PDA

View Full Version : Nieuwe Fulltone Fulldrive!



the sure thing
5 april 2014, 07:25
Ik ben een echte Fulldrive fan. Maar dan wel van de oude (nonmosfet) versie. Er komt weer een nieuwe uit! http://www.fulltone.com/products/fd3

Aca Ilic
5 april 2014, 08:38
zijn ze eindelijk wijs geworden om Fulldrive zo te maken dat je ook boost appart kunt gebruiken en optie dat je boost voor of na overdrive plaatst. Thnx God, ben ik erg benieuwd naar

the sure thing
5 april 2014, 10:45
Ik ga m "blind" bestellen!

Aca Ilic
5 april 2014, 13:02
Cool Matthijs, ben benieuwd naar....

Mitch
5 april 2014, 13:25
Laat Tabula Rasa maar niet horen dat de volgorde schakelaar "uniek" is voor Fulltone :seriousf:
Anyway, wat wél interessant is: clean boost die het hoog niet teveel zou benadrukken? Ben benieuwd of 't werkt. Ik kies al tijden niet meer voor FET clean boosts omdat die altijd voor een treble spike zorgen op mijn AC30.

Aca Ilic
5 april 2014, 13:48
Matt, er staat eentje bijna nieuw op MP voor 200 e.....
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m796158358-fulltone-20th-ann-fulldrive-3-custom-shop.html

the sure thing
5 april 2014, 15:23
Ja klopt. Maar de NIEUWE gaat wrs iets van Eur 150 kosten. En die is zwart en de behuizing 20% kleiner...

Aca Ilic
5 april 2014, 16:12
yep, dat is idd belangrijk, sowieso omdat ik op het board niet echt veel ruimte over heb ...

pasqual
5 april 2014, 16:58
yep, dat is idd belangrijk, sowieso omdat ik op het board niet echt veel ruimte over heb ...

Verkoop je die oranje Okko toch aan mij? Heb jij weer plaats op je plankje!

Aca Ilic
5 april 2014, 18:08
Hmmm... dat is idd een idee Pasqual....;-)

pasqual
5 april 2014, 18:41
Ik heb je sound gehoord en mee mogen spelen.......dus;)

Aca Ilic
5 april 2014, 23:20
@ Pasqual: Pasqual sorry jongen, ik heb de deal met verkoper van MP gemaakt om met pedalen te swappen zonder bijbetaling
@ Matthijs: ik zal je volgende week laten weten hoe deze klinkt Matt...;-)

the sure thing
5 april 2014, 23:30
Heb je ook nog een "oude" fulldrive?

Aca Ilic
6 april 2014, 08:47
Ik had alleen Mosfet versie twee jaar lang gehad, klonk goed met mijn Victorilux, daarna vond ik hem in combi met Super Reverb mwaaa. Ging weg omdat ik op gegeven moment beu was van pedalen met boost als extra functie die niet apart te gebruiken zijn. Enige van deze pedalen waar ik het wel kan tolereren is Tim, dat is een blijvertje.

Aca Ilic
8 april 2014, 23:26
Matthijs, vandaag binnen gekregen, vanavond in bandsituatie getest, kortom goede pedaal. Grootste pluspunt is die apart te gebruiken boost, waardoor je meer mogelijkheden hebt om bijv. andere pedalen te boosten, of met overdrive gedeelte andere overdrives te stacken. Voor strat gebruikers is deze in brugpositie een killer. Nog nooit klonk een brug pickup zo vet zoals met FD3. Normaal moest ik twee overdrives stacken om deze dikker te laten klinken, nu is FD3 voldoende om het klusje te klaren. Vanavond hem ik hem met Mesa getest, morgen is Two Rock aan de beurt.
Met Mesa , FD3 ( boost of overdrive maakt niet uit welke gedeelte) gecombineerd met Gas Rodenberg kreeg ik sound waar Santana een moord voor zou plegen. Samba pa ti bro.......
Boost alleen geeft geweldig geluid, en ooh zo gewild randje bij ons gitaristen.

@ Pasqual: Skaly, misschien weer een idee om ding te komen testen...;-)

pasqual
9 april 2014, 11:49
Even wachten Al, ik ben in afwachting van nieuwe pedalen (fuzz/overdrive en compressor). Eerst in de oefenruimte testen. Verder een reserve head gekocht (Laboga studio reverb) maar ook die moet nog getest worden met nieuwe buizen. Reverb was kapot, veer zat los. Ik heb 'm weer werkend kunnen maken maar is geen geweldige reverb. Kan aan mijn skills als techneut liggen maar het tankje is erg klein (ongeveer 10 cm lang) met 2 veren...
We spreken binnenkort weer eens af. Ook erg druk met een tweede band. Ik moet volgende week op auditie en moet nog wat nummers uitzoeken en instuderen....druk, druk, druk!

the sure thing
9 april 2014, 12:43
Hey Aca, dank voor je review! Mijn vermoedens worden bevestigd...

Aca Ilic
9 april 2014, 18:09
Niks te danken bro, laat me weten ( als je zwarte FD binnen krijgt ) hoe 'ie in jouw setup past.

cheers
Alex

the sure thing
9 april 2014, 23:59
Gaat nog wel ff duren ben ik bang: shipping-fase is nog niet opgestart