PDA

View Full Version : Daytripper . Tommy Emmanuel



rien
5 juli 2003, 10:27
Hi Guys and Dolls

Ik ben nieuw , dacht plaats maar direkt een fingerpickstukkie



http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000109360_000003963_proj.mp3



be gentle
Ciao

Rien :-D

ReinoutV
5 juli 2003, 11:03
Klinkt lekker. Het chorus effect is heel erg rijk, je toon klinkt hierdoor iets kunstmatiger, maar de toon is wel mooi. Ik ken het nummer ook, probeer het zelf ook te spelen maar neem er de tijd nog niet voor hem echt helemaal uit te zoeken. Alleen moet het begin, met het themaatje, volgens mij anders. Die g en e die je bovenin speelt op de 1e en 2e snaar moeten volgens mij steeds op de tel komen, heel strak. Bij jou gebeurt dat niet, je gooit ze een beetje door de maat heen. En zo doet Tommy Emmanuel dat zelf volgens mij niet (kheb hem nu 2, 3 keer live gezien en heb hem dat nog nooit horen doen).

rien
5 juli 2003, 19:58
Je hebt gelijk

Dit is ook het meest rottige stuk om op de beat te blijven. Ik heb het inmiddels aangepast en blijft wel op de beat echter daar waar ik niet zeker ben laat de 1 en 2 snaar gewoon weg dan klinkt het ieg niet uit de maat. De chorus heb ik er met cooledit overheen geplakt echter dat is een digitaal programma met zoooveeel mogelijkheden dat je op zich al 2 maanden bezig bent om dat uit te zoeken DUS vandaar de te vette chorus . Ik wilde een klein reverbje aan brengen

Dank voor je commentaar.
Volgend jaar is ie er weer.. Tommy ... waar jij woont trouwens , lekker dichtbij . Ik heb bij Stanley kaarten gekocht en zit in de zwaan

Hoi

Janne
13 juli 2003, 20:44
Hey Rien

Mooi gespeeld. Heb je hier misschien een tab van , want ik heb er nu eentje, maar daar klopt niet echt veel van.

Janne

rien
13 juli 2003, 21:46
janne

ik heb hem op tab dus zeg maar waar je het naar toe gestuurd wil hebben
ik heb hem niet digitaal dus per email kan ik hem wel inscannen als je wilt maar dat kan pas volgende week donderdag dan heb ik weer een scanner
ander stuur je me maar een adres

hoi
Rien :cool:

Janne
13 juli 2003, 22:05
Ik vind het niet erg om tot volgende week te wachten hoor. (anders moet je weer een postzegel betalen :) )

blues_traveller
14 juli 2003, 07:28
Op de volgende site staat het nummer Day Tripper ook.
Je moet wel eerst het muziek programma downloaden,
http://www.milaresolsimi.com/fgrc/tab_indexAE.htm#SongsD