PDA

View Full Version : Gitaarwinkel Den Bosch



allard85
30 maart 2014, 21:15
Heeft iemand hier ervaring met een gitaarwinkel in Den Bosch? Bijvoorbeeld Klomp Muziek of Luthiers Gitaren?
Alvast bedankt.

Gearjunkie
30 maart 2014, 23:32
Allebei prima zaken. Ook erg verschillend dus leuk om beide te bezoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tupelo
2 april 2014, 00:17
Luthiers is erg goed.
Niet goedkoop, maar je krijgt wel service.
Chris is soms hard, maar wel eerlijk, en 't belangrijkste; hij is een vakman.
Heb al mijn gitaren door hem laten modificeren en afstellen, en ben door en door tevreden over het werk dat de man verricht heeft en zijn adviezen.

Klomp zit een flink eind uit het centrum, verder heb je nog Wessing.
Zowel Klomp en Wessing zijn er voor mijn gevoel een beetje uitgeconcureerd door de dozenschuivers.
Veel beginnerssetjes te vinden dus, weinig spannende gear.
Bij Luthiers veel akoestische gitaren, redelijk wat Duesenberg, Eastman, Godin, en wat er aan inruil binnengekomen is.

Gearjunkie
2 april 2014, 08:41
Wessing heeft een winkel meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

allard85
2 april 2014, 20:54
Dank voor jullie reacties. Heb het idee dat Luthiers meer voor de professional is en dat ik als amateur/ beginner daar een raar figuur sla als ik daar met een Epi les paul verschijn.
Iemand ervaring hoe afstellen van gitaar bij Klomp word gedaan?

Tristan
2 april 2014, 21:06
Nou, dat lijkt me niet hoor, ze moeten toch ook gewoon hun geld verdienen?
Amateur of niet, je kan beter gelijk naar de beste gaan.

Plant
2 april 2014, 21:38
Heb het idee dat Luthiers meer voor de professional is en dat ik als amateur/ beginner daar een raar figuur sla als ik daar met een Epi les paul verschijn.

Daarvoor moet je niet bang zijn. Er wordt echt niet op je neergekeken.

Chris zal je gitaar gewoon bekijken, maar hij zal er ook een eerlijk (hard) oordeel over vellen als hij een probleem ziet waarvan hij denkt dat het herstel de gitaar volgens hem niet waard is.

Ik ben ooit met een oude western binnengestapt die ik aan het opknappen was, ik had al een nieuw brugzadel gevijld e.d. Er zat een dood punt op de hals en het bleek dat er frets (gedeeltlijk) los zaten. Hij wilde daar niet meer aan beginnen (goedkope gitaar, kans op herhaling), maar zag wat ik zelf gedaan had en schatte mij handig genoeg om er zelf wat aan te doen. Hij legde gewoon uit wat ik moest doen en hoe. Ik heb de gitaar op zijn aanwijzingen hersteld en de gitaar maakt het nu een aantal jaren later nog steeds goed :)

Ik snap dat je er misschien niet op zit te wachten om (met een doe-het-zelf handleiding) naar huis gestuurd te worden, maar laat je nergens door afschrikken.

Tupelo
2 april 2014, 22:18
Klomp weet ik niet.
Tijdje een versterker in de revisie gehad bij ze, en daarover wens ik niet naar huis te schrijven.
Anderzijds, het is niemand gelukt dat ding te fixen.
Het was alleen handig geweest no cure no pay af te spreken.

Voordeel van Chris (Luthiers) is dat hij mijns insziens iets verder gaat dan ff nieuwe snaren erop, halspen bijdraaien en intoneren.
Hij weet ook veel andere kleine dingetjes te tackelen voor je, fretje liften, snaargeleider, topkam, staartstuk.
Mijns inziens een meer holistische vakman zeg maar. :D

Maar, waarschijnlijk kan je met een gerust hart bij Klomp of Wessing terecht hoor.

Gearjunkie
5 april 2014, 19:52
Reparaties aan versterkers door techneuten laten doen. Alles is te fixen. Bij muziekwinkels betaal je wellicht voor de onkunde in uren uitgedrukt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tupelo
5 april 2014, 20:36
Uhm, ja, de techneuten kwamen er ook niet uit, niet eentje is 't gelukt om 't te fixen, ook niet een hier op het forum rondhangende guru destijds. :makeup:

nusti
6 april 2014, 23:33
Als je alleen de gitaar wil afstellen zit in waalwijk ook een goede. Ad de peffer. Heeft een gitaar van mij onder handen genomen. Is echt super gedaan. Topkam afgesteld, maar ook de afstand van de kam tot de fretten nagelopen en afgesteld. Fretten gevlakt en gekroond . Heeft ook gelijk de toets maar schoongemaakt....snaren lager er toch af... Pickups afgesteld. Was niet goedkoop wel goed. Gitaar speelt echt enorm goed.