PDA

View Full Version : Morris les Paul gitaar



bosskeessie
28 maart 2014, 10:48
Jawel,

Ik ben de trotse bezitter van een Morris Les Paul. Ja zo'n zwarte, prachtig ding om heel eerlijk te zijn. (heb wel plaatjes, zelfs vergelijk met echte Les paul, maar weet niet hoe die hier te krijgen.)

Wat ik me afvraag is waarom dat deze dingen niet meer gemaakt worden, Maar kan iemand mij vertellen wat zo'n gitaar nu waard is, kortom kan ik naar hartelust door gaan met spingelen in de band of moet ik hem op de kamer bewaren en alleen spelen als het rustig is. :)

eigenlijk dus de vraag, moet ik hem apart verzekeren?

ik hoor wel.

bat
28 maart 2014, 11:11
Ik ben bang dat je je het hoofd een beetje op hol hebt laten brengen door allerlei spannende verhalen over "lawsuit" gitaren die zoveel waard zouden zijn.

Hoe spannend het echt is? Je gaat echt de duizend euro niet over qua waarde en ik denk dat je de helft nog niet eens haalt (maar daarvoor zijn die foto's handig en een wat betere omschrijving - heeft ie bijvoorbeeld een gelijmde of geschroefde hals?).

Moet je hem dan netjes in de koffer bewaren en uiterst voorzichtig behandelen? Nou, nee. Tenzij je echt heel onhandig bent, zal 'm gewoon gebruiken hooguit een paar tientjes schelen op de waarde. En apart verzekeren - nouja, je snapt denk ik wel dat dat bij deze waarde zonde geld is. Je kunt dan beter elke maand een bedragje sparen, zodat je wat achter de hand hebt mocht er onverhoopt iets mee gebeuren. Zolang ie in huis ligt, valt ie gewoon onder de inboedelverzekering.