PDA

View Full Version : hoe kan ik mijn doorsnee squier wat opleuken?



nozem
17 juli 2001, 05:11
Hallo,

Ik een Squier uit zo'n starterspakket(affinity series) en wil die graag een wat voller en vetter geluid geven, hiertoe heb ik een gloednieuwe marshall 50watt gekocht, maar ik heb gehoord dat je ook met de pickups het een en ander kunt veranderen, wat kan ik zoal doen om van mijn squier een beetje een lache gitaartje te maken??

taylor
17 juli 2001, 13:04
zoals je al zei.andere pick- ups welke is moeilijk te zegen omdat ik niet weet waar naar je op zoek bent.

kinman heeft coole setjes voor de strat klint erg goed,veder zijn er obl setjes(blade pick-ups)enz(zijn nog genoeg keuzes)

als je echt heel vet wil emg setje(actief)maar dan verlies je wel de strat sound
vind ze zelf niet zo te gek maar misschien jij wel.

Iron Duke
18 juli 2001, 17:53
Op de site van ed roman, staan hele bruikvolle tips om je gitaar op te leuken. Het adres is http://www.edromanguitars.com/home/

Krullo
26 juli 2001, 23:39
Een vriend van mij heeft net Texas specials (pick-ups) op een squier gezet, klinkt erg goed, maar is ook een dure oplossing (fl 350 ofzo). Hij heeft dit in combinatie met een oude Twin en heeft ook de topkam voor een graftech vervangen tegen ontstemmen. Misschien is dit wat, hij heeft nu een goed bluesgeluid in ider geval.

Stratopeek
27 juli 2001, 12:57
heb zelf goedkope fender, heb er een seymour duncan hot rail bij de brug ingezet. Is een humbucker in enkelspoel vorm, geluid verbeterd enorm, element heeft zeer hoge output.

Rectifier
20 augustus 2001, 18:11
Gewoon een paar lekkere elementen aanschaffen.Ik had zelf een paar Gold-Lace sensors op m'n Squier.Super clean Fender en voor het heftige werk een Bill Lawrence humbucker. Een DiMarzio PafPro bij de brug is ook lekker. En Texas Special zijn wel wat vetter dan Gold Lace Sensors, maar niet zo clean.

twie
11 september 2001, 12:17
Met een potje lijm en een potje glitters wordt je gitaar ook een stukje leuker :smile:

anoniem
15 september 2001, 18:07
Ofwel helemaal demonteren, de lak afschuren en laten bespuiten meet graffiti (door bekwame personen natuurlijk). En daarna alles weer in elkaar zetten natuurlijk. Kijk hier maar eens (een prachtige custom gitaar)
http://www.neilbrocklebank.co.uk/index.htm

VHsologitarist
6 november 2001, 12:19
Ik weet t, pak je gitaar bij de hals en sla dat ding tegen de muur jaaaaaaaaaaahhh

philbee
6 november 2001, 12:41
Zoals enkele voorgangers al zeiden andere pick ups, ik ben van http://www.stratmarket.net en heb als je wilt diverse setjes liggen een originele American Standard met slagplaat en een setje Custom Shop 62 met slagplaat, bel me om de prijs te weten, want ze staan niet op de site groet, Phil 0653 224196

ekkerman
6 november 2001, 20:28
als je je gitaar echt eens lekker wil verwennen zou ik straplocks en locking mechanieken ook wel zien zitten.

VHsologitarist
7 november 2001, 12:29
Je gitaar s ff verwennen, laat m maar s naar de wallen gaan voor een lekkere opknap beurt!!

ekkerman
7 november 2001, 19:35
kijk wel uit dat ie niet gaat druipen !

Dila
7 november 2001, 19:55
hahaha mijn schattige squiertje mag niet naar de wallen!! hij is helemaal van mij alleen daarm heb ik m ook kurt genoemd whaaaahaaaahaaa geintje sorry

Noctiis
8 november 2001, 11:34
Squier Kurt... :smile:
Mijn eerste Squier (tevens laatste) had ik liefdevol Morticia genoemt (Adams Family revisited) :smile:

Dila
8 november 2001, 13:19
hahaha onze bassiste dr squier jazzbas heet op dit moment geloof k jos, naar een leuke jongen die bij dr in de bus zit hihihi volgende week heet ie toch weer anders :smile:

VHsologitarist
8 november 2001, 13:58
strijk mr s ff lekker over zn gevoelige snaar!!

Dila
8 november 2001, 21:16
:grin::D:D:D:D

Dila
8 november 2001, 21:16
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: