PDA

View Full Version : squier pickups



wim59
1 april 2014, 23:49
Hoi, kan iemand me vertellen waarom de magneetjes in de pickups bij mijn squier strat onder de hoge E en B snaar lager zitten dan onder de andere snaren. Ik vind de E en B ook echt minder output geven dan de andere snaren, of ligt dat niet hieraan?

telerocker
2 april 2014, 00:42
Je hebt elementen met staggered polepieces, bedoeld om de radius (bolling)van de hals/fretboard te compenseren. Staggered polepieces worden vaak benut bij een vintageradius van 7.25, maar bij een radius van 9.5 (zoals de meeste moderne Fenders) zijn flat polepieces vaak beter voor de balans. Sommigen geven echter de voorkeur aan staggered polepieces, ook bij een 9.5 radius. Als bij jouw gitaar de E en de B zachter klinken hoeft dat niet per se aan de pickups liggen. Met name de D en G steken er meestal verder uit, dus niet de E en B. Je zou eens kunnen proberen of je de elementen aan kant van de hoge E iets omhoog kan stellen (eventueel lage E-zijde tikkie omlaag). Als de zaak dan nog steeds uit balans is, zou ik eens gaan nadenken over pickups met flat polepieces, tenzij je hals een 7.25 radius heeft.