PDA

View Full Version : Time passes by - eigen liedje..



Herman
25 maart 2014, 23:44
Mensen!

Heb een nieuw liedje geschreven en wil het hier graag eens droppen om te kijken wat jullie er van vinden.

Voor mij is het net even een ander liedje dan de andere liedjes die ik doorgaans schrijf. Waarschijnlijk wordt deze niet met m'n band gebruikt namelijk. Ook zing ik in een wat lager register dan ik normaal vaak doe eigenlijk. Daarnaast een leuke oefening voor m'n tokkelen.

Voor de rest gewoon een klein liedje, redelijk Tim Christensen beïnvloed (een van mijn grote helden).

Laat maar weten wat jullie er van vinden! :)


https://www.youtube.com/watch?v=E_rKmohULa0

JVGM-music
26 maart 2014, 23:35
Mooi liedje!

paulusdeBKB
27 maart 2014, 07:39
Prachtig prachtig prachtig... Een écht Tim Christiansenesque liedje. Ik heb het al 3 keer geluisterd, me telkens voornemend op de tekst te letten maar ik raak gehypnotiseerd door je gitaarspel en changes. Kan dus nog zijn dat ik de tekst bij nader inzien maar ho-hum vind maar voor hetzelfde geld blijf ik in de val trappen en blijf ik het liedje prachtig vinden. Volgens mij ben ik fan :)

Goed gezongen trouwens

Duhsjaak
27 maart 2014, 08:03
Tim Christensen. Het mooie van een forum als dit is natuurlijk dat je luistert naar dingen waarnaar je ander misschien niet geluisterd zou hebben.
Dat geldt niet voor jouw lied, maar voor Tim Christensen.
Ik zou de twee nooit met elkaar in verband hebben gebracht. Ik kende alleen een cover (Next to me - Emili Sandé) van hem. Die kan ik grappig genoeg niet 1, 2, 3 vinden op YouTube, maar het was live en mooi gedaan.

Maar totaal anders dan jouw lied.
Waar ik misschien hier en daar kleine puntjes van kritiek op heb, maar waarvan ik heb genoten omdat ik het belletjes achtig picking gedoe erg in verband bracht met Engelsen als Bert Jansch.

Geen idee hoe lang je speelt, maar je maakt mij niet wijs dat dit zo maar uit de lucht komt vallen. Dit talent/niveau, noem het maar.
Fijn gedaan.
Vriendelijke groet, Gus


Ik vind de tekst wel ho-hum, strikt persoonlijk. Hoeveel teksten moeten nog langskomen waaruit blijkt dat je haar mist?
Dat die ondankbare muts haar kant van het bed koud laat worden (zou mijn benadering zijn) of hiep hiep eindelijk de weg vrij voor woeste feesten. En keiharde biologie films.
Dat de tijd verder gaat en dat je hoopt dat ze weer aan je zijde...... mwahhhhh! Tijd voor een eigenzinniger aanpak op dat punt en Tim Knol kan lineaal rectaal terug naar Hoorn.

paulusdeBKB
27 maart 2014, 09:13
Het Tim Christensensigs zit hem voor mij deels in de stem/fingerpicking-combi, en vooral de changes rond 2:00. Heel inventief! Ga ik jatten, denk ik :sssh:

Duhsjaak
27 maart 2014, 10:50
Als ik zou vertellen van wie de volgende quote is, zou je me verdenken van opscheppen. Bovendien hij heeft hier nog niet in R.I.P gestaan en van de levenden niks dan goed.

OK, quote:
Dat is geen jatten, dat is je laten inspireren door.....

De oude meesters waren daar meester in en ik zou niet weten waarom wij ons daarvoor zouden moeten schamen.

Einde quote.

Overigens, Herman post één liedje en wordt nu al eerlijk gejat. Noem dat nou maar eens géén topklasse.
Zal natuurlijk moeten blijken wat hijzelf vindt van zoveel eerbetoon......
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
27 maart 2014, 11:30
Mooi lied en dito begeleiding.
Qua opname is het geheel wat te schel, althans... voor mijn oude oren dan.
Zou dus wat meer sfeer kunnen 'gebruiken'.

Ga nog eens luisteren, want de tekst wil ik nog wel even horen.

Herman
28 maart 2014, 20:09
Wauw, te gek deze reacties! :)

Ergens wel blij dat de muziek van de tekst afleid, want ik weet dat teksten niet mijn sterkste punt zijn haha.

PaulusdeBKB, thanks man! Heel tof om te lezen. En jat gerust, ik zie het als groot compliment haha. Door Christensen z'n akoestische sessies ben ik toch maar eens bezig gegaan om wat te leren tokkelen, best nog wel pittig soms om de boel écht strak te krijgen.

Duhsjaak, dan moet je zeker eens iets van hem gaan checken want die cover vind ik nog een van z'n minst bijzondere stukken muziek! Wat betreft de tekst; je zit er wel een beetje naast, ik snap dat het over kan komen dat het over het verlaten van een liefde gaat oid, maar het is vooral gebaseerd op een persoon die ik ken wiens moeder is overleden. Maar dat het allemaal wat negatief en verdrietig is, dat klopt dus wel. ;)

Herman
28 maart 2014, 20:19
Oh en Ernest, daar heb je wel gelijk in hoor. Denk dat het sowieso alweer gescheeld had als ik 2 mics had gebruikt, of het onafhankelijk van elkaar opgenomen had. Daarnaast ben ik absoluut een beginner met het bewerken van geluid.

Mocht je nog wat bruikbare tips hebben zijn die ook zeker welkom!

Ernest01
28 maart 2014, 21:39
De 'invloed' van de akoestiek van de kamer is de voornaamste reden van de 'klank' in de opname.
Dichter 'op' de microfoon zitten zou het enigszins beter gemaakt hebben.
Het apart opnemen van de gitaar en de zang zou het sterk verbeteren, maar je wilde een
video maken en dan is het resultaat zo slecht nog niet.

Mijn punt is dat dit lied beter verdiend.

Maar goed gezongen en gespeeld.
Dat maakt de opname techniek wat minder belangrijk.
Ga lekker door.

Fusion
29 maart 2014, 08:48
Vreemd dacht dat ik al gereageerd had? Mmmm.... anyway, mooi liedje! Prima uitvoering ook!

Herman
31 maart 2014, 16:00
Thanks! :)