PDA

View Full Version : Maybayyyy



Tupelo
2 april 2014, 00:01
Beetje refinish van een beukend liedje van mijn laatste band, zelfs een klein beetje barok gemaakt.
Eigenlijk een eerste brouwsel dat op eenzelfde mood zit als Badalamenti revisited.
Opgenomen tijdens Bayern Munchen - Manchester --> Maybayyyy (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/tupelo-maybayyyy)

Spijt van dat ik 't niet met mijn Mustang heb gedaan, uit fase, was ideaal geweest; dit is mijn hufter.

Harald
2 april 2014, 11:19
Beukend liedje? Apart iig. Ambiant, is dat een contractie van ambient en deviant?

Tupelo
2 april 2014, 11:29
Weer iets geleerd. :)

Harald
2 april 2014, 12:55
Euh, geleerd? Was een vraag...

Tupelo
2 april 2014, 14:14
Ik dacht altijd dat het ambiant was. :)

Anyhoe, Anthony Patch is onder de zoden, de rouwstoet druipt af, een sequel... luncheon (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/luncheon-the-worms-wake-up).

'...'

Luncheon even aangepast, 1.32 minuut is als sequel op Maybayyyy (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/tupelo-maybayyyy) genoeg + track toegevoegd.
Even in de verleiding geweest er een gitaarsolo onder te gooien.
Gelukkig niet gedaan.

'...'

Verheugd de dag dat ik ontdekt heb dat ik niet een hele track op record hoef te draaien om een klein stukje in te spelen of weg te halen.

Ik kan gewoon fast forward in record mode op mijn Tascammetje. :cheerup:

Duhsjaak
3 april 2014, 05:27
Euh, geleerd? Was een vraag...

Dat is heel goed mogelijk.
Niet om op te scheppen, en alleen als illustratie voor leren door vragen:
Ik heb een tijd wettelijk verplichte Permanente Educatie verzorgd. Dit soort trajecten werden afgesloten door een diploma. Daar hing wat van af. Had je het diploma niet, dan mocht je herkansen, maar uiteindelijk hing je baan ervan af.

Als je Socratisch lesgeeft, vraag je net zolang door tot dat je het goed antwoord hoort.
Het waren geaccrediteerde trajecten. Dat wil zeggen dat de aanpak door een commissie moest zijn goedgekeurd.

De aanpak dwingt de ploeg (vaak meer dan 20 mensen) te luisteren naar elkaar. Want het goede antwoord kan er tussen zitten en als je er doorheen lult mis je hem.
Bovendien kwamen die mensen shakend van de zenuwen binnen en gingen zeiknat van de inspanning naar buiten, in de wetenschap dat iedereen was geslaagd.

Nu ik dit soort trajecten niet meer doe is het slagingspercentage tot ongeveer 20% gezakt en maakt men zich zorgen.
Niet alleen zullen bepaalde mensen er niet in slagen voor het eind van 2014 hun diploma te halen; ook het systeem kan de grote groepen herkansers niet absorberen.
Bovendien staat naar mijn smaak dit systeem op gespannen voet met Europese regelgeving, die dit soort examinering verbiedt.

Voor jou als lesgever een bijzonder interessante. Socratisch lesgeven als model om actieve deelname aan de groepsdynamiek te waarborgen en als methode om wat erg luidruchtig aanwezige testosteron mannetjes en vrouwtjes te dempen. Ook de van nature schuchtere personen komen tot hun recht.

Maar ook individueel werkt het. Door vragen dus. En door doorvragen.
Prachtmethode.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
3 april 2014, 17:40
Grappig stukje, maar ik trek de sound niet. Sorry :(

Tupelo
3 april 2014, 21:29
Net ff je strakke progressieve metal geluisterd, ik kan me voorstellen dat organetta niet je ding is. :)

Fusion
3 april 2014, 22:24
ORganetta? Dit is een gitaar toch? Verder heeft t feit dat ik metal maak er weinig mee te maken hoor ;) Ik maak/luister wel meer dan metal haha.

Tupelo
3 april 2014, 22:52
Luncheon is organetta... en een beetje gitaar... :sssh:

Cageman
3 april 2014, 23:23
Over Maybayyyy:

Ik vind je gitaargeluid lekker mellow, maar tegelijkertijd crispy bij de hardere aanslagen. Dynamisch ook. Ultiem vredig. Je gevoel voor subtiliteiten, vette klasse. Die tremolo op 1.43. Jummm :mmmm:. Het idee van een "project" vind ik een goeie. Ga ik kapen denk ik. Dan proberen een geheel aan passende nummers te maken dat toch gevarieerd is. Doe jij tot zover ook goed i.c.m. dat Luncheon en 1922, waarvan ik Maybayyyy overigens wel de beste vind. Maar dat was misschien al duidelijk. ;)

Nice.

Loeters,

Merijn

Tupelo
3 april 2014, 23:37
Bij komt het voort uit een chronische beperking wanneer het om opnemen gaat.
Moet mezelf bepaalde grenzen opleggen.
Moeilijk genoeg, dus eenvoudig houden, en wat ik dan altijd merk is dat de spontanineit en flow uit mijn spel een beetje verdwijnt.
Dat zijn dingen waarvan jij geen last hebt lijkt mij.
Voor mij is het een manier mezelf te dwingen niet compleet diffuus en volslagen bagger te geraken.
Voor jou is het een ideetje om mee aan de slag te gaan.
Ik haak aan !
Ga 't volgen. :)

Duhsjaak
4 april 2014, 07:14
Zelf geloof ik altijd sterk dat iemand een eigen handtekening moet hebben. Dat is het persoonlijke, eigene wat hem onderscheidt van de rest.

Bij jou heb ik daar erg aan moeten wennen. Feitelijk vrijwel surrealistisch. Ook de titel lijkt te zwalken tussen Mayday en Mayern Bünchen. Ik hoor er een soort noodoproep in, maar misschien is dat alleen omdat Gazprom een van de twee voornaamste sponsors is en de Gazprijs als een raket omhoog gaat als het in Oekraïne verder uit de klauwen loopt.

Je kunt als artiest niet veel anders doen dan de gevoelens van je publiek organiseren. Bij de recht op en neer liedjes die ik doe doorgaans, is makkelijker te herkennen welke kant het op moet; maar dit is wat ik er bij jouw track uit heb gehaald.
We hebben dr effe op moeten wachten, aber jetst gehts los! Hij is fijn.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
8 april 2014, 00:46
Juist een beetje uitgekleed waardoor Maybayyyy beter op het thema past.
Dit hoofdstuk, deze scene, aankomende storm, een hangover, alcoholgebruik en feestjes beginnen uit de hand te lopen, Gloria (lips delicious) heeft zichzelf teruggetrokken op haar slaapkamer terwijl de regen losbarst.
Er is een onuitgesproken wik geslagen tussen haar en Anthony; een oude minaar is onderweg

Gaandeweg leer ik mijn Tascam kennen.
Dit is de 1e track waarop ik twee tracks naar 1 track gekopieerd heb.
Daardoor hoorde ik ineens een tweede partij alleen op links, dus heb ik rechts nog eenmaal moeten inspelen, en daar maar meteen een andere klankkleur voor gekozen.
Net ontdekt dat ik behoorlijk kan bouncen.

Opzich niet zo van het recyclen dus, maar.... Rag and rumble (along a countryhouse) (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/rag-and-rumble-along-a)