PDA

View Full Version : ZVEX Box Of Rock: volgorde boost/distortron



FruscianteFan
1 april 2014, 13:55
Ik heb momenteel een Box Of Rock 'te leen' van Schreeven. Kan hem thuis en bij repetitie uitproberen alvorens ik de knoop doorhak of ik hem koop of niet.

Echter, het stoort me nogal dat de boost ná de distortion zit. Heb hem nog niet op mijn overstuurde Ampeg geprobeerd (wordt zaterdag), maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik er zo veel aan heb, want het is nu steeds óf de distortion, óf de boost (voor mijn Mudhoney).

Het lijkt me dat het niet heel ingewikkeld kan zijn om de volgorde te veranderen. Moet ik alleen wel weten hoe dat moet, en of ik dat zelf ga kunnen. Zou mooi zijn als ik daar een inschatting van kan maken, want ik ga hem natuurlijk niet modden voordat ik hem heb betaald.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10152992_10202308326602283_1337453539_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1509252_10202308380523631_2127541226_n.jpg

Tabula Rasa
1 april 2014, 17:47
Kan heel makelijk met een miniswitchje. Als het goed is zwerft er nog een topic rond van mijn ocd en SHO kloon, het shoceedeetje. Daar stond een schematje bij.

FruscianteFan
1 april 2014, 18:53
Thanks, HaroldA had op facebook die suggestie ook al gedaan. Maar ik hoef niet te kunnen schakelen in volgorde, ik wil hem gewoon andersom!

Inmiddels denk ik ook wel dat het me waarschijnlijk wel gaat lukken trouwens, maar een schema zou welkom zijn :D

Tabula Rasa
1 april 2014, 20:22
Draadjevan de tip van de input en de tip van de output zoeken. Dan zie je de 2 punten op de schakelaars. Die 4 punten ruil je om. Stel je eens voor het gemak een humbucker voor en ja zet de tweede spoel voor de eerste spoel. Dit is hetzelfde en de schakelaars zijn dan "de spoelen".

FruscianteFan
2 april 2014, 10:19
Fijne vergelijking, aangezien in gitaren sleutelen peanuts is voor mij :)

Ik ga er zaterdag mee repeteren, kijken of het geluid überhaupt lekker ligt in de band. Maar inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat het simpel soldeerwerk is om de volgorde om te leggen. Meer reden om tot aanschaf over te gaan dus :)

Tabula Rasa
2 april 2014, 12:08
Als je ff recht van bovenaf een plaatje schiet, dan teken ik de 4 draden wel ff voor je uit die je moet omzetten.

FruscianteFan
6 april 2014, 13:34
Gister mee gerepeteerd, en eigenlijk vind ik het wel lekker zo.

Wel zoek ik nog een oplossing voor het volgende: gister heb ik veel gespeeld met mijn volumepedaal om de hoeveelheid gain in te stellen, ook met de knop voor minimumvolume. Probleem is wel dat ik het volumepedaal ook heel fijn vind voor swells en gewoon om volume weg te nemen, dus moet nog kijken hoe ik dat ga combineren met gain-expressie voor de BOR