PDA

View Full Version : Top 10 drive pedalen....



muziekschuur
6 april 2014, 00:12
Iedereen die electrisch gitaar speelt zal eens een overdrive pedaaltje proberen... Sommigen van ons vele. En dat omdat je op zoek bent naar een speciaal overstuurd geluid. Een forum is een help je zelf help een ander en klets gezellig verder plek. Dus waarom deel je niet je top 10 drive pedaaltjes. En zet achter elk pedaaltje *wish* als je het pedaal niet hebt geprobeerd maar graag zou willen proberen/hebben...

Let's go.

Heb je geen bijzondere wensen, maar slechts 1 pedaal wat je gebruikt of slechts een paar.... Dan kan jouw lijstje natuurlijk zoveel korter zijn...

KoenGuitar
6 april 2014, 00:45
Mijn lijstje zal alleen betrekking hebben op wat ik zelf heb gehad ;). Overigens niet zo heel veel.

1. Visual Sound Open Road. Transparant, met behoud van 'Twang' en kan toch een lekkere bak herrie geven, ik ben fan.
2. Visual Jecky & Hyde. Vooral de tubescreamerkant vind ik erg tof! Distorton ook zeer bruikbaar, zeker met een boost ervoor en wat delay, voor de Gary Moore-imitaties.
3. Digitech Bad Monkey. Niet ieders keus, maar zowel geschikt als boost met een kleine midboost en behoud van orgineel geluid als als een standalone-overdrive voor bepaalde sitauties. Als 't een beetje mellow moet kan 'ie echt héél fijn klinken, hoewel het ook per pickup verschilt naar mijn idee.
4. Boss SD-1. Ken iedereen, degelijke overdrive. Klinkt goed, maar mist wat laag.
5. Nobels ODR-S. Haat-liefde verhouding mee. Klank best prima, transparant, maar ook veel tonesuck...
6. Digitech Hot Head Distortion. Lelijk geluid naar mijn idee, variant op de DS-1. Zal ook een kwestie van smaak zijn.
7. Boss OS-2 Overdrive én distortion in een pedaal. Dan wel het slechtse van beide werelden gecombineerd als je het mij vraagt ;).

Momenteel ook geen wensen, met de Open Road en de J&H heb ik wel een aardig scala. Heb de fuzz even uit het rijtje gelaten.

muziekschuur
6 april 2014, 00:58
Mesa Boogie V-twin Heb ik al heel lang. Nieuw gekocht. Ik wilde mijn Solidstate Fender M80 wat meer buizig laten klinken. NOT. Op een buizenbak echter is het een goeie tool.
Digitech screamin blues.... Wow... wat een fijn pedaaltje... Klinkt soms wat onecht... Maar vanaf een afstandje geeft het meer haar... ff wennen en dan denk je.... iets meer hoog erin en dan ineens... ah... Marshall fisss.....
Behringer OD100.... distortion overdrive.... iets te metal... Maar als kleine boost ..... fijn...
Danelectro French toast octave up fuzz.... Een beetje hiervan voor de andere pedalen en je hebt een wereld van overdrives te kiezen... Gaaf als kleine boost tijdens die solo's...

dunhill1
6 april 2014, 01:19
Marshall bluesbreaker.
(Die lelijke oude zwarte met blauw script).

Heb hem al jaren, val er steeds weer op terug.
Laatst nog 1 reserve gekocht.

Meest open sound die ik ken in een overdrive.

telerocker
6 april 2014, 01:55
Ibbie TS9 1981 - moet ik dat nog toelichten?
Boss BD-2 - redelijk goed drivepaal, vooral op het drivekanaal van de amp, geen midhump à la TS9.
Emma Reezafratzitz, lowgain heerlijke crunch, klinkt open en zeer amplike. Bias-knop gaat van modern naar class A-simulatie. Een subtiele wijziging, maar je hoort het wel. Ronder en iets meer vintage met de knop naar rechts. Veel gainreserve. Ik gebruik 'm als low tot mediumgainpedaal en dan klinkt hij dynamisch en muzikaal. Supermooie brown sound. Heeft jaren terug mijn Guvnor 1 van het board verdrongen. Een keeper.
Brunetti Mercury Box 2: de bekende MB met een solokanaal waarvan je de midfreq. kan regelen. Iets donkerder, wat droger en onderin strakker dan de Reeza. Veel laag en midlaag, rond hoog. Gobs of gain. Blijft desondanks wel transparant en strak. Zet 'm voor je cleane kanaal en je hebt een drietrapsraketje.
Suhr Riot - Distortion, geen drive, maar klinkt met weinig gain als een lekkere drive. Toggle met drie verschillende voicings. Minder dik dan de Brunetti, wel amplike op het cleane kanaal. Werkt ook prima als boost van het drivekanaal als je de gain niet te ver opendraait.

Ik heb ze niet allemaal op het board. Het ligt eraan met welke band ik speel en welke gitaar ik meeneem. De Brunetti doet het bijvoorbeeld erg goed met een telecaster. Ook als het zacht moet, maar je wel een stevige rocksound nodig hebt, is de Brunetti een fijn pedaal. De MB heeft een eigen karakter waar je voor valt of niet.

Pepe
6 april 2014, 03:52
Ik weet niet of ik tot 10 kom. Ik zeg erbij, omdat ik met mijn gitaar volumeknop werk zoek ik pedalen die clean niet van het originele geluid zijn te onderscheiden. Dus geen happen uit bassen, kunstmatige mids of dikke compressies voor mij. Dat is best lastig zoeken want heel veel pedalen claimen dat maar weinig kunnen het werkelijk. Maar het zoeken is leuk natuurlijk.

1. LazyJ Cruiser.
Soort van tweed Klon voor mensen die de drive van hun Klon niet opendraaien maar toch overdrive willen. Maakt alles, ook clean, net iets groter en als je wil, gemener. Geen slaapkamer ding zoals de meeste van mijn pedalen. De no.1 voor de tele en Lightning amp.
2. GasFX drive through.
Soort van geciviliseerde treble boost zonder de treble, rock'n roll vibe. Kleurt de Lazy J nog enigszins de boel, met mijn ogen dicht kan ik niet horen of de Drive through aan staat of niet. Tot je de drive opschroeft. Als de Lazy Je een Harley is dan is de Drive Trough een oude Triumph. Does that makes sense? loves Gretsches en LP juniors.
3. Marble Blues Box.
Overdrive pedaal doet 'm te kort aangezien het een complete handwired preamp is waar menige versterker jaloers op zou zijn. Misschien wel de beste stomp overdrive die er is maar groot wat gelijk het nadeel is. In feite een Matchless Hot box maar dan goed gedaan, dikke grootmoeders erwtensoep met echt slagers rookworst. Werkt op elke gitaar maar die buisje worden gek van iets met mahonie en humbuckers....
4. Mad Professor Sweet Honey.
Lowdrive met een Supro 10 inch vibe van knisperend papier, lekker direct en super sensitief. Het snoept een heel klein beetje van je bassen af en doet iets met het midhoog maar het zij hem vergeven want met een tele of een strat door een deluxe regent het complimenten.
5. Chandler/Butler tube driver.
Jarenlang de overdrive die elke nieuweling weer snel naar zijn doosje verbande. Nog steeds een erg goede drive maar met zoveel concurrentie valt het op dat we wel veel compressie hebben en daar moet je van houden. Is de Sweet Honey een 10" die naast je neus staat, de Tube driver is een 4x12 die in de gang staat. Met een strat en een delay ben je voor je het weet marooned en comfortably numb.
6. Love Pedal Eternity Fuse.
Ik weet het, een tubedriver zonder buffer maar het klinkt echt compleet anders. Heeft, net zoals de Lazy J, drie verschillende clipstages met compressie die te toggelen zijn en met de glas (tone) dicht is ie behoorlijk neutraal. Opschonen doet ie prima maar ik hou dan toch sterk het gevoel dat er een pedaal aan staat dus het board zal ie nooit halen. Maar die warme fuzzy leadtone met dumbleesque trekjes geeft me dezelfde kick als de Sweet Honey, SuperGeil.
7. Lightning Boy Audio, Lightning Boy.
Ik heb een dozijn aan buizen overdrives gehad en de meeste waren niet veel beter dan hun tranny counterparts. De Lighting Boy is ook een 9 volt affair met een buis. Het is een raar ding, net zoals de HAO rust driver is het een fixed overdrive met een boost. Maar alles precies goed. Niet het agressieve wat buizendrives kunnen heben en ook niet het kunstmatige van transistors. Het is je gitaar maar in een warme roar, snoept iets van het tophoog weg wat de lowend groter doet lijken en wil je clean dan draai je wat volume op je gitaar weg. Misschien niet voor donkere amps maar je pinnige silverface denkt dat ie een brownface is en je JCM een plexi uit 1969. Gemaakt door iemand met hele goede oren en een praktisch inzicht.

SantaX
6 april 2014, 05:49
Ik ben niet zo een pedaalvreter meer als vroeger.
Tegenwoordig heb ik (via een forumlid hier trouwens) alweer een paar jaar 1 overdrive.

1. Danelectro Transparent Overdrive, v1. (Timmy clone dus)
Dat apparaatje doet eigenlijk precies wat ik wil. Meestal speel ik rechtstreeks op mijn hot rod deluxe, zonder iets ertussen. Maar als ik wat meer wil, dan prik ik deze in. Het ding is echt transparant voor mijn gehoor nochtans. Nadeeltje is wel dat de treble/bass control als je hem 'niet transparant' zet, gaat sissen/ruisen/hummen. Maarja, ik wou hem vanwege de transparante eigenschappen en als je de tone goed hebt ingesteld doet ie precies wat ik ervan verwachtte.

Ik zou verder wel graag een TS808 willen en ik zou graag eens met een Okko Diablo spelen.

Sorry, geen 10 dus.

bagheera
6 april 2014, 08:47
Persoonlijk ben ik nog niet zo heeeel lang bezig met pedalen , ik heb dus nog geen top 10. Ik bewaar me ook op de pedalen die ik echt goed vond , en zelf gebruikt heb.

1ste plaatst : Ibanez - Tube Screamer 808 HW. Warm geluid , mooi afregelbaar, het geluid integreert zich heel mooi in het geluid van de amp, sommige pedalen leggen daar gewoon een heel dikke laag over deze doet dit niet.

2de plaats : T-Rex - Mudhoney Op die pedaal jeb je een klein boost knopje , die staat bij mij altijd aan , zonder doet hij ongeveer wat een tubes screamer doet maar dan minder goed. Met de boostknop in komt het hele geweld vrij. Doe daar een schep reverb bij en je hebt instant Gary Moore. Ik boost de Mudhoney nog verder met de ts808HW die ervoor geplaatst is in de keten.

3de plaats : Fulltone - OCD , onlangs op gespeeld , tube screamer concurrent ik hou meer van de tube screamer maar toch ook geen slechte pedaal.

Ik heb wel meer pedalen geprobeerd , maar deze vind ik echt de moeite.

Cageman
6 april 2014, 09:06
In willekeurige volgorde:

7. Way Huge - Swollen Pickle: supermultifunctionele muff.
3. Danelectro - Transparent Overdrive v2 (heb 'm, maar *wish dat ie nog werkte): lekker zacht randje.
2. Boss - SD1: was m'n eerste pedaal, altijd haat-liefde-verhouding mee gehad. Meestal wanneer ik er weer eens mee speel, word ik er door verrast. Blinkt uit in imperfectie.

9. Pigtronix - Disnortion *wish*: drie soorten drive, parallel inzetbaar. Zou waarschijnlijk m'n blend pedaal en drives helemaal vervangen.
2. WMD - Geiger Counter *wish*: voor het extreme gestotter. Lijkt me dikke pret.

Lomeos
6 april 2014, 10:43
Op mijn huidige plank:
1. Analog Man King of Tone. Eigenlijk mijn standaard drive sinds ik hem heb.
2. Ibanez TS10. Is nooit van mijn plank geweest. Gebruik ik voor leads, of andere dingen waar een lekkere boost in het midden nodig is
3. Deep Trip BOG. Fantastische fuzz face clone, die het ook fijn doet met humbuckers en andere pedalen ervoor

Niet (meer) op mijn plank
4. Marshall Guv'nor. Dit was mijn eerste OD en is eigenlijk nog steeds erg goed
5. Analogman Sun Face NkT white dot. Erg te gek, maar niet met humbuckers. Heeft plaats moeten maken voor de BOG
6. Earthquaker Tone Reaper. Heel toffe Fuzz, maar nu even geen plaats voor.
7. Boss DS-1. Als het echt moet scheuren haal ik deze van stal. Werkt niet op alle amps, maar mijn oude Marshall vindt het heerlijk
8. EHX Soul Food. Ik heb hem pas net, maar bevalt goed. Geen idee waar deze gaat eindigen
9. Jimmy Behan Ramms Head clone. Toffe Muff! Ik heb alleen niet zo vaak behoefte aan een muff.
10. Boss Dual overdrive. Een ruk crunch kanaal, maar de lead vond ik erg tof. Heel lang mee gespeeld.


Inmiddels verkocht
Fulltone Full Drive 2. Fantastish pedaal, vooral op 18V, maar hoeveel TS-achtigen heb je nodig? Verkocht toen ik de KOT kocht.

Rhythm Machine
6 april 2014, 10:45
Ibanez STL Super Tube. De rest doet er niet (meer) toe...

the sure thing
6 april 2014, 13:21
1-Soldano super charger: ooit uitgebreid getest in Boekel (Jukebox). Wat een heerlijke boventonen en een prachtige complexe harmonieen hoorbaar. Te duur en onhandelbaar groot, maar staat 2e hands nog op mijn verlanglijstje
2-Fulltone Fulldrive 2 (non-mosfet) versie: heerlijk veelzijdig pedaal. Staat al meer dan 10 jaar op mijn pedalenboard
3-Barber Direct drive super sport: heerlijke Marshall-in-a-box. Van heerlijke crunch tot stevige rock: hij kan het allemaal!
4-Boss OD-1: heerlijk romige oversturing. Gelukkig heb ik er nog eentje reserve liggen. De versie met de toon-regeling verpestte de hele feel van het pedaal
5-Brunetti Mercury fluid drive: ook al zeker 6 jaar op mijn pedalenboard. Zoek je gillende lead-tones? Deze is het!
6-Mesa V-Twin: heerlijke zingende lead tone mee te krijgen, maar te groot IMHO
7-Fulltone OCD: al jaren in mijn bezit, maar heeft het nooit tot op mijn plankje gehaald. Waarom? Ik weet het niet. Maar heerlijk eigenwijs klinkende overdrive
8-Ibanez TS-9: wie is er niet groot mee geworden?
9-Ibanez TS-10: zie TS-9. Wie het verschil met de TS-9 hoort, mag het zeggen
10-Ibanez Metal Screamer: ook een tubescreamer maar dan met meer laag (schijnt). Deze heb ik vanuit nostalgie, omdat ik met mede dit pedaal bijna een hele CD in een studio heb opgenomen….

ChazyChaz
6 april 2014, 13:30
9. Pigtronix - Disnortion *wish*: drie soorten drive, parallel inzetbaar. Zou waarschijnlijk m'n blend pedaal en drives helemaal vervangen.


Gebruik ik min of meer exclusief nu, en is inderdaad een gigantische aanrader! Mijn favoriet for sure :)
Niet per se een cut-through-the-mix held, dus het moet wel bij je basis amp sound aansluiten. Maar als je je drives voornamelijk gebruikt voor boost (meer amp gain) en een beetje kleur, zijn de overdrive en fuzz waanzinnig. En de "Octava" die er in zit is BRIL-JANT :)

miyaru
6 april 2014, 18:28
Ik heb ooit toen ik het nog niet snapte een TS9 gehad en verkocht. Later kocht ik een drivetrain van reverend - erg fijn maar niet al te open. Laatst heb ik een Okko Diablo Gain + overgenomen van een vriend, en die bevalt prima........

Little Jay
6 april 2014, 18:41
Leuk topic maar wel blijven bedenken dat er 3 variabelen zijn die de sound maken, hè: amp-pedaal-gitaar. Dus wat met de ene amp en gitaar een te gek pedaal is, kan bij een andere combi vies tegenvallen.

Met mijn Gibson ES-333 en Guyatone Twin Reverb clone is dit mijn ervarings-top 4 (meer heb ik er niet) voor de lichtere OD-sounds:
1 - Ibanez TS-10 (Tonelock): prima tubescreamer en heeft de juiste mid-boost die Fender-amps (BF/SF-achtigen) met hun mid-scoop nodig hebben. Zit momenteel op m'n board
2- Boss BD-2: is eigenlijk een tubescreamer zonder mid-boost en daarom vind ik 'm minder voor m'n Twin. Als booster wel erg fijn, want kleurt het geluid nauwelijks, maar met toch een aangenaam beetje compressie
3- Joyo Ultimate Drive. Een erg lekkere OCD-clone, maar met een groot nadeel: hij boost de bassen! In mijn set-up onbruikbaar op het podium gebleken door de bass-boost
4- Mesa Boogie V-Twin: dit was m'n drive-pedaal toen ik nog op een Strat in een Blues Deluxe speelde en die beviel me toen er goed om er een overtuigende zingende Santana-sound uit te halen. Helaas is nu wel 12V AC/AC omvormer kaputt, moet nog steeds een nieuwe kopen....

Aca Ilic
6 april 2014, 20:47
pffffff...ik zal het proberen, al ben ik in afwachting van Fulldrive 3 die voor Okko geruild is, dus het lijstje zou aangepast moeten worden:

1. Tim ( heb nog )
2. Rodenberg Gas 828 ( heb nog )
3. Xotic BB preamp ( vond ik een van de beste overdrives met enkele functie )
4. Okko diablo + ( wordt geruild )
5. Fulltone Fulldrive 2 mosfet /Route 66 by Visual Sound
6. Ibanez Tube screamer DX/ Maxon 808 (gedeelde 6 plek)
7. Boss Bluesdriver BD2
8. Voodoo Lab Sparkle drive
9. The Homebrew screamer ( 1 uur in mijn bezit gehad, 10 min daarna stond 'ie op de MP )
10. Analog man King Of tone ( 1 jaar op gewacht, 1,5 uur in mijn bezit gehad , 5 min daarna stond 'ie op GM / MP)

ik heb/gehad in totaal 12 pedalen, waarbij ik 2 die buiten "beste tien" vallen toch vijfde en zesde gedeelde plek gegeven.

dacrow
6 april 2014, 21:10
1. Analog Man KOT
2. Timmy
3. Mad Professor SHO
4. Analog Man Sunface Fuzz
5. Ibanez TS-808
6. RC Booster
7. Fulltone Fulldrive 2 mosfet
8. Zvex Box of Rock !
9. Providence SOV-2
10. Zendrive (verkocht , staat terecht op de 10e plaats :)

tnijland
6 april 2014, 21:24
Ben meer van de preamp - poweramp combi maar dat drukt zich ook uit in mijn lijstje ;-)

1. Koch Pedaltone (erg goed en heel veelzijdig)
2. Lex Bos Superdrive (combineert goed met alles)
3. Soldano Superdrive (hoop ik ooit nog een keertje te verkrijgen)
4. Menatone Workingman Blues (voor die Gov't Mule sound i.c.m. Marshall 1974x amp)
5. Xotic RC booster (geweldig ding)
6. Xotic BB preamp
7. Wampler SLOstortion
8. Barber Superdrive
9. --
10. --

Ik raad als contributie aan dit forum iedereen met een pedalboard aan om tenminste 1 goed buizen pedaal erbij te nemen voor de dynamiek en openheid van je uiteindelijke signaal/sound.

Big E
6 april 2014, 21:37
Het is al gezegd, maar pedalen zijn natuurlijk erg afhankelijk van de set up waarover ze bespeeld worden. Daarom achter de pedalen ook de versterkers waarover ze voornamelijk bespeeld zijn. Daarbij doe ik niet echt aan single coils of p90's. Alles met humbuckers dus.

10. Maxon OD9 - tubescreamert. Doet precies dat en vrij goed. Wel saai dus. (Mesa Boogie Express 5:25)
9. Fulltone OCD - Dikke voldoende als stand alone drive, niet heel erg goed als boost. (Mesa Boogie Express 5:25)
8. Suhr riot - heerlijke dikke slagcrunch, goeie leadsound (Mesa Boogie Express 5:25/Bogner Shiva)
7. TAAS (naamloos) - ultra transparante drive tot degelijke stevige crunch en een midboost die menig tubescreamer doet verbleken. (Mesa Boogie Express 5:25/Bogner Shiva)
6. Hermida Audio zendrive - stand alone fantastisch bij alles wat midhoog is, goede leadboost, magisch als je hem combineert met een timmy of een klon-achtige. (Mesa Boogie Express 5:25/Bogner Shiva)
5. Paul Cochrane Timmy v2 - laat alles (nog) beter klinken, alleen doet de aluminium falcon dat naar mijn smaak nog net iets beter. (Bogner Shiva)
4. Boss DS 1 - mijn jaren 90 secret weapon - (Marshall jcm900)
3. PCE Aluminium falcon II - klon klone. Glorieert als clean boost. (Bogner Shiva)
2. Bogner extacy red - voelt als een fiks overstuurde buizenbak als je er op speelt. Echt. (Bogner Shiva)
1. Rockbox boiling point - de nummer een vanwege zijn veelzijdigheid. Doet veel dingen heel goed. (Bogner Shiva)

Nummer 1, 2, 3 en 6 heb ik nog.

Aca Ilic
6 april 2014, 22:29
ik heb alleen maar overdrive pedalen genoemd, ik zie dat ook boosters geplaatst worden. Tellen die ook mee....? ( Barber ltd had ik ook nog vergeten, doe maar op gedeelde 7 plek....

HaroldA
6 april 2014, 22:48
Check ook dit topic voor inspiratie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130035-Je-eigen-drive-distortion-booster-fuzz-geschiedenis

JeroenP
7 april 2014, 15:25
1. Lovepedal eternity burst. Doet wat 'ie moet doen gewoon het best op mijn setup
2. Menatone King of the Britains. IMHO de beste marshall in a box
3. MJM London Fuzz. Vette fuzz, gewoon gaaf en bruikbaar
4. Zvex Box of Rock. Gaaf, handzaam en bruikbaar
5. Hermida audio Zendrive. Gebruikte hem te weinig dus helaas verkocht, maar toch mag 'ie in dit lijstje.
6. Analogman KOT v4 (met alle gain opties). Vet ding, maar paste net iet sminder bij mijn setup als zijn concurrenten.
7. Mesa Boogie Bottle Rocket. Vet pedaal, erg bruikbaar maar groot lomp en zoals hier al benoemd is klinkt een pedaal met buizen niet per sé beter dan zijn non-tube broertjes.
8. Catalinbread DLS, gewoon een erg goed pedaal, maar vergeleken met bovenstaande niet niet goed genoeg.
9. Fulltone fulldrive II. Veel versies van gehad, IMHO een van de betere ts-achtigen
10. TC electronic vintage distortion. Gewoon een erg degelijk pedaal met een goede sound. Maar komt niet verder dan plaats 10...


Buiten de top 10:
okko diablo, paste niet lekker op mijn vibrolux, wil hem eigenlijk nog wel een keer proberen op mijn marshall...
Fulltone distortion pro: ronduit bagger, al had ik 2 pedalen dan kwam 'ie nog niet in de top 10...
MXR distortion plus: zowel oud als nieuw, niks voor mij.
Jen Tonebender: gaaf, maar niet echt bruikbaar
Roger mayer voodoo bass: te gek apparaat, maar niet echt voor de electrische gitaar. Appels, peren...
Nog diverse pedalen waar ik even niet op kom, blijkbaar niet interessant genoeg om te blijven hangen.

dacrow
7 april 2014, 18:07
Fulltone distortion pro: ronduit bagger, al had ik 2 pedalen dan kwam 'ie nog niet in de top 10...
.

IS niet echt een booster pedaal maar ik vind het een zeer goed distortion pedaal!

Aca Ilic
7 april 2014, 18:08
Check ook dit topic voor inspiratie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130035-Je-eigen-drive-distortion-booster-fuzz-geschiedenis
Ja Harold, dat is idd een tijdje geleden, maar net zoals bij deze is het Overdrive/booster/fuzz erg complex om top tien van te maken en een beetje te. Misschien een idee om dit zo overzichtelijk mogelijk te houden om gewoon deze topic aan overdrives te besteden. Ik zie hier fuzz en distortions voorbij komen , maar dat heeft niet veel met overdrive te maken eigenlijk....

Mitch
7 april 2014, 21:55
Jongens, topics met lijstjes zijn al zo 2004, laten we nou niet beginnen met discussiëren over de definities van wat er wél en niet in de lijstjes mag. Anders kan ik me niet langer inhouden en ga ik k-e-i-h-a-r-d modereren :sssh:

dikkiedik
7 april 2014, 22:08
1. ZVEX distortion/box of rock. Gewoon echt een súper lekkere drive. Lekker vette drive en toch redelijk transparant.
2. CMADMODS Super signa drive. Tube screamer achtig maar veelzijdiger. Kan veel dikker klinken, kan juist ook wat scherper staan. Geweldig pedaal!
3. fulltone OCD. Vet pedaal maar is weggegaan na aanschaf van de ZVEX
4. Lovepedal amp 11. Ook erg lekker maar is weggekickt door mijn Cmadmods super signa
5. Carl Martin DC drive. Geweldige overdrive voor hi-gain. Heel strak en bijtende Marshall scheur. De boost kant is ook súper en gebruik ik altijd voor solo werk

verder heb ik heel veel pedalen versleten die al zijn genoemd. Denk aan de SD-1, OD-3, Opium, Bad monkey e.d. Vaak lovende reviews maar ik heb er nooit goede vrienden mee kunnen worden. Klonken héél dun in mijn setup.

Dirk_Hendrik
7 april 2014, 22:54
Jongens, topics met lijstjes zijn al zo 2004, laten we nou niet beginnen met discussiëren over de definities van wat er wél en niet in de lijstjes mag. Anders kan ik me niet langer inhouden en ga ik k-e-i-h-a-r-d modereren :sssh:

Doe het dan gewoon.
Al was het maar om de d-o-d-e-l-i-j-k-e v-e-r-v-e-l-i-n-g van lijstjestopics tegen te gaan.

Pepe
9 april 2014, 12:19
Ik heb, heel gek, ineens zin om een lijstje te maken van zeurende moderatoren met veel s-t-r-e-e-p-j-e-s erdoor heen...

scabiosa
9 april 2014, 12:35
1. Gaspedaal
2. Fietspedaal
3. Pedaalemmerpedaal
4. t-rex mudhoney
5. Big muff en de vele clones (persoonlijke favoriet: DaMoaf)
6. Boss Blues Driver
7.
8.
9.
10. rempedaal

Edit: amp: laney KLIPP of bassman 70

muziekschuur
9 april 2014, 14:04
Vergeet niet je versterker te noemen..... Overdrive pedalen op Fender (& klonen) klinken anders als over Marshall (& klonen) of solidstate of emulatie ampjes...

11. luchtbeddenpedaal....
12. balgpedaal voor de open haard...

HJL
9 april 2014, 15:13
Mijn top-10 splits ik op in 5 overdrives en 5 distortions met eentje die het midden houdt tussen de 2. Het gaat over pedals die ik zelf heb of geprobeerd heb.

Overdrives:

1. Valvette Custom Drive HW
2. TC Electronic Vintage pre-drive VPD-1 (heb ik niet)
3. Carl Martin Quattro drive 1 & 2
4. MI Audio Tubezone
5. Boss Super overdrive SD-1

Distortions:

1. MXR '78 Badass
2. Groove Street Distortion (custom)
3. Boss distortion DS-1
4. Boss overdrive/distortion OD-2 (Vis noch vlees, maar net in het midden van het spectrum en goed voor bepaalde toepassingen)
5. Blackstar HT Dist (heb ik niet meer: ik kreeg er maar geen deftig klinkend geluid uit en heb hem dus maar verkocht)