PDA

View Full Version : Metal epos met gastsolo's van Zolder



Fusion
30 maart 2014, 22:24
Progressief metal nummer met 2 killer solo's van Zolder!


http://www.youtube.com/watch?v=KMJdq7Fv9r0

paulusdeBKB
31 maart 2014, 09:58
Hartstikke goed! Supervette solo's en die switch van 7/4 naar 4/4 kan ik wel waarderen :)
Hebben Zoldergitarist en jij dit samen in een ruimte gemaakt of hebben jullie tracks heen en weer gestuurd?

Het high bandpass filter over het intro vind ik iets minder geslaagd: het idee is leuk maar het filter 'opent' niet zo mooi omdat het fullrange-stuk erna behoorlijk gecompressed klinkt. De eerste klap is een daalder waard en nu laat je die liggen.

paulusdeBKB
31 maart 2014, 10:00
Oja, en ik ben wel benieuwd... naar welke amps / scheurkastjes luisteren we? Zijn ze gemodeled?

zoldergitarist
31 maart 2014, 10:36
Oja, en ik ben wel benieuwd... naar welke amps / scheurkastjes luisteren we? Zijn ze gemodeled?

Het nummer is gemaakt door Fusion (super componist/gitarist trouwens !), ik heb daar verder geen hand in gehad. Ik heb thuis 2 solootjes ingespeeld op de punten die Fusion mij aangaf, en via mail de gitaartracks weer teruggestuurd.
Mijn racekastje is een Digitech RP355.

purplejohn
31 maart 2014, 12:18
Lekker hoor, dit. Heel mooi hoe de solo er op 3'00 inkomt. En Zolder, heb je voor mij de instellingen van je geluid op je RP? (Ik heb de 350 )

zoldergitarist
31 maart 2014, 12:53
Lekker hoor, dit. Heel mooi hoe de solo er op 3'00 inkomt. En Zolder, heb je voor mij de instellingen van je geluid op je RP? (Ik heb de 350 )

Zal je vanavond een printscreen van X-Edit sturen, tis gewoon een aangepaste preset volgens mij.

purplejohn
31 maart 2014, 13:46
:ok: ......

Cageman
31 maart 2014, 17:35
Ah, nu begrijp ik wat je met die platendeal bedoelde in je vorige post. Dat vorige nummer was gewoon een bliksemafleider.

Ik vind dit ontzettend vet. Het nummer als geheel is super (ik hoor ook wat "testjes" uit vorige topics van jouw terugkomen geloof ik?). En de solo's van Barry zijn nog beter dan waartoe ik hem in staat achtte, en dat was al van zoveel. Stuk vanaf zo'n 1.40 min. naar die solo toe, bouwt mooi op. Doet me denken aan de bridge van "Flicker" van "Barren Earth", heeft het qua spel en sfeer best veel van weg.

Bizar hoe ik door twee posts achter elkaar zo van het ene extreme naar het andere word geslingerd. Qua positiviteit/negatieve luisterervaring. Gheghe.

Top!

Loeters,

Merijn

Fusion
31 maart 2014, 18:15
Dank allen!

@Paulus: je hebt gelijk. Ik hoorde dat zelf ook al, maar heb t eigenlijk laten liggen, op n gegeven moment heb je t wel gehad met schaven hehe. Zeker als je weinig tijd hebt en nog 3 andere nummers aan t doen bent haha.

FYI Barry speelt de 2 (echt te gekke!!) solo's op 4:26 t/m 4:33 en 4:40 t/m 4:47. De rest van de solo's zijn van mijn hand. Ik ben zo onder de indruk van zijn solo skills dat ik m vaker ga vragen hehe. Gelukkig vind ie t leuk om te doen.

zoldergitarist
31 maart 2014, 18:51
Dank allen!

@Paulus: je hebt gelijk. Ik hoorde dat zelf ook al, maar heb t eigenlijk laten liggen, op n gegeven moment heb je t wel gehad met schaven hehe. Zeker als je weinig tijd hebt en nog 3 andere nummers aan t doen bent haha.

FYI Barry speelt de 2 (echt te gekke!!) solo's op 4:26 t/m 4:33 en 4:40 t/m 4:47. De rest van de solo's zijn van mijn hand. Ik ben zo onder de indruk van zijn solo skills dat ik m vaker ga vragen hehe. Gelukkig vind ie t leuk om te doen.

"Gelukkig vind ie t leuk om te doen" Zeker weten Fu !!

zoldergitarist
31 maart 2014, 18:55
:ok: ......

Mag ik je mail adres, lukt niet om de instellingen te mailen.

Duhsjaak
1 april 2014, 08:55
Zoldergitarist? Grun?
Was me nooit opgevallen.
Nou zitten wij hier al sinds december in de kou omdat wij niet mede verantwoordelijk willen zijn aan aardbeving en mijnschade. En nou pas breng ik Zoldergitarist - gitaarspel - scheurende muren in verband.

Kan je wel zeggen: Rijkelijk laat, maar ik zie het verband tenminste.

De thermostaat kan terug op 21, mijn lief mag weer douchen, het leven is mooi.

Twee solo's in één song. Er zijn dingen lekkerder, maar dan kom ik echt op de uitzonderingen en primaire dingen des levens uit.

Wàt een combi. Want dat andere geweld liegt er ook niet om. Als jullie nou es via WeTRansfer complete tracks naar elkaar door zetten, dan hoeven ook de solo's er niet achteraf in te worden geprakt.

OK. Nou nog effe op zoek naar een rete strakke bassist (zoals die van Harald, maar dan ook met zijn VOL knop op standje lawaai) en The Gitarkid met een verdacht blauw pilletje achter de drums, en jullie zijn set to go.

Leve de aardbevings. Die schade betaalt de NAM, dus wij met zijn allen.
Ik geloof dat Den Haag mijn centen wel eens minder goed heeft besteed.
Vriendelijke groet, Gus



(Een vrije herhaling van mijn post van een uur of 4. Mijn comment aan het adres van Jimi Dylan is terug te vinden. Deze lijkt gestrand in de berm van het elektronisch fietspad!)

paulusdeBKB
1 april 2014, 08:58
@Fusion - ik reken het je geenszins aan :) En het blijft een mooi, spannend stuk!

Fusion
3 april 2014, 17:43
Hahaha, nee je gaf terecht en goed commentaar hoor. Ik hoorde precies t zelfde op n ander forum, dus t is echt wel n terecht punt.