PDA

View Full Version : voeding pedalboard



mennen08
27 maart 2014, 18:20
Hallo

2 vragen.
Kan een 12volts pedaal op een 9 volts voeding worden aangesloten? (Nova delay tc electronics)
En ik heb een power suply met niet genoeg voedings gaten. Kan ik op een van de voedinguitgangen een deasychain gooien zodat ik meer op een powersupply kan zetten?
Groet

jan7
27 maart 2014, 18:58
Kan een 12volts pedaal op een 9 volts voeding worden aangesloten? (Nova delay tc electronics)

Als het een analoog pedaal is wel (al klinkt het dan anders).
Als het digitaal is doorgaans niet, die hebben een exact voltage nodige.


Kan ik op een van de voedinguitgangen een deasychain gooien zodat ik meer op een powersupply kan zetten?
Groet
Ja, al moet je kijken wat de gedaisychainede pedalen samen verbruiken en wat zo'n uitgang op je powersupply levert.

telerocker
27 maart 2014, 19:51
Volgens mij werkt de Nova niet honderd procent fijn op 9V. Is gemaakt voor 12v. Ik vermoed dat je dynamiek en helderheid inlevert. Daisychain kan wel op een 9V uitgang van je powersupply.

HJL
1 april 2014, 16:30
Best voor de Nova Drive een aparte adaptor gebruiken of andere voeding gebruiken met 9V en 12V uitgangen.

the sure thing
2 april 2014, 07:31
Daisychain op één uitgang werkt prima. Wat Jan7 bedoelt is de hoeveelheid mA dat de pedaaltjes aan de daisychain samen nodig hebben en hoeveel mA de voeding max kan leveren.

muziekschuur
2 april 2014, 09:56
Kijk hier eens naar:

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm

HaroldA
2 april 2014, 09:59
Welke voeding heb je?

Sinner
6 april 2014, 21:49
Volgens mij werkt de Nova niet honderd procent fijn op 9V. Is gemaakt voor 12v. Ik vermoed dat je dynamiek en helderheid inlevert. Daisychain kan wel op een 9V uitgang van je powersupply.

Ik heb zelf de bijbehorende Powersupply (12v) in mijn Nova Delay zitten, maar de zangeres/gitariste van mijn band heeft gewoon al haar pedalen inc. Nova Delay op 1 OneSpot (9v) met een daisychain en dat werkt -gek genoeg- ook prima.