PDA

View Full Version : certificaten



Chezzy
5 juli 2003, 00:01
Hoi,
Ik heb laatst een (nieuwe) Gibson LP gekocht. Nu las ik ergens anders dat je er altijd een certificaat bij hoort te krijgen. Klopt dat? Want er zat bij namelijk niet veel bij... Een 'pre-pack checklist' en een papiertje over het slot.
Mocht het er wel bij moeten, moet ik dan terug naar de winkel?

Sorry voor mijn newbie'erige vraag :).

Wringley
5 juli 2003, 11:08
mja, ik heb er niet veel verstand van, maar zonder certificaat kan je nooit aantonen aantonen dat het een echte Gibson is, ook al speelt ie zo lekker of klinkt ie nog wel zo vet.

Heeft zon certificaat ook niet wat me de garantie te maken????

The Mule
5 juli 2003, 19:14
In de koffer hoort minimaal een ingevuld checklistje (kartonnen kaartje) te zitten en ik dacht ook een stelsleuteltje voor de halspen. Ook de 'hangtag' is iets wat je mee hoort te krijgen, hoewel daar, bij Gibson althans, niets specifieks voor je gitaar op staat.

Mijn indruk is dat winkeliers soms OF erg slordig zijn met 'case candy' OF deze graag zelf houden... (enorme voorraden stelsleuteltjes voor de tech-afdeling)

Ik zou teruggaan en erom vragen!

Chezzy
5 juli 2003, 21:09
Ik heb net ff gebeld en ze vertelden me dat er geen certificaat bij hoort. Iemand die dat kan confirmen?

Oh ja, sleuteltje was ik helemaal vergeten. Dat zat er ook bij ;).

Chezzy
10 juli 2003, 18:31
*schopje*

The Mule
12 juli 2003, 08:06
Ik heb vroeger een nieuwe Flying V gehad, en nu een Les Paul, en in beide gevallen zat er niet meer in de case dan checklist, sleuteltje en hangtag. Certificaten zitten er volgens mij niet bij, tenzij het een signature en/of customshop instrument is...