PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar... geen idee wat ik moet kiezen?



2F@ST4U
29 maart 2014, 23:32
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe akoestische gitaar. Het budget wat ik te besteden heb varieert van 300 euro tot 500 euro ongeveer. Hiervoor wil natuurlijk de best klinkende en makkelijkst bespeelbare gitaar hebben.

Ik heb al veel recensies op internet gelezen, al bij diverse winkels langsgeweest... maar iedere verkoper probeert toch zijn voorkeur te promoten. Ik twijfel op dit moment tussen de volgende 2 exemplaren:

- Blueridge BR40 / BR43
OF
- Lag T100D / T200D

Wat zouden jullie dan kiezen, of zijn er nog andere goede opties die ik over het hoofd zie.
Graag jullie advies..... zelf kan ik niet kiezen :-)

Rizz
30 maart 2014, 00:12
Het is wel erg uiteenlopend.

Blueridge BR40 = een dread, spruce top, BR43, OM spruce top
tegenover de LAG's beiden ceder top

Nu heb ik onlangs op de T100D gespeeld en ik was er niet wild van. En daar heb je het weer: voorkeur.. De 200 lijkt me dan wat beter, maar weet ik niet zeker.

Tussen deze, maar niet heel gefundeerd: De Blueridge BR43

Kijk ook eens bij de Eastman AC220/222. Vallen net binnen je budget. En daarvan weet ik dat ze heel goed zijn. Dat zijn de Palissander versies. Eastman heeft ook een signature sound, net als Taylor en Martin. Mijn voorkeur zou daar uitgaan naar de AC222. Wat ik persoonlijk fijn vind, is de nut van 45mm bij de Eastmans. Voor mij ging een wereld open toen ik aan palissander gesnoven had. (ook letterlijk, het ruikt zo lekker.. :D )Desnoods, de AC120/122, de mahonie modellen.

Takamine biedt ook hele leuke gitaren aan de bovenkant van je budget..

Er zit niets anders op dan spele spele en nog eens spele. Ik kan niet voor jou bepalen wat mooi is en wat lekker speelt. Daarbij, aan de bespeelbaarheid valt wat te doen en je moet bij aankoop een afstelbeurt naar jouw wensen krijgen..

Elvee
30 maart 2014, 20:22
......of zijn er nog andere goede opties die ik over het hoofd zie.

In de prijsklasse die je noemt maakt Godin gitaren zoals Art & Lutherie en Seagull: http://www.godinguitars.com/
Beide zijn in Nederland te koop.

Succes met je zoektocht.

telerocker
30 maart 2014, 21:08
Idd, Eastman AC220, Seagull S6 (CW), Sigma DRC-CE28, Ibanez AW300ECE/370ECE, Cort MR730 FX zijn allemaal redelijk goede gitaren. Blueridge zeker ook, maar let op, de hals is wel aan de smalle kant.

synapse
30 maart 2014, 23:14
Ik weet een hele mooie Blueridge BR 63 te koop staan. Past perfect binnen het budget!

Rizz
30 maart 2014, 23:17
Ik weet een hele mooie Blueridge BR 63 te koop staan. Past perfect binnen het budget!

Ik zou toch die MP-link in je handtekening zetten, misschien helpt dat.. :D :soinnocent: