PDA

View Full Version : LH Squier P bass



Ukeloeder
26 maart 2014, 13:50
Gisteravond was ik op bezoek bij een voormalig bandlid die een basje voor me te koop had.

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Mobile%20Uploads/2014-03/e92a5ffc-c8a0-4f43-a161-a759d35af855_zpsa065dc9b.jpg

http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Mobile%20Uploads/2014-03/20140326_112853_zpscwfukqk9.jpg

Geïdentificeerd als MiJ 1987. Medium scale; 32" (als ik iets zeg dat niet klopt, corrigeer me dan) in Fiesta Red.
Een voorgaande eigenaar boorde er wat gaatjes in, vermoedelijk om er wat kappen op te zetten. Ach, voor mij is 'ie om mee op te nemen, bovendien boeit het me niet.

Gerard1793
26 maart 2014, 17:51
Mooi ding! Kek kleurtje ook:)

Plant
27 maart 2014, 02:20
Mooi rood is niet lelijk :)

Duhsjaak
27 maart 2014, 07:19
Utilitair.
Tot de broodnodige dingen terug gebracht.
Ik vind het op voorhuid sympathiek hoor, die pure eenvoud.

En je bent nog niet zover natuurlijk, nog lang niet hè, maar op een bepaald moment ga je wel waarderen dat je geen long scales in het rack hebt staan.

Long may you run!
Vriendelijke groet, Gus

Ukeloeder
27 maart 2014, 09:11
Ik heb ook geen longscale armen. Zou jammer zijn wanneer ik nooit meer een F kon spelen...
Enneee... de tone knop op dit ding is een tijdmachine. Ik spring van 'nu' naar '70' with a turn of a knob.

Duhsjaak
27 maart 2014, 09:28
Je hebt de eerste post op basgitaren in 16 dagen.
Zouden we zo onaardig tegen bassisten zijn geweest? Drummers? Soit, daar valt wat voor te zeggen (Hi Guitarkid), maar bassisten was ik me niet van bewust.

Hoe belastend long scale is merk je met het ouder worden.
Zo wist Robberts (zie tamelijk vernietigend draadje her over Robberts Hilversum) zeker dat ik een long scale nodig had. En die ging hij wel effe bouwen. Strakkere toon.
Ik was toen 59 of zo. Had ook niet naar mijn voorkeur gevraagd op het gebied van bassen. Lijkt mij toch een eerste vereiste.

Afijn, vorig jaar nog een bassist van (toen) 66 vloekend en tierend van long scale naar ultra short (Danelectro) gepraat. En die bast nu weer. Long scale was voor hem fysiek niet meer te doen. En hij was degeen die vloekte en tierde dus.
Maar hij heeft zijn instrument terug. Een niet te grote man. Inderdaad.

Maar long scale is bij de huidige snaren een beetje overleefde mythe. Met die oudere snaren inderdaad strakker. Maar met de huidige snaren? Nergens meer voor nodig.

Vriendelijke groet, Gus


(sorry als ik een beetje draad vervuiling doe, maar dan gebeurt er weer s wat in deze hut)

Tupelo
29 maart 2014, 09:30
AH, daar is het Loeder, fijn basje hoor, geinig kleurtje, weinig nonsens, lekker.
Ik moet mezelf ook maar eens aan een bas helpen.
Waarop versterk je 'm uit ?

muziekschuur
29 maart 2014, 09:40
Lekker..... Strakke bas... Mag van mij nog meer relic...

Ukeloeder
29 maart 2014, 10:41
AH, daar is het Loeder, fijn basje hoor, geinig kleurtje, weinig nonsens, lekker.
Ik moet mezelf ook maar eens aan een bas helpen.
Waarop versterk je 'm uit ?

Hij is enkel om mee op te nemen, ik prik rechtstreeks in de recorder. Dus ik hoor hem over de studiomonitors.


Lekker..... Strakke bas... Mag van mij nog meer relic...

Ik heb geen foto gemaakt van de rug, maar daar zit al eerlijke buckle rash. Van een vorige eigenaar.

muziekschuur
29 maart 2014, 11:49
Heb je geen computer? Dan zou ik Native Instruments Guitarrig 5 aanraden (Ampeg SVT emulatie).. Daarin zit een mooie bas emulatie. Bij direct in zou ik een Klark Teknik DN100 aanraden. Daarmee krijg ik een zeer mooi basgeluid (clean, maar dragend)

Louis Johnson (Johnson Brothers) speelde de baspartijen voor Michael jackson's Thriller in. Dit was gedaan via een D.I. box die Bruce Swedien zelf maakte met een UTC transformer. Dat basgeluid krijg je ook met de Klark Teknik DI. En met de 32 inch scale heb je een vettere sound.

Ukeloeder
29 maart 2014, 11:56
Dank muziekschuur. Ik ga eens rondneuzen.

muziekschuur
29 maart 2014, 12:07
De Klark Teknik DN100 heeft phantom power nodig.... Ik zag dat ik in mijn post wat door elkaar had gehaald. Lees em nog es... Nu staat het er zoals ik bedoelde... (De DN100 is clean dragend en in Guitar rig zit een SVT emulatie).

Ukeloeder
29 maart 2014, 13:27
Neuzerdeneus.

Tupelo
27 augustus 2014, 22:43
Hee Uke, hoe bevalt deze bas je ?
Ik zit ook te bomen over een bas, enerzijds wil ik best iets fraais aanschaffen, anderzijds -weet ik nu al- ben ik niet zo een denderende bassist.
Shortscale lokt, en ook iets semi-acoustisch lijkt me aantrekkelijk; shortscale semi-hollow lijkt de beste weg te zijn.
Niettemin, solid bodies zijn ook interessant.
Van de solid bodies kom ik vooral uit op Mustang & Musicmaster (en aangezien mijn Mustang me prima bevalt...), maar Squier P bass vind ik ook interessant, en matched misschien wel beter in prijs met mijn vaardigheden als bassist.

Marcel2
28 augustus 2014, 08:38
Je hebt de eerste post op basgitaren in 16 dagen.
Zouden we zo onaardig tegen bassisten zijn geweest? Drummers? Soit, daar valt wat voor te zeggen (Hi Guitarkid), maar bassisten was ik me niet van bewust.

Wij bassisten hebben ons eigen hoekje op de virtuele snelweg (http://www.basgitaarforum.nl/) waar we ongestoord op gitaristen kunnen schelden.

Tupelo
28 augustus 2014, 10:17
Ah, goed forum voor mij om in deze fase eens wat te neuzen, thx. :ok:

Ukeloeder
29 augustus 2014, 19:24
Me likey mucho deze bas. Wat kan ik er over zeggen? Hij speelt lekker, de tone knop laat me tijdreizen, kekke kleur... en linkshandig ook nog! Nou, wat wil je nog meer?