PDA

View Full Version : Martin stelt zich voor.



SanguiniusNL
2 april 2014, 22:48
Hallo dames en heren,

Zoals de titel van dit topic misschien al doet vermoeden heet ik Martin.
Ik ben 24 lentes jong en ik zou jullie graag vertellen dat ik al zo`n 15 jaar gitaar speel, een indrukwekkend repertoire en een eigen studio heb.

helaas is niets minder waar...

12 jaar geleden kreeg ik mijn eerste Akoestische gitaar (Motion) en heb zo`n 9 maanden elke week gitaarles gehad.
al snel was ik er achter dat ik electrische gitaren een stuk leuker vond spelen en heb ik een Ibanez SA260 fm icm een Line 6 Spider ll aangeschaft.
maar helaas, life happened en ik kreeg andere prioriteiten in het leven waardoor ik tot op de dag van vandaag eigenlijk niet verder ben gegaan met het beoefenen van de edele kunst dat gitaar-spelen heet.
De Ibanez en Spider ll heb ik zelfs verkocht omdat ik het zonde vond dat ze niet gebruikt werden.

om een potentieel eindeloos verhaal kort te houden;
4 van mijn vrienden spelen in een bandje en zij oefenen elke week 1x bij mij thuis.
verder help ik hen zo veel mogelijk qua optredens en onderhoud en ook organisatorisch hangt er een behoorlijk groot deel van mij af.

de jongens zijn erg enthousiast en geweldig creatief en dat heeft bij mij de kriebels doen opkomen om weer gitaarlessen te gaan volgen, welke vanaf komende week starten :)

graag wil ik dus electrisch spelen en zodoende ben ik mij heel erg aan het oriënteren op het gebied van gitaren en versterkers.
ik ben iemand die ALLE stijlen muziek waardeert dus zodoende wil ik graag gear hebben wat een beetje Allround is..
Hierover zal ik mijn vragen stellen in de passende forumdelen :)

Ik hoop hier veel te leren en vooral plezier te hebben!

Martin.

Duhsjaak
3 april 2014, 05:57
Ahhhhh......... een echte sanguinicus dus.
En iemand die dat weet, kan de valkuilen makkelijk omzeilen. Wat ook weer erg sanguinisch is.

Welkom bij deze kleurrijke club.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
3 april 2014, 08:38
Een AC4tv van Vox is een schitterend stuk gereedschap. Een Zoom G3 gewoon verbonden aan je stereo is ook prima. Verder zou ik een Stratocaster willen voorstellen. Ik zie nu heel vaak zeer mooie Fender stratocasters voorbij komen in de 400 euro prijsklasse. Die zou ik willen adviseren. Natuurlijk is kwaliteit 1 ding. Maar de tweedehands waarde is twee. Een fender van een paar jaar is al snel weer bijna zijn nieuwwaarde waard. Vooral alstie netjes is....

SanguiniusNL
3 april 2014, 12:20
Ik zit al een poosje op internet te snuffelen naar gitaren en dan vooral naar welke ik mooi vind.
Deze steekt er met kop en schouders bovenuit voor mij qua looks maar of het nou ook een echt geschikt instrument is weet ik natuurlijk niet.
http://i128.photobucket.com/albums/p175/Wawino/IbanezArtcore_zpsdacbb0c4.jpg
http://i128.photobucket.com/albums/p175/Wawino/_85_zps5df11dc0.jpg

Qua versterker denk ik dat, zeker met het oog op diverse stijlen willen spelen, de Line 6 AMPLIFi wel wat is.
http://www.keymusic.com/nl/item/line-6-amplifi-75/

Ik blijf in ieder geval nog even een poosje snuffelen want je weet nooit wat je nog tegen komt :)

SanguiniusNL
3 april 2014, 12:22
Ahhhhh......... een echte sanguinicus dus.
En iemand die dat weet, kan de valkuilen makkelijk omzeilen. Wat ook weer erg sanguinisch is.

Welkom bij deze kleurrijke club.
Vriendelijke groet, Gus

+1 zo`n persoon ben ik wel ja :P

muziekschuur
3 april 2014, 12:24
Ibanez is top. En dat is een knock out!!

Docinim
3 april 2014, 12:56
Welkom hier!

Enne de artcore is een mooie gitaar (p.s. het is een AGS83B) maar niet voor iedere stijl ivm zijn hollow body.
Maar goed, als ik jou was zou ik hem gewoon eens gaan bespelen!