IK VIND DIE MELODIEN TOEVALLIG WEL ONWIJS GOED EN IK KRIJG EEN STIJVE VAN DE SNELLE ALTERNATE PICKING RUNS DAAR WORD IK GEIL VAN OKEY.

okey dan :cool:

maar anyways, ik snap dus nooit waarom shredden altijd of negative OF positieve reacties oproept, waarom is alles zo zwart wit?

En lennart niet zo trollen man nu zit je gewoon stuff uit te lokken, hou het wel netjes.

hoofd
11 juli 2003, 22:53
Bosch replied een beetje zoals hij speelt...snel en ondoordacht. In plaats van dat hij de tekst (muziek) goed doorleest en begrijpt en daar op in gaat spelen gaat hij er liever meteen met zoveel mogelijk woorden (noten) per minuut overheen...

Negative K3 fan
11 juli 2003, 22:54
Regarding your apparent disgust at someone doing well on some small level and getting some positive feedback (from fellow musicians, reviewers and more importantly, from those who hand over their money to support me), perhaps you should tell everyone to stop liking my music, because I'm not telling them to say anything. The "suck ass hype" is a bunch of folks giving their opinion on my music, though clearly, rather than have their own opinions, they are in dire need of your enlightenment. Please help them oh wise knower of all.

je gaat ook niet even in op de kritiek van alhambra? Hij zat toch neit te zeiken op shred of wel? En hij zat ook niet te zeiken over jou muziek, dus kom maar met een nuttige reply ipv een of andeere niet relevante quote.

En a ls ik wil trollen, dan troll ik.

Swan
11 juli 2003, 22:55
amen :lol:

Barret Wallace
11 juli 2003, 23:00
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities
of the selfish and the tyranny of evil men.

Blessed is he who, in thename of charity and good will,

shepherds the weak through the valley of the Darkness.

For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.

And I will strike down upon thee with great vengeance

and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers.

And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 23:05
er heeft ook iemand pulp fiction gezien no offence verder, maar reageer eens inhoudelijk ofzo?

Barret Wallace
11 juli 2003, 23:06
inhoudelijk op wat?? een oneindige WELLES/ NIETUS discussie?? Gezeik met zen allen op 1 persoon??

en wie heeft het hier over pulp fiction ik quote een stukje uit de bijbel.

Negative K3 fan
11 juli 2003, 23:08
enw aarom moet dat zonodig in het engels dan?

en wat heeft het in godsnaam met de rest van de nutteloze discussie te maken?

Barret Wallace
11 juli 2003, 23:08
omdat ik niet van conservatief geschreven nederlandse bijbeltaal hou

Swan
11 juli 2003, 23:12
we zouden niet zo zeiken als diegene nou es onze replies goed las en er normaal op reageerde

Phoenix Rising
11 juli 2003, 23:19
okey om de gemoederen een beetje te bedaren, heb ik het volgende te zeggen:

http://upload.petuhr.nl/upload/34852403.gif

@Lennart:

Who is the master troll now eh :D

Negative K3 fan
11 juli 2003, 23:27
lol, wie iss dat?

en om andere gemoederen te bedaren:
http://home.zonnet.nl/spit23/steve.gif

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 23:34
trouwens, voorbeeldje uit mijn guestbook:

Name: Kristian
City the dark center of Sörumsand (Norway,Akershus)
Sent: 04.44 - 10/6

wow you can really play fast. I wish i could too... but i have to say that shredding gets REALLY boring after a short amount of time!

Is duidelijk toch? Of niet?

Ik denk dat Kristian bedoelt dat er te weinig afwisseling in zit. Het komt namelijk veel voor dat de nadruk alleen maar op die ene gitarist in een band gelegd wordt. Dit zit 'm ook al in de naam. Yngwie Malmsteen, Steve Vai, Joe Satriani.... bekende namen, maar hoezo wordt de rest van de band al niet vermeld? Ik zeg niet dat dit alleen bij shred zo is, want dat is natuurlijk niet waar. Mijn punt is echter dat alle aandacht van die band naar de gitarist gaat die een hele avond met 10.000 noten per minuut uit z'n dak kan gaan. Dit maakt 'pure' shred voor veel mensen te eentonig. Ik luister zelf bijvoorbeeld liever naar Children of Bodom; geweldige leadgitarist, maar ook veel aandacht voor de andere bandleden wat voor meer afwisseling zorgt.
Afwisseling is belangrijk!

Ik zit nu naar Night of the Living Shred te luisteren van Joe Stump en na tien minuten wordt het inderdaad al minder leuk om naar te luisteren. Vooral van die harmonizer de HELE FUCKING TIJD word ik toch wel ziek eigenlijk.


Ik hoop dat je kunt begrijpen dat gewoon niet iedereen van houdt als iemand 5 minuten lang doorgaat met arpeggio's sweepen. Zo'n vette lick is cool om af en toe ergens tussendoor te gooien, maar je moet het gewoon niet overdrijven.

hoofd
11 juli 2003, 23:40
en wie heeft het hier over pulp fiction ik quote een stukje uit de bijbel.

Yeah sure.....Jules ;)

"Normally, both your asses would be dead as fucking fried chicken, but you happen to pull this shit while I'm in a transitional period so I don't wanna kill you, I wanna help you."

Phoenix Rising
11 juli 2003, 23:48
@Lennart

Dat is Christina Aguilera man! Yngwie Malmsteen mocht willen dat ie zo kon dansen!! (willen wij niet maarja)

anyways, om de gemoederen weer een beetje op te hitsen:

http://www.xs4all.nl/~fransie/NICE.gif

Megalodon
12 juli 2003, 01:29
M.b.t. de beste stuurlui aan wal, het volgende.

Feit blijft dat insiders (lui die zelf kunnen shredden) beter onderscheid kunnen maken in shred dan outsiders. Voor die laatste groep kan een snelle pentatonische tap al "shred" klinken en dus lijkt shred al snel allemaal op elkaar en is het niet vernieuwend voor hun. Voor insiders daarentegen ...


Ik begrijp je wel hoor. Vandaag hoorde ik Ilse de Lange bijvoorbeeld zeggen dat ze Jazzmuziek tot voor kort zag als veel overbodige noten. Deze kritiek voerde men ook tegen Mozarts werk destijds. Nu zingt ze op het Norh Sea Jazz festival en speelt samen met een beroemde Jazzgitarist (ben z'n naam kwijt).

Dus sommige mensen zijn inderdaad kortzichtig totdat ze er wat meer voor open staan.

Alleen vraag ik me af: wie zie jij als outsider en wat zie jij als shred? Je noemt hier 'snelle pentatonische tap'... bedoel je daarmee dat iemand geen kritiek mag geven op shredgitaarspel als diegene o.a. de Harmonic Minor, Melodic Minor en Mixolydian mode niet uit z'n hoofd kent (waar veel shredders maar al te gretig gebruik van maken)?

Het is gewoon jammer dat veel shredders (niet allemaal) vaak dezelfde 'feel', dezelfde 'sound' hebben, en daarnaast vaak ook nog eens dezelfde toonladders gebruiken. En je hoeft echt geen insider te zijn om dat te kunnen inzien.

Ik ben persoonlijk niet vies van shred, zolang de shredder maar z'n best doet om zich BINNEN DAT SHREDGENRE te onderscheiden van de rest en naar mijn mening zijn het er niet veel die dat lukt. Ik denk ook dat dat komt omdat ze er zelf te dicht op zitten om dat in te zien. In dat opzicht is 'insider' zijn dus een slechte zaak en vergooi je kansen om origineel over te komen. Of praat ik nu onzin?

Ik heb het dus niet over snelheid, want ik denk echter ook dat er veel mensen zijn die zelf ook best snel willen kunnen spelen; daar heb je volgens mij absoluut gelijk in.

ps: zei Chris Brooks nou dat ie zelf geen shredder is? Bedoelt hij daar soms mee dat hij geen deel van de shredder gemeenschap wil uitmaken?

Megalodon
12 juli 2003, 01:44
ps: ik mag je wel Bosch; je houdt gewoon ontzettend van Shredden. Ik vind het gewoon leuk om hier even m'n tijd te verdoen en je een klein beetje tegengas te geven ;)

RESPECT :)

ps2: ik heb ook een paar mp3's van Chris op m'n harde shijf staan. Ik geloof dat dat door jou kwam omdat je zo'n post deed waarin je bedelde voor wat extra stemmen toen je aan die wedstrijd mee deed van http://www.jemsite.com/

Bosch
12 juli 2003, 09:10
Hey alhambra,

Okay, ik kan niet anders dan toegeven dat niet alle negatieve feedback op shred zijn oorsprong vindt in jaloezie. Verder post ik heus ook wel voor een beetje erkenning. Ik vind het gaaf als andere muzikanten luisteren en analyseren dan krijg je immers waardering voor je werk.

M.b.t. "wel willen maar niet kunnen", kan je bijvoorbeeld kijken naar wat er zoal gepost wordt.

Hey Phoenix Rising,

Je eerste conlusie van repliek is erg juist :D .

Hey mtlhead,

Vanuit een bepaald perspectief heb je helemaal gelijk en juist daarom ben ik jurist/procesvertegenwoordiger en daarom verdien ik daar hele leuke centjes mee. Overigens ging het niet om een enkele reply van NK3F maar om de optelsom (elders).

Hey Negative K3 fan,

"je gaat ook niet even in op de kritiek van alhambra?" Nee, nu vanochtend pas, ... was lekker bij mijn vriendinnetje gaan liggen :razz: .
Verder vind ik overigens ook dat je mag trollen als jij dat wil. Wees meester en vormgever van jezelf, aldus Nietzsche.

Geachte heer Barret Wallace,

Zelfs als atheist zeg ik: YOU ROCK!
De meest veelbelovende gitarist op dit forum! 8-)
Je vat idd de stier bij de horens: welles/nietes.

Hey Phoenix Rising,

Ik vond dat een prima manier om de gemoederen te bedaren :-D !

Hey Ic3gl0vE,

Afwisseling is inderdaad belangrijk! Okay, in shred ontbreekt het daar wel vaker aan. Joe Stump is ziek dat is een kloon van YJM. Niet om aan te horen. Vreselijk eentonig. (Heb je iemand die 10 X hetzelfde album opneemt, komt er ook nog eens iemand die het nog eens op een vreselijke wijze over doet).

Hey Phoenix Rising (2),

Ik vond dat een prima manier om de gemoederen op te hitsen :-D !

Hey Megalodon,

Met dat insider/outsider verhaal bedoel ik gewoon dat een aantal figuren te eenvoudig shred over een kam scheren. Als je insider bent verwordt de waas tot verschillende strakke lijnen. Of zoiets :wink: .

"Ik heb het dus niet over snelheid, want ik denk echter ook dat er veel mensen zijn die zelf ook best snel willen kunnen spelen; daar heb je volgens mij absoluut gelijk in". Fijn :) .

Hey Megalodon (2),

Ik hou inderdaad van shredden. Geloof wat je wil geloven, maar veel figuren drukken een stempel op mij zonder dat ik daar in mijn beleving aanleiding toe heb gegeven. Ik kan een beetje shredden en gelijk merk ik op dat sommigen dan denken dat je arrogant bent of zou moet zijn.

Kun je niets dan mag je stellig wat vinden, kun je wel wat c.q. steek je, je nek uit en vind je stellig iets, dan ben je gelijk arrogant.

Maar je mag me natuurlijk altijd tegengas geven :D .

Niet arrogant bedoelt ofzo hoor MAAR "hoge bomen vangen veel wind en het struikgewas bedekt enkel de bodem". 8-)


Zo, en nu ga ik aan de croissants! :)


NB
..... hey Barret, ben je nu al klaar met Bebop opnemen?! Of, was ik het nou die nog steeds niet klaar was :lol: :oops: .....


edit = luist -> juist

Barret Wallace
12 juli 2003, 10:23
ik moet nog maar 1 stuk jij nog 2,5 ;)
:P