PDA

View Full Version : Nick Pilmeyer - Alles op z'n tijd



JimiDylan
31 maart 2014, 18:21
Ik moest weer een song afleveren, ik ben een beetje raar geweest, maar dit is 'm geworden. Duhsjaak, kom er maar in! :P :seriousf:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet heel erg tevreden ben, maar ja, er moest toch iets ingeleverd worden he :P

https://soundcloud.com/nickpilmeyer/alles-op-zn-tijd-1

grayfink
31 maart 2014, 19:19
Ik blijf nog even hier... Fijn lied, de ontevredenheid betreft de mix/productie? Zou misschien beter/anders/commercieler kunnen met een echte drumtrack? Anders zou ik het niet weten, prima nummer.

peter_heijnen
31 maart 2014, 20:24
Leuk liedje Nick maar het kan idd beter als ik even zo vrij mag zijn.

Na het eerst refrein -zo noem ik het even- komt dat hele nana gedeelte. Kort dat hard in: doe alleen de eerste twee maten nana en herhaal die precies. Ga na die 4 maten meteen -zonder tussenstukje- door met het tweede couplet.

Het liedje wordt iets gestroomlijnder en het lange nana gedeelte verderop krijgt daardoor wel een functie ipv dat je het daar letterlijk herhaalt zonder iets toe te voegen.

Er zijn nog wel wat dingen, maar die knip knapt het in mijn oren al een stuk op.

JimiDylan
1 april 2014, 00:03
Leuk liedje Nick maar het kan idd beter als ik even zo vrij mag zijn.

Na het eerst refrein -zo noem ik het even- komt dat hele nana gedeelte. Kort dat hard in: doe alleen de eerste twee maten nana en herhaal die precies. Ga na die 4 maten meteen -zonder tussenstukje- door met het tweede couplet.

Het liedje wordt iets gestroomlijnder en het lange nana gedeelte verderop krijgt daardoor wel een functie ipv dat je het daar letterlijk herhaalt zonder iets toe te voegen.

Er zijn nog wel wat dingen, maar die knip knapt het in mijn oren al een stuk op.

Hey Peter! Goeie tip, dat ga ik zeker even uitproberen, helemaal nog niet aan gedacht! Dat zou inderdaad wel eens een groot verschil kunnen maken.

Ik heb het liedje dus een beetje overhaast zitten schrijven, ik zie ook nog wat tekstveranderingen voor me en ik moet de productie een keer opknappen, vooral met de drums. Ik had zo weinig tijd uiteindelijk dat de drumloop gewoon de hele tijd hetzelfde is :P

Duhsjaak
1 april 2014, 04:03
Super analyse van Peter.

Toch heb ik wel wat meer puntjes.
Ik hoop dat je de inleiding (dat je iets moest inleveren) niet meent.

Ik geloof dat dingen maken een belangrijke zaak is en als je iets moet inleveren, maak je uit het gemaakte een keuze.

Vorig jaar ben ik weer in een Beatles discussie verzeild geraakt. Ik probeer dat te voorkomen, omdat iets zeggen over de Beatles en de Stones je lang niet altijd in dank wordt afgenomen.
Na een tamelijk kwalijke periode als cover bandje (luister maar eens naar A Taste Of Heney = pfffff!) zijn de Beatletjes zelf aan het schrijven geslagen. En naar mijn idee is vooral de eerste periode gekenmerkt door een overdaad aan akkoorden. Die eigenlijk alleen maar 'over' zijn. Over = te veel dus.

In een poging mij als luisteraar er toch van te overtuigen dat ze het echt wel kunnen hoor!

Nu dat The Beatles at the Beeb 2 is uitgekomen, zie/hoor ik ineens allerlei mensen precies het zelfde zeggen. En het grappige is dat zij niet met de grond gelijk worden gemaakt.
Dat idee van te veel akkoorden, heb ik ook hier. Het leuke van het liedje is de eenvoud. Het ontwapenende.

Ik heb vroeger teveel strafwerk gehad om nu nog de lol van eindeloos herhaalde zinnen in te kunnen zien.
Maar ja....., persoonlijke mening? Who cares.
Dat een drum track aanreutelt? Het is een home recording dus, so what. Niet iedereen beschikt over een huis, waarin ie kan gaan drummen. Het gaat er om een lied hoorbaar te maken.

Het leuke is dat ik nog maar eergisteren een lied heb gemaakt dat 'Alles op mijn tijd heet'. Juist omdat alles op zijn tijd een beetje platgetreden pad is. En alles op mijn tijd zou heel goed in dit lied passen; je verzet je tenslotte tegen haar dwang/gemuts?
Gedubbelde zang? Ik vind het geheel weer erg plezierig.

Ik heb een poging gedaan een effectpedaal bij de onderwerp regel te maken, eens zien wat daarvan overblijft.
Dat pedaal slaat in geen enkel opzicht op je draadje.
Long may you run.
Vriendelijke groet, Gus