PDA

View Full Version : Voor de vezamelaars die door de bomen het bos niet meer zien



nico verduin
10 april 2014, 12:35
Het voordeel van gecommitteerde bij scripties in het HBO is dat je zo nu en dan uit de scriptie leuke software tegen komt. Zo had ik er nu een die heel veel desk research moest doen en een enorme hoeveelheid documenten, links, mails en god mag weten wat nog meer wat dat hij moest categoriseren. Hij kwam met het pakket zotero (ff googelen). Het is een soort bibliotheeksysteem (gratis en open source) waarmee je allerlei zaken kan groeperen en daarmee ook gemakkelijk kan terugvinden. Nu heb ik zo'n 15000 documenten ed uit te zoeken dus ik ben achteraf nog wel ff bezig. Maar ook links naar bijvoorbeeld deze site kun je groeperen en gemakkelijk terugvinden. Of wat dacht je van al die schema's.

in ieder geval, ik dacht deel ik met jullie:)

cluseau
10 april 2014, 13:37
Thnx, iig ff gedownload..... voor XP haha, lekker hoor.


Moet nog wel ff de tijd vinden om het goed te bekijken maar dat komt wel.

kassie
10 april 2014, 13:52
Is het niet handig om zo'n database te sharen? Een soort van open source doc via google docs ofzo? Kun je met een handjevol mensen toch een zeer volledig naslagwerk maken. Maar alleen wil denk ik ook wel, 150.000 is wel een hele hoop. Je zal het maar in papieren versie hebben.

Gearjunkie
10 april 2014, 14:12
Hoho 15 duizend hè 😉 Best een hoop werk, dus of je het dan wil delen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

nico verduin
10 april 2014, 15:24
allen... blijven dromen....

Dirk_Hendrik
10 april 2014, 19:13
Waar exact werden de 15k documenten waaraan Nico refereerde ineens van het label "open source" voorzien?

nico verduin
10 april 2014, 19:23
Waar exact werden de 15k documenten waaraan Nico refereerde ineens van het label "open source" voorzien?Ach ze kunnen het proberen :). En als ik iets open source heb gooi ik het wel op Github. Maar daar zit niet zoveel (zeg maar geen) buizenspul in :)

SantaX
10 april 2014, 20:08
Interessant! Ik gebruik zelf voor boeken/documenten nu Calibre. Dat werkt prima voor grote bibliotheken, maar zaken als linkjes kun je daar dan weer niet in kwijt. Ga me eens inlezen in deze. Wellicht dat het de moeite waard is om over te stappen. Bedankt voor de tip in elk geval!