PDA

View Full Version : JCM 800 4010, wat is dat waard?



Han S
5 april 2014, 17:16
Jongens, ik heb een 4010 en die is nog nooit de studio uitgeweest sinds ik hem overnam van een vriendje ergens eind jaren 80. Hij is dus nog hardstikke netjes en nu krijg ik via de telefoon een bod van 700 euro, maar ik sta niet te trappelen om hem weg te doen omdat hij zo verschrikkelijk goed klinkt en hij eigenlijk niet zo groot is.

Wat vinden jullie van zo'n bod, is dat veel of is hij meer waard?

Henri H
5 april 2014, 17:17
Lijkt me een reëel bod.

Misery Signals
5 april 2014, 18:18
Meer dan reëel, zoveel issie momenteel niet waard. Tenzij je hem echt wil houden heb je een mooie prijs voor die amp.

MS

Han S
5 april 2014, 20:40
Ik moet er ernstig over nadenken omdat ik straks een ander huis koop en daar een home studio wil maken. Die amp klinkt waanzinnig goed en ik heb het geld niet nodig, maar straks doe ik er mogelijk niks meer mee en je kunt niet alles houden.

Mitch
5 april 2014, 21:24
Vraag is: zit er een 65 in of een M70? Die eerste is heel oké, de tweede is naar mijn ervaring een draak van een speaker en beïnvloedt de tweedehandswaarde negatief. Wij hebben er een tijdje geleden één verkocht met een M70 en nieuwe buizen voor minder. Ik vind 700E ongeacht de speaker erg ruim.

arjanb01
5 april 2014, 21:27
Heel ruim Han. Heb laatst een jcm 800 combo uit 1989 voor 500 eu op marktplaats zien staan.
Wanneer je een bod van 700 erop krijgt, dikke strik eromheen en wegdoen.
En anders, voor 499 eu wil ik hem wel hebben 😜

tnijland
5 april 2014, 21:40
Als je er zelf erg blij mee bent dan zou ik hem persoonlijk niet verkopen (tenzij je het geld echt nodig hebt).
Je krijgt er later waarschijnlijk spijt van...

Han S
5 april 2014, 21:53
Er zit een 65 in Mitch en ik heb nu een bod van 850. De amp is van begin jaren 80 en idd heb ik geen geld nodig.

Han S
5 april 2014, 21:54
Heel ruim Han. Heb laatst een jcm 800 combo uit 1989 voor 500 eu op marktplaats zien staan.
Wanneer je een bod van 700 erop krijgt, dikke strik eromheen en wegdoen.
En anders, voor 499 eu wil ik hem wel hebben 

500, dat was geen 4010 denk ik. Moet je kijken wat ze voor JCM800's durven vragen: http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Marshall+JCM800&rt=nc

zjanke
5 april 2014, 22:37
Ik heb er een jaar of 7 geleden een gekocht voor 400. Aangezien de tweedehandsmarkt niet echt super is momenteel lijkt het me een meer dan mooi bod. Maar ja, het gaat je niet om de centen en dus moet je jezelf alleen afvragen of je hem kwijt wil. Had je hem te koop staan, of zijn mensen je lukraak aan het bellen? In het eerste geval; waarom staat het ding te koop als je hem eigenlijk niet kwijt wil?

arjanb01
5 april 2014, 22:42
500, dat was geen 4010 denk ik. Moet je kijken wat ze voor JCM800's durven vragen: http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Marshall+JCM800&rt=nc

Het was er eentje uit 89, dus wss geen 4010.
Absurde bedragen zeg! Ik zie zelfs prijzen voorbijkomen waarvoor je een point to point Friedman amp nieuw kan kopen, en die klinken pas echt als een klok!
Voor 850 eu meteen verkopen, maar waarom wil je hem kwijt? Mooie aanvulling voor je nieuwe studio, man!

Han S
5 april 2014, 23:17
Ik heb de hele zooi te koop en ik heb een bestand met alle spullen en prijzen die ik er bij heb bedacht. Dat bestand krijgen mensen op verzoek via email en nu belt iemand om de JCM. Ik heb alle microfoons (meer dan 50) verkocht, de grote mengtafel en de 24 sporen 2 inch recorder. En dan heb je het over een heleboel geld, dus ik kan wel weer ff vooruit en ik heb nog een 24 sporen machine en drie mengtafels plus een enorme bak effecten en processors, dus ik kan nog steeds opnemen. Dus eigenlijk is die JCM wel de laatste versterker die ik weg wil doen want ik heb er nog een stuk of wat. Maar hij staat nou eenmaal op de inventarislijst en 850 is dus een mooie prijs heb ik begrepen.

Dilemma dus.

Bovendien is er ook nog een miljonair die de JCM graag wil hebben en deze JCM is geen podiumdier en in feite in een heel erg goede en mooie staat.

Han S
5 april 2014, 23:29
Okay, ik moet het ff beter uitleggen anders krijgen jullie nog de indruk dat ik een rijkaard ben en dat is niet zo, maar zakelijk kan ik wel ff vooruit. Prive kunnen we net mooi rondkomen en ik heb nog wel eens een autoklussie dat wat opbrengt, maar als je de uren telt verdien je een paar euro per uur. Dus zonder die 850 euro red ik me ook prima en wat je verkoopt ben je kwijt. En ik krijg van de week ook nog een koper voor de Rhodes die 1400 heeft geboden en ik wacht op een beter bod voor de mooie vleugel.

De 53 jaar oude Gibson SG heb ik weggegeven, dus af en toe heb ik last van een verstandverbijstering. :D

muziekschuur
6 april 2014, 00:17
Cool.... Hopelijk is er iemand blij mee...

Han S
6 april 2014, 01:02
Bizar wel hé? Ik heb af en toe zo'n bui. Ik heb een pesthekel aan jonge gassies die de boel slopen en te besodemieterd zijn om ergens moeite voor te doen. Maar aan de andere kant ben ik in staat om als er zo'n joch 's morgens om zes uur de krant in de bus doet omdat hij voor een basversterker spaart, hem een basamp voor niks te geven. Gewoon omdat hij er moeite voor doet en de klauwen laat wapperen.

Nee, de JCM ga ik niet weggeven, geen sprake van.

muziekschuur
6 april 2014, 01:39
Is ok toch.... Dat is mooi....

arjanb01
6 april 2014, 07:40
Han is de grootste held van dit forum! Een baas met een grote B!
Als ik bij je in de buurt woonde, was ik minimaal 1x in de week te vinden in je studio om te spelen met die mooie gear!
En om naar je verhalen en anekdotes over vroeger te luisteren.

Jasper.
6 april 2014, 08:06
Als ik bij je in de buur woonde was ik krantenbezorger :D

Rinze
6 april 2014, 08:09
Als ik bij je in de buur woonde was ik krantenbezorger :D
Gheghehe...

Duhsjaak
6 april 2014, 08:18
Als ik bij Han in de buurt woonde kwamen wij allebei nooit meer aan werken toe.

Han als je nou die wonderbaarlijk mooie Mazda eens e 800,00 duurder maakt, kun je je Marshall houden.
Zoiets als je koekie opeten en tegelijk bewaren.

Handig èn verstandig?
Vriendelijke groet, Gus

Misery Signals
6 april 2014, 08:29
Er zijn zoveel 800 amps in omloop dat er genoeg zijn die denken een klomp goud te koop te hebben en ook genoeg waarbij je een deal kan maken. Ik zag net een JCM800 combo voor 350 op MP, wel zon 2-channel amp (voor mij persoonlijk een gedrocht) maar toch...

MS

Han S
6 april 2014, 10:47
Er zijn maar een paar types JCM800 die echt goed klinken. De tweekanaals versies schijnen daar niet toe te behoren.

@ Gus: de MX5 is niet te koop, heb ik veel te veel aan gedaan en die is 100% in orde en roest niet meer.

Brum
6 april 2014, 11:18
'Schijnen'... Sterke onderbouwing wel, het moet gezegd worden. Oh wacht, het diode clipping verhaal! Internet is toch een groot goed.:) Welke JCM800's 'schijnen' dan wel goed te klinken, naast een JCM800 4010?

Rinze
6 april 2014, 11:29
Ik kon vroeger geen fatsoenlijk geluid uit die tweekanalers krijgen maar heb in de jaren tachtig toch genoeg bands gezien die er een vet en retestrak geluid mee neerzetten. Bij JCM 800's zat er tussen het ene en het andere exemplaar ook flink verschil, trouwens. Mijn 2204 had trouwens een uitstekend clean geluid. Niet dat ik dat verder echt gebruikte.

Agent_Smith
6 april 2014, 12:32
Da's wel heeeel erg veel geld voor zo'n combo hoor!
Je hebt het geld niet nodig: dus niet wegdoen. Krijg je spijt van.

Doe je hem toch weg: idd dikke, driedubbele strik erom want dit wel een giga prijs.

Agent_Smith
6 april 2014, 12:35
Er zijn maar een paar types JCM800 die echt goed klinken. De tweekanaals versies schijnen daar niet toe te behoren.

@ Gus: de MX5 is niet te koop, heb ik veel te veel aan gedaan en die is 100% in orde en roest niet meer.

Internet meningen. Hecht ik totaal geen waarde aan.
Ik vind de jcm800 channelswitchers namelijk wel goed klinken; sterker nog: voor mij ongeveer het beste wat te krijgen is. Ik heb er dus twee: een 2205 en een 2210. Ook een 4210 gehad maar dat was een klote ding. Ook éénkanalers gehad maar da's nie techt helemaal voor mij.

peter_heijnen
6 april 2014, 13:35
omdat ik straks een ander huis koop en daar een home studio wil maken. Die amp klinkt waanzinnig goed en...
...en heb je straks ook nog steeds een ruimte waar ie hard genoeg kan om nog steeds waanzinnig te klinken?

Han S
6 april 2014, 13:43
Hij klinkt zacht ook goed Peter. Zet maar eens een microfoon voor de amp en zet de monitoren echt hard en je zult merken dat het je oren zijn. Okay, er is een klein verschil, maar ons gehoor........................dat wist je al.

freddie bassman
6 april 2014, 14:08
Mooie prijs denk ik maar wat al gezegd wordt, als je t geld niet nodig hebt mooi houden dat ding!

peter_heijnen
6 april 2014, 14:14
Hij klinkt zacht ook goed Peter. Zet maar eens een microfoon voor de amp en zet de monitoren echt hard en je zult merken dat het je oren zijn. Okay, er is een klein verschil, maar ons gehoor........................dat wist je al.
In dat geval houden imo.

Ik kom morgen vroeg een krant in je bus gooien Han, ik verwacht dan wel dat mij daarna een mazda wordt aangeboden. :)

Mitch
6 april 2014, 21:34
850 is écht de hoofdprijs. Misschien ben ik wat minder gehecht aan dingen die in principe in de verkoop staan, maar wat mij betreft ging -ie vanavond nog weg. Maar goed, gezien je huidige situatie: houden is een prima optie.

MarkS
6 april 2014, 23:52
In dat geval houden imo.

Ik kom morgen vroeg een krant in je bus gooien Han, ik verwacht dan wel dat mij daarna een mazda wordt aangeboden. :)

Die 4010 past trouwens moeiteloos op de achterbank van die Mazda ;-)

the sure thing
7 april 2014, 09:26
Eur 700 is OK voor een Marshall 4010 in "mint condition"

peter_heijnen
7 april 2014, 10:16
Die 4010 past trouwens moeiteloos op de achterbank van die Mazda ;-)
Ja, maar ik wil liever niet niet brutaal overkomen. :)

Henri H
7 april 2014, 10:21
Niet niet? Wel dus. ;)

peter_heijnen
7 april 2014, 10:53
Blue monday...

Han S
7 april 2014, 11:28
De Mazda heeft geen achterbank oen.

peter_heijnen
7 april 2014, 11:49
Zoals ik al zei, blue monday... :)

Misery Signals
7 april 2014, 14:55
Dus....

Eigenlijk staat een amp die je niet wil verkopen op een inventaris. Iemand heeft daar voor gebeld met een bod dat zéker hoog genoeg is, om niet te zeggen boven de waarde.

Los van postbodes en Mazda's zit je nu met een dilemma om hem te verkopen of niet. Als je ook maar ergens spijt kan krijgen en 't geld niet nodig hebt, gewoon bijhouden. Punt.

MS

muziekschuur
7 april 2014, 15:47
Als die vent een paar flessen dimple had aangeboden.... had ie ja gezegd.... echt!!

Han S
7 april 2014, 15:56
Vanavond komt mijn zoon die ook gitaar speelt. Kzal vragen of die hem wil hebben.

Henri H
7 april 2014, 15:58
Ik wil hem anders ook wel hoor.... ;) Liever zonder eerst een krant in je brievenbus te gooien.... kom hem vanavond zo halen....

peter_heijnen
7 april 2014, 16:14
vanavond komt mijn zoon die ook gitaar speelt. Kzal vragen of die hem wil hebben.

Vader!!!!!

Misery Signals
7 april 2014, 20:51
Voila. Voorschot op zijn erfenis en moest je hem nodig hebben issie zo terug bij jou.

MS

Han S
12 april 2014, 13:22
Hij is net opgehaald voor 850 euro en die gozer is er dolgelukkig mee en terecht, want waar vind je een ruim 30 jaar oude JCM800 die nog in nieuwstaat is. Hij gaat er heel veel plezier mee beleven en dat is hem van harte gegund.

peter_heijnen
12 april 2014, 13:53
Han, je bent en blijft een goed mens! :)

Maar was je zoon niet geinteresseerd dan?

the sure thing
12 april 2014, 16:06
De generatie van tegenwoordig pleelt op Line6

Han S
12 april 2014, 16:26
Han, je bent en blijft een goed mens! :)

Maar was je zoon niet geinteresseerd dan?

Die speelt tegenwoordig weer bas en heeft geld zat, maar ik heb het hem wel gevraagd en hij ze: verkoop hem maar. Dus dat heeft pa gedaan.

Tupelo
12 april 2014, 17:02
Wat heppie nog meer in de verkoop Han ?
Op die Rhodes had zelfs ik misschien nog wel een bod willen doen.

Han S
12 april 2014, 19:01
Als het goed is wordt die Rhodes volgende week gehaald voor 1400 euro en die is van binnen nog als nieuw. Ik heb nog een paar heel mooie Stage Accompany 4*12 cabinets, klinken super. En een 4*12 met drie greenbacks en een G65 er in, een Power City versterker, een zeldzame Stramp 100 watt buizenamp die super klinkt. Ik heb een basamp van 140 watt met een 15" JBL er in, een Premier slagwerk, hele stapels effectapparatuur en bergen losse shit als kabels, statieven. Ik heb mooie synths en modules, drumcomputers, effectpedalen, ik heb een heel mooi klinkende vleugel, een berg taperecorders waarvan sommige vintage en niet te tillen met twee man. Ik heb wel 200 tapes, kosten nieuw al 250 euro per stuk en als niemand ze koopt gaan ze naar de stort. Ik heb ook nog een leuk harmonium van rond 1880, klinkt super. O ja, ik heb ook nog leuke studio monitoren, ook de NS10.

Geen spam hoor, maar alles gaat wel weg, staat op de veilingsites en als het niet verkocht is gaat het naar de kringloop.

Tupelo
12 april 2014, 19:26
Wil je me een linkje van zo een veilingsite PM'en ?
Kan ik eens neuzen.
Wie weet zit er iets bij dat ik kan gebruiken.

Bates15
12 april 2014, 21:29
Yup.. mag ik ook een pm van je met de link??