PDA

View Full Version : Silent Box klaar!!!!



ateng
9 april 2014, 01:38
Onze toetsenist heeft voor mij een "silent box" gemaakt om het podiumgeluid minimaal te houden. Het is een 2x12 box dus kan gewoon stereo blijven spelen en er worden (voorlopig nog) Shure 57 in gemonteerd. Ik heb ze al mogen testen en het werkt echt super!! Geluidsman straks blij en ik blij natuurlijk want kan eindelijk mijn versterker goed open draaien!

http://uploadenfoto.nl/pictures/e9944aabaedb9baeda8721f17c7b05bf.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/91c99bdbff3ce05f5a6e50de0c83ddf2.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/a180d68b62671af84ddccced7967e8c4.jpg

http://uploadenfoto.nl/pictures/e76a5a1b11c95fe8a8d40f8d37796e9e.jpg

Ace 1.15.19
9 april 2014, 02:08
Ziet er erg degelijk uit!

Maar wat die geluidman betreft: als jij je versterker vol open gooit, gaat die dan niet alsnog in de knoop komen met z'n mix?

ateng
9 april 2014, 23:53
Ziet er erg degelijk uit!

Maar wat die geluidman betreft: als jij je versterker vol open gooit, gaat die dan niet alsnog in de knoop komen met z'n mix?

Nope… geluid is zodanig gedempt dat niemand op de bühne last van mij heeft laat staan onze geluidsman.

Speeddemon
11 april 2014, 14:22
Vraag en een opmerking:

V: zit dat grijze schuim over dat Isofix (confetti-kleurig) schuim heen, of zijn het 2 variaties?

O: ik kan me vergissen, maar als je al dat schuim eruit trekt, en er glaswol/steenwol in stopt, heb je een betere geluidsdemping. Grijs noppenschuim doet nauwelijks wat onder de 1000Hz qua absorptie, dus misschien is de geluidsreductie grotendeels aan de flightcase zelf te danken.
In diverse profi-made isoboxen zit ook wol, ipv schuim.

ateng
17 april 2014, 14:39
Tis zeker dat de geluidsreductie grotendeels niet aan de flightcase te danken is want we hebben het getest. We hebben ook een aantal isoboxen "bestudeerd" zoals Box of Doom en die Paul Lenders isocab. Ze gebruiken ook schuim en de noppen is meer bedoelt om geen reflectie te krijgen waardoor mijn geluid droog is. De grijze noppenschuim zit dus over de Isofix en t werkt echt goed!

Buxtra
17 april 2014, 15:26
Je hebt het mooi opgelost denk ik. Combi van schuim en mooie bekisting.

Ben eigenlijk best benieuwd hoeveel db er naast de kist gemeten kan worden op vol vermogen van je amp! Er zal toch wel een freeware db app zijn inmiddels?!

ateng
17 april 2014, 22:42
Ik zal het de volgende keer meten

Speeddemon
17 april 2014, 23:29
Tis zeker dat de geluidsreductie grotendeels niet aan de flightcase te danken is want we hebben het getest. We hebben ook een aantal isoboxen "bestudeerd" zoals Box of Doom en die Paul Lenders isocab. Ze gebruiken ook schuim en de noppen is meer bedoelt om geen reflectie te krijgen waardoor mijn geluid droog is. De grijze noppenschuim zit dus over de Isofix en t werkt echt goed!
At the risk of sounding betweterig, als het noppenschuim niet over het isofix had gezeten, denk je dat je dan interne reflecties zou hebben gehad, met aan alle 4 de wanden een poreus materiaal?
Lijkt me eerder voor de esthetische afwerking dan iets anders. :soinnocent:

ateng
18 april 2014, 14:07
Als of noppen mooi is om te zien ;) Alles wat glad en vlak is kan reflecteren dus nee echt niet voor de esthetische afwerking.
Het werkt en goed ook en daar gaat t om… toch :)

Speeddemon
19 april 2014, 01:21
Als of noppen mooi is om te zien ;) Alles wat glad en vlak is kan reflecteren
Als het een solide materiaal, van hoge dichtheid en densiteit is wel ja. Isofix valt daar niet onder, denk ik zo.

Maar goed, als 't werkt, dan werkt 't. :hippie:

ateng
19 april 2014, 20:59
Ik heb net gemeten en met deksel open meet ik 110.4 db en als ik deksel dicht doe dan meet ik niet zo veel omdat mijn db meter omgeving geluid op pikt zoals gepraat enzo. Ik kan dus gewoon een gesprek voeren dus kan je na gaan hoeveel db er gedempt wordt!

Buxtra
19 april 2014, 22:04
Tof gedaan en perfect gelukt!

Rongear
3 mei 2014, 15:42
Ziet er top uit, welke buitenmaat heeft de flightcase, welke speakers gebruik je en hoeveel ruimte zit er nog onder de speaker, ik neem aan dat daar dezelfde hoeveelheid isolatie zit. Loop nl met dezelfde ideeen rond , maar had nog niet gedacht aan een 2x12 in een kist. Heb je in de bafle nog een soort poort of is de ruimte achter, onder eigenlijk helemaal dicht. Komt een beetje over als vragenkanonade maar dat is puur nieuwsgierigheid. Had zelf de constructie van de box of of doom in het hoofd, dus met mdf binnenkist, maar jouw constructie werkt ook prima blijkbaar. Denk dat dit soort projecten voor een heleboel in ear gitaristen een uitkomst zal worden.

Duhsjaak
3 mei 2014, 15:55
Ziet er heel fraai uit. En als het dan nog zo goed werkt ook. Pet af.

Wat heb je gedaan om te zorgen dat de onderliggende constructies van het podium niet als klankbord gaat fungeren. Spikes?

Ik ben daar wel benieuwd naar, als je gewoon kunt praten bij een stevig volume in de box is het een succes.
Vriendelijke groet, groet, Gus