PDA

View Full Version : Egnater ie4, voodoolab goundcontrol original, en voodoolab GCX



danee
28 maart 2014, 13:37
Yesss, ik zat al een tijdje te zoeken maar nu eindelijk ben ik de eigenaar van een Egnater ie4. De Mesa quad gaat er binnenkort uit. Geweldige preamp maar je moet zoveel tweaken om alle kanalen lekker te laten klinken. En daar heb ik net te weinig tijd voor.

Maar nu het volgende:

Ik las de handleiding over het programmeren van de midi kanalen. Dat lijkt een makkie. Midi kanaal instellen, preset op de voodoolab kiezen, kanaal op de egnater kiezen en op store drukken. Vreemd genoeg zal de groundcontrol de preset onthouden. Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

In mijn rack heb ik een Voodoolab GCX waarmee ik een aantal effecten schakel.

Nu wil ik de onderste 4 knoppen van de groundcontrol toewijzen aan de vier kanalen van de egnater. De resterende zijn dan voor de 8 loops van de GCX.

Is dit mogelijk? Ik weet niet of de egnater via pc's of cc's word aangestuurd. Ik denk ook cc's. Ik vraag me dan af of de groundcontroll onder 1 preset cc's kan sturen naar twee devices.

Groeten,
Marcel




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HaroldA
28 maart 2014, 14:04
Is dit mogelijk? Ik weet niet of de egnater via pc's of cc's word aangestuurd.

Volgens mij door PC's, als ik me goed herinner ...

Zit er een prijssticker achterop jouw IE4? Misschien dat hij wel van mij is geweest ;)

danee
28 maart 2014, 16:07
Heb hem bij Charlee guitars gekocht.
Ik zal zsm ff kijken naar de sticker. :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HaroldA
28 maart 2014, 16:10
Heb hem bij Charlee guitars gekocht.

Hartstikke leuk ... maar zit er een sticker achterop? ;)

Nocki
2 april 2014, 13:16
IE4 reageert op PC's
Je pedaal zend het signaal en je Egnater onthoudt welk kanaal er op welke PC komt.

Het is met je pedaal mogelijk om de de onderste knoppen voor de 4 kanalen van je amp te gebruiken en de overige 8 knoppen voor de loops (of voor effecten uit je multifx als je dat gebuikt.)

O. En je laatste vraag. de GCX kan idd bij een preset een CC uitsturen. Je kan die naar een bepaald midi kanaal sturen en het zelfde cc naar een ander midi kanaal. Het is een mooi ding die GCX maar dit laatste moet je even de handleiding bij gebruiken...

danee
2 april 2014, 13:43
Er zit geen sticker op :)

Werkt de egnater met elke midi footswitch?

Ik heb de voodoolab met een vijf pins kabel aangesloten op de egnater. En vervolgens midi thru naar de gcx.

Probleem is dan dat hij mijn ground control niet meer voed.

Ik heb een digitech mc 7 liggen. Daar zit een voeding bij. Straks maar ff kijken of ik hem voorlopig daarmee kan switchen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

danee
2 april 2014, 13:58
Dom dom. Omdat in de handleiding staat dat er een 7 pins kabel nodig is heb ik de midi thru gekozen. Maar het moet natuurlijk anders.

Vijf pins kabel van de groundcontrol naar de GCX. Dan vanuit de midi thru van de GCX naar de midi in van de Egnater.

Dan heb ik de groundcontrol de egnater kanaal 2 gegeven en op de egnater de juiste dipswitch omgezet.

Op de groundcontrol in de 4 button mode onder de eerste button de GCX en de Egnater gezet.

En dat is de procedure????
Patch 1 op de voodoolab kiezen. Kanaal 1 op de egnater kiezen. Vervolgens de midi store button op de egnater vast houden tot het lampje niet meer knippert...en dan moet het klaar zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Nocki
2 april 2014, 14:04
gcx pc 1, egnater ch1, store op egnater, klaar
gcx pc 2, egnater ch2, store op egnater, klaar
gcx pc 3, egnater ch3, store op egnater, klaar
gcx pc 4, egnater ch4, store op egnater, klaar. Dat is het idd. Succes!

danee
2 april 2014, 14:09
Nocki, een 7 pins kabel is dus niet nodig? Toch alleen voor Phantom power voor de originele footswitch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Nocki
2 april 2014, 14:13
Dat weet ik niet meer. Ik heb de GCX gehad maar het is alweer een tijd terug dus da antwoord moet ik je schuldig blijven.
Dit is wat ik weet:

3 pins is midi
5 pins is midi en phantom power
7 pins ben ik alleen voor specifieke dingen tegengekomen maar nooit voor midi.

danee
2 april 2014, 14:26
Ok nou dat moet het gaan lukken. Ik laat straks ff weten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Liquid_Metal
2 april 2014, 19:22
zevenpins wordt ook wel gebruikt voor phantom power (momenteel voedt mijn Axe-FX mijn GCP met een zevenpins kabel). De GCP kan als ik het me goed herinner phantom power krijgen van de GCX met een vijfpins kabel. MIDI Through van de GCX naar MIDI In van de Egnater is inderdaad correct. Wel even zorgen dat de kanalen goed staan en je de Egnater hebt geprogrammeerd in de GCP.

danee
2 april 2014, 19:57
Na veel geklooi heb ik het voor elkaar. Ik had eerst kanaal 2, daarna 5. Tussendoor van alles geprobeerd. Toen maar eens kanaal 1......en ja hoor. Hij dut ut!


Trouwens, wat een top versterker!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk