PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom PRO Ebony



fantasy1402
29 maart 2014, 17:35
Hallo,
Ik denk eraan een Epiphone Les Paul Custom PRO Ebony of een Mexicaanse fender stratocaster als eerste gitaar te kopen iemand ervaring met een van beiden ?
Waar zou deze gemaakt zijn http://www.keymusic.com/be/item/epiphone-les-paul-custom-pro-ebony/
Epiphone is toch amerikaans of niet ?
Mvg
Jim

Majmun
29 maart 2014, 18:02
Epiphone is China en Gibson is USA

purplejohn
29 maart 2014, 18:03
Hoi Jim, is een beetje appels en peren. Ik had een Strat maar ben nu in het gelukkige bezit van de Epi die je noemt. Voor mij nooit meer wat anders, maar ja, smaak he? Ligt toch een beetje aan wat je wil spelen en wat je smaak is.

fantasy1402
29 maart 2014, 19:29
Epiphone is China en Gibson is USA
Dank u, maar is een Epiphone dan minderwaardig aan een gibson, zijn er grote verschillen, ik denk dat je bij gibson ook wel een groot deel de naam betaalt. Er zijn toch ook veel artiesten met een Epiphone ?
Mvg
Jim

fantasy1402
29 maart 2014, 19:32
Hoi Jim, is een beetje appels en peren. Ik had een Strat maar ben nu in het gelukkige bezit van de Epi die je noemt. Voor mij nooit meer wat anders, maar ja, smaak he? Ligt toch een beetje aan wat je wil spelen en wat je smaak is.
Dank u, heb wel een veelzijdige smaak, van de Beatles, rock , Pink Floyd, U2, The cure, Radiohead etc...
Had je een mexican strat of usa ?

Majmun
29 maart 2014, 20:43
Dank u, maar is een Epiphone dan minderwaardig aan een gibson, zijn er grote verschillen, ik denk dat je bij gibson ook wel een groot deel de naam betaalt. Er zijn toch ook veel artiesten met een Epiphone ?
Mvg
Jim

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Als je niets geeft om de naam of diens plek van productie, dan kan je met een paar aanpassingen een zeer goede gitaar krijgen. Uiteraard is er een verschil tussen een Epiphone van €100,- en eentje van €400,-.

purplejohn
30 maart 2014, 00:00
Als je nog geen bewuste duidelijke keus hebt zou ik niet gelijk al mijn geld in een Gibson steken. Eerst maar eens kijken of de Epiphone bevalt. En de verschillen zijn niet zo groot als wel eens beweerd wordt.

nickofzo
30 maart 2014, 00:48
Epiphone kan ook Indonesisch, Japans of Koreaans zijn. :hide:

jan7
30 maart 2014, 04:08
Epiphone is toch amerikaans of niet ?

The company was bought out by their main rival, Gibson, in 1957
In 2002, Gibson opened a factory in Qingdao, China, which manufactures Epiphone guitars.
With few exceptions, Epiphones are now built only in the Qingdao factory
http://en.wikipedia.org/wiki/Epiphone

Er zijn toch ook veel artiesten met een Epiphone ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Epiphone_players

Duhsjaak
30 maart 2014, 04:54
Dit zijn dus de zegeningen van internet.
Wiki heeft altijd gelijk?
Kijk eens naar Wiki over de eerste jaren van The Fairport Convention en verbaas je er over hoe dat er met iedere regel meer naast zit.
EN, voor de ontwikkeling van de band uiterst belangrijke zaken - als het ongeluk veroorzaakt door The Jean Genie, waardoor vriendin van Richard Thompson en drummer van FC overlijdt, totaal ontbreekt op de radar.

Nick of zo mag dan op de bank zitten, maar dat geldt voor wel meer topkrachten. Naar mijn smaak heeft N gelijk.
Niet uit China maar uit Indonesië. De mijne.
Waarom dat zo belangrijk zou zijn ontgaat mij persoonlijk. Ik heb gitaren uit China die wel degelijk beter in elkaar zitten dan mijn Epi. Want er zijn redenen waarom ie in mijn rack staat en er regelmatig uitkomt, maar echt een topper kun je hem echt niet noemen.

Ik vind persoonlijk de 'made in' maatstaf niet maatgevend.

Speelt een gitaar lekker, klinkt ie mooi, blijft ie stabiel gestemd? Kun je hem betalen (ook niet onbelangrijk)? Vind je hem leuk eruit zien of mooi desnoods. Tuurlijk is dat laatste van belang. Maar als je erop speelt zie je er weinig van. Het is net licht metaal onder je auto. Gewoon de vraag stellen: Voor wie doe je het. Als je zeker bent dat je het echt zelf wilt en niet stiekem voor de buurman, moet je het echt doen. Maar hé, als je er graag €1.000,00 meer insteekt? Leve de economie.

Iemand roept hier iets over een Yama van rond de €200,00? Lijkt mij een killer advies.
Veel plezier, want het uitzoeken van een gitaar is een leuke klus.
Maar zorg dat je zicht houdt op wat je lekker en belangrijk vindt. En America en China? Daar zit een wereld van nuance tussen.
Vriendelijke groet, Gus

rudolf
31 maart 2014, 20:23
Ik heb zelf altijd een epi LP custom bespeeld. Dacht ook altijd dat het maar fabeltjes waren dat een Gibson beter zou zijn dan een Epiphone.

Laatst toch een Gibson les Paul Studio gekocht. Het voelt allemaal net wat prettiger aan vind ik. Geen schokkende verschillen, maar een wereld van nuance zoals Gus het mooi zegt inderdaad.

De vraag is dan, is die 500 euro verschil het je waard? die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.