PDA

View Full Version : Ibanez PT 999 PhaserTone (bijna geen geluid)



geert1976
8 april 2014, 22:29
Ik heb een oude Ibanez PT 999 uit het midden van de jaren 70.

Nu heb ik het probleem dat er bijna geen geluid uit mijn amp komt als ik het pedaal gebruik.
Als ik de versterker op 10 zet hoor ik hem heel zacht.

De batterij heb ik al vervangen voor een nieuwe en dit heeft geen effect.

Iemand suggesties wat het euvel kan zijn?

Bernardduur
9 april 2014, 08:28
Schakelaar? Als je hem bypasst geeft hij dan wel geluid??

Verder kan het echt van alles zijn.

Dirk_Hendrik
9 april 2014, 09:03
In essentie is het probleem dat het ding een jaar of 35 oud is en een servicebeurt nodig heeft.

Schakelaar mengt alleen wet bij het droog signaal dus als er geen geluid is komt droog ook al niet door. Verder kan het idd legio oorzaken hebben.

Dirk_Hendrik
9 april 2014, 09:06
Schema in dit draadje. Beetje halverwege en dus niet te verwarren met de Maxon die eerst voorbj komt.
http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=10&t=23799

Bernardduur
9 april 2014, 15:38
In essentie is het probleem dat het ding een jaar of 35 oud is en een servicebeurt nodig heeft.

Schakelaar mengt alleen wet bij het droog signaal dus als er geen geluid is komt droog ook al niet door. Verder kan het idd legio oorzaken hebben.

Ai, das waar ja, de schakelaar 'mengt' het effect met het cleane geluid....... moet ook niet op mn werk zomaar dingen gaan roepen zonder eerst mn schema's te bekijken :)

geert1976
14 april 2014, 12:41
Tja ik wil hem toch gerepareerd hebben en een adaptor ingang erbij laten plaatsen.
Er is in de afgelopen jaren al zoveel aan geklooid dat van een vintage waarde geen sprake meer is:dontgeti:

Wie o wie weet een goed adresje waar die voor een betaalbare prijs gerepareerd/aangepast kan worden?

Dirk_Hendrik
16 april 2014, 16:09
Ik zit 43 km verderop. Als je dus zin hebt bij Harderwijk het water effe over te steken hoef je alleen de N305 nog af te zakken.