PDA

View Full Version : welke amp voor thuisgebruik ?



floydian666
31 maart 2014, 15:17
Hallo allemaal , misschien wel de zoveelste beginnersvraag over dit onderwerp . Maar ik stel hem toch .
Ik wil thuis een beetje op een electrische gitaar gaan tokkelen en ben al weken aan het rondstruinen op internet voor een versterker.
gezien de mogelijkheden kom ik uit op een "fender mustang2 v2 40 watt of mustang3 v2 100 watt.
De vraag : is de 40 watt genoeg voor leuk geluid of is de 100 watt weer net teveel ?
Ik hoef niet de sterren van de hemel te spelen maar het behang mag eraf ;).

HJL
31 maart 2014, 15:31
Voor thuisgebruik is 40 Watt zeker voldoende, zelfs om het behang eraf te spelen. Zelf heb ik een Mustang Floor voor thuisgebruik. Deze sluit ik aan op computer of hoofdtelefoon, zodat ik zo hard kan scheuren als ik wil zonder dat mijn vrouw het behang er af haalt. :D

arcane
31 maart 2014, 15:34
De 40 watt versie is meer dan voldoende voor thuis. Maar mocht je over enige tijd samen willen spelen in een bandje, dan is een 40 watt transistorversterker ontoereikend. een 100 watt transistorversterker klinkt over het algemeen ook nog goed op laag volume (wat bij buizenversterkers vaak niet het geval is). En met 100 watt kun je prima aan de gang met een bandje.

floydian666
31 maart 2014, 15:40
tnx !

Ik zal denk ik ook wel vaak een koptelefoon ophebben maar soms wil je het toch even goed horen.
op youtube heb ik naar reviews gezocht maar ze klinken in elk filmpje anders . het ligt er natuurlijk aan waar het mee opgenomen is.
vandaar ook eigenlijk de vraag , en ik ben niet in staat om zomaar even naar een muziekwinkel te rennen .

Misery Signals
31 maart 2014, 18:30
Je bent op zoek naar een versterker maar je bent niet in staat om naar een muziek winkel te gaan? Ouders, fiets, openbaar vervoer? En je Wil je hier gewoon iets laten aanpraten? Mmm probeer er toch maar te geraken zou ik zeggen... Op zijn minst kan je ff met de tips hier aan de slag en dan je oren de kost geven, niet?

MS

floydian666
31 maart 2014, 19:17
Je bent op zoek naar een versterker maar je bent niet in staat om naar een muziek winkel te gaan? Ouders, fiets, openbaar vervoer? En je Wil je hier gewoon iets laten aanpraten? Mmm probeer er toch maar te geraken zou ik zeggen... Op zijn minst kan je ff met de tips hier aan de slag en dan je oren de kost geven, niet?

MS iets met een bewustzijnsstoornis en de nodige operaties aan mijn rug incl. chirurgisch metaal enzo .
maar geeft niet dat kan je ook niet weten natuurlijk :)
ik heb zoveel metaal in mn rug zitten , als ik een accu op mn tepels zet en snaren op mn rug bind dan heb ik mijn eigen coils , dat scheelt weer een gitaar kopen .

tommus42
31 maart 2014, 19:43
:seriousf:, altijd kunnen schakelen, voor de klank, sterkte:D

the sure thing
31 maart 2014, 20:00
Ik zou het bij een transistor versterker houden MET reverb en in ieder geval aan 12" speaker.

tommus42
31 maart 2014, 20:13
......in ieder geval aan 12" speaker.
Aan een of een:D. Hou er onmiddelijk mee op, zitten mensen hier die last hebben van dergelijke onzin ihkv paranoia en aanverwante zaken. Daar komt bij dat het nergens heen gaat, behalve onzin:D, ik bedoel...:rockon:

Diggerz
31 maart 2014, 20:43
Ik zou het bij een transistor versterker houden MET reverb en in ieder geval aan 12" speaker.

Helemaal mee eens

allard85
31 maart 2014, 23:07
Heb zelf een roland cube 15 die is voor thuisgebruik meer dan toereikend. Als je die open zet dan kunnen de buren mee genieten. Ook heeft deze een koptelefoon aansluiting.