PDA

View Full Version : Silent Box klaar!!!!



ateng
9 april 2014, 01:51
Onze toetsenist heeft voor mij een "silent box" gemaakt om het podiumgeluid minimaal te houden. Het is een 2x12 box dus kan gewoon stereo blijven spelen en er worden (voorlopig nog) Shure 57 in gemonteerd. Ik heb ze al mogen testen en het werkt echt super!! Geluidsman straks blij en ik blij natuurlijk want kan eindelijk mijn versterker goed open draaien!

http://uploadenfoto.nl/pictures/e9944aabaedb9baeda8721f17c7b05bf.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/91c99bdbff3ce05f5a6e50de0c83ddf2.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/a180d68b62671af84ddccced7967e8c4.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/e76a5a1b11c95fe8a8d40f8d37796e9e.jpg

peter_heijnen
9 april 2014, 10:16
Te gek Ateng!

Dit is trouwens de allereerste keer dat ik een stereo iso box zie, wellicht een primeur?

Riny
9 april 2014, 11:41
Heb geen idee was de weergave zal zijn maar ik vind de bouw er keurig uitzien.
Dus als hij net zo goed klinkt als hij eruit ziet dan komt het allemaal wel goed.
Gefeliciteerd.

ateng
9 april 2014, 13:57
Te gek Ateng!

Dit is trouwens de allereerste keer dat ik een stereo iso box zie, wellicht een primeur?

Ja je ziet ze meestal met 1 speaker dus heb gevraagd of hij een stereo box wou maken en het resultaat is te gek!
Er gaat 1 multi kabel van mijn rack naar mijn iso box… speakerkabel en xlr.

ateng
9 april 2014, 14:00
Heb geen idee was de weergave zal zijn maar ik vind de bouw er keurig uitzien.
Dus als hij net zo goed klinkt als hij eruit ziet dan komt het allemaal wel goed.
Gefeliciteerd.

Ja afwachten hoe het live uitpakt dus zaterdag is de aller eerste keer dat het met band wordt "getest".

kokeleko
9 april 2014, 15:09
Ziet er goed uit, wel groot. Is een Palmer oid niet praktischer?

HaroldA
9 april 2014, 15:17
Mooi afgewerkt! Maar ehm, ik zie heel veel demping om reflecties tegen te gaan, maar weinig veer/massa zoals een "doos in doos" constructie. Erg zacht gaat het geheel niet, of wel?

ateng
9 april 2014, 23:33
Ziet er goed uit, wel groot. Is een Palmer oid niet praktischer?

Misschien wel praktischer maar hoor toch liever mijn eigen speaker die aan t werk wordt gezet met een sm57 ervoor ;)

Ennn… ik hoef niets te sjouwen dus waarom niet!

ateng
9 april 2014, 23:42
Mooi afgewerkt! Maar ehm, ik zie heel veel demping om reflecties tegen te gaan, maar weinig veer/massa zoals een "doos in doos" constructie. Erg zacht gaat het geheel niet, of wel?

Juist wel veeel zachter! Onze toetsenist heeft de Box of Doom als voorbeeld genomen en het werkt super! Het gaat er om dat ik live op de buhne niet te hard sta zodat de geluidsman een goede mix kan maken.

showband
10 april 2014, 08:12
Onze toetsenist heeft voor mij een "silent box" gemaakt

doe die toetsenist een grote mokkataart en een kratje bier!:cheerup:

Zulke toetsenisten wil ik ook! :lovelove:

ateng
10 april 2014, 11:07
Hahaha hij is zo fanatiek, regelt bijna alles voor de band!

harrie-beton
10 april 2014, 13:42
mmm, het gaat dan zo:

Oude situatie:

Gitaar - versterker heel hard - microfoon - geluidsman.

Nieuwe situatie:

Gitaar - versterker heel hard - isolatiekast - microfoon - geluidsman.

Wat dacht je van:

Gitaar - versterker normaal volume - microfoon - geluidsman.

Gewoon "think out of the BOX "

HaroldA
10 april 2014, 14:14
Je hebt een punt ... voor thuis kan ik me nog iets voorstellen bij een "silent box", maar on-stage?

peter_heijnen
10 april 2014, 14:25
mmm, het gaat dan zo:

Oude situatie:

Gitaar - versterker heel hard - microfoon - geluidsman.

Nieuwe situatie:

Gitaar - versterker heel hard - isolatiekast - microfoon - geluidsman.

Wat dacht je van:

Gitaar - versterker normaal volume - microfoon - geluidsman.

Gewoon "think out of the BOX "
"Gewoon" met versterker op het podium en het volume zachter is juist zo inside the box als maar kan. Het "probleem" aanpakken op een andere manier, in dit geval met iso box, is juist outside the box.

Btw ik heb net ook mijn eigen isobox binnen, maar dan voor thuis. :)

kokeleko
10 april 2014, 14:46
Ieder zijn meug als Ateng zijn live geluid daardoor beter is prima toch?
Ik durf het bijna niet te zeggen ik ben van gezeul met buizenamps en cabs afgegleden naar een Mustang floor rechtsreeks op de PA, heerlijk.

ateng
10 april 2014, 23:19
mmm, het gaat dan zo:

Oude situatie:

Gitaar - versterker heel hard - microfoon - geluidsman.

Nieuwe situatie:

Gitaar - versterker heel hard - isolatiekast - microfoon - geluidsman.

Wat dacht je van:

Gitaar - versterker normaal volume - microfoon - geluidsman.

Gewoon "think out of the BOX "
Wat dacht je van:

Gitaar - versterker - sweetspot opzoeken (bij mij dus bijna half open) - microfoon - geluidsman ;)

ateng
10 april 2014, 23:25
Mijn live geluid is voor mij nog steeds heerlijk en het komt haast nooit voor dat ik mijn versterker terug moet draaien naar 9 uur. wij staan ook meestal op grote podia en als we klein spelen zoals een cafeetje dan staat mijn cabinet met de speakers naar achteren gericht. Straks dus niet meer met mijn iso box!

En dat gezeul laat ik aan de roadies over dus kan heerlijk blijven genieten van mijn stereo 14 HE rack :)

ateng
10 april 2014, 23:29
Je hebt een punt ... voor thuis kan ik me nog iets voorstellen bij een "silent box", maar on-stage?

Ik hoor het en zie het zo vaak dat geluidsmannen vragen of de versterker zachter mag… wat soms wel begrijpelijk is als ze een fatsoenlijke mix willen maken. Maar voor gitaristen is dat meestal vervelend vooral als je met buizenversterker speelt. Dan is zo'n iso box on stage juist ideaal!!

showband
11 april 2014, 09:07
En dat gezeul laat ik aan de roadies over dus kan heerlijk blijven genieten van mijn stereo 14 HE rack :)

pictures or it didn't happen!

HaroldA
11 april 2014, 09:34
Ik hoor het en zie het zo vaak dat geluidsmannen vragen of de versterker zachter mag… wat soms wel begrijpelijk is als ze een fatsoenlijke mix willen maken. Maar voor gitaristen is dat meestal vervelend vooral als je met buizenversterker speelt. Dan is zo'n iso box on stage juist ideaal!!

Ik ben een gitarist die met een buizenamp speelt. Als het zachter moet zet ik 'm zachter zonder er over te zeiken. Niemand in het publiek die hoort dat je net niet op je sweet-spot zit en je kan veel harder over de PA. Win/win.

Rinze
11 april 2014, 09:40
Ik hoor het en zie het zo vaak dat geluidsmannen vragen of de versterker zachter mag…

Ik hoor dat nooit. Ik zie wel wat maar geen idee wat ze zeggen.

peter_heijnen
11 april 2014, 10:30
Ik hoor dat nooit. Ik zie wel wat maar geen idee wat ze zeggen.
He dat heb ik ook! Ik zie vaak de mond open en dicht gaan maar werkelijk geen idee wat dat kan betekenen kant want ik kan er helemaal niets van horen als ik zo hard speel. Dat moet ie toch zelf ook wel begrijpen?

bluegate
11 april 2014, 11:00
Ik heb zelf ook een Iso box en ben er erg blij mee.
Het mono isocab signaal lus ik door mijn stereo effecten waarna het naar FOH gaat en mijn inears.

muziekschuur
11 april 2014, 12:15
Daniele van Kane was bij Bob Willemstein en die speelde toen over zo'n SWR cabinet. Ik herkende die sound direct.... Uitgezocht en jawel...

ateng
11 april 2014, 20:02
Ik ben een gitarist die met een buizenamp speelt. Als het zachter moet zet ik 'm zachter zonder er over te zeiken. Niemand in het publiek die hoort dat je net niet op je sweet-spot zit en je kan veel harder over de PA. Win/win.

Als jij tevreden bent dan is dat mooi maar ik wil gewoon een lekkere sound hebben en als ik het kan oplossen door mijn cab om te draaien of naast de bühne te plaatsen dan doe ik dat eerst.
Wat heb je er aan als het hard over de PA gaat terwijl je zelf niet tevreden bent over je sound ;) Dus heel blij met mijn iso box!!

ateng
11 april 2014, 20:44
pictures or it didn't happen!

http://uploadenfoto.nl/pictures/c5ff710f4c853391f737032a54dac5fa.jpg

kokeleko
12 april 2014, 10:22
Mooi rackje Ateng je hebt gelijk laat die roadies maar sjouwen, haha.

marter544
12 april 2014, 13:18
Lijkt me ook ideaal live, zo'n isocab. Maarja, sinds ik geen roadies heb én de keren dat ik een fatsoenlijke monitor heb in een jaar op één hand kan tellen, laten we dat maar niet doen.

dml
16 april 2014, 00:25
http://uploadenfoto.nl/pictures/c5ff710f4c853391f737032a54dac5fa.jpg

Hoe klinkt je set zonder die GE-7 op je rek?? Ik denk dat je niet zonder kan ;)

ateng
17 april 2014, 14:42
Hahaha had m toen net uit mijn rek gehaald omdat ie plaats moest maken voor mn TS-9.