PDA

View Full Version : Bombastisch, glitchy, experimenteel (soort van prog IDM_



Fusion
25 maart 2014, 21:33
Een bombastsche breakbeat drum n bass glitch electro track, met metal gitaren!


http://www.youtube.com/watch?v=18lk0CblNRk

paulusdeBKB
25 maart 2014, 22:04
Supervet! En al dat rondkrioelende spul in beeld... fascinerend. Daar kan geen sciencefictionschrijver tegenop. Maar de metalgitaren blijven een beetje verstopt... Opgeslokt door die vervaarlijke vis misschien?

Ook al staan ze ver weg van mijn klankbeleving, ik vind jouw stukken altijd heel interessant. Ben je er veel tijd mee kwijt? En vertel eens iets over wat voor spullen je gebruikt om te recorden?

Fusion
26 maart 2014, 23:51
Hoi Paulus, ik weet ff niet meer hoe lang ik hier mee bexig ben geweest. Was een stuk dat ik nog had liggen van een paar jaar terug. Het intro (de allereerste baslijn) was een vriend van me en ik heb daar toen van alles omheen gebouwd. Ik vond dat ie maar s af moest.

Poeh, hoe ik t heb gedaan. Drums grotendeels uit een Korg Triton, synths uit dezelfde Triton en een Yamaha Motif-ES, volgens mij bij deze track geen/nauwelijks soft synths. Een overstuurde gitaar, dus. Gespeel met automation van EQ, amps sims aan/uitzetten op de beat. De beat wordt ook ergens vernacheld door een soort van resynth/grainuliser. Uiteraard verder een dikke maximizer en exciter op de eindbus :)

Cageman? Dit is toch in jouw straatje enigszins denk ik?

Cageman
27 maart 2014, 00:01
Ja, een reactie komt morgen! Heb t zoals ik in ander draadje hier al zei even weekje erg druk. Is zeker mijn ding aangezien ik zelf wel eens heb aangestuurd op een mix van je dubdingen en metal, gheghe.

Bis morgen,

Merijn

Duhsjaak
27 maart 2014, 07:31
Ben niet zo'n liefhebber van zwemmen. Kan het wel hoor, maar echt leuk heb ik het nooit gevonden.
En geen idee waarom. Maar daar op begin ik toch wel zicht te krijgen.
Als dit soort spul er in krioelt......

Hoewel ik zelf een liedjes-met-kop-en-staart-man ben, laat ik mij zeker verleiden door deze. Al was het maar dat de klank zo mooi is.
Sub zero bassen en harde klappen. Schitterend. Granuliser, ja.... dat had ik al gedacht. Dezelfde als van mijn koffie.

Je hebt in twee seconden door: ik wéét tenminste waarover ik praat.
Smilies doe ik niet aan. Zó Facebook. En die is ook passé.

Hoewel ik er de ballen van begrijp mag je van mij tot in lengte van jaren doorgaan hiermee.
Misschien dat ik ook ooit mijn 60's ballads met sis en boem laat backen. Super, had ik dat al gezegd?
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
27 maart 2014, 08:37
HAhaha, geweldige reactie Gus. Wij Amsterdammers hebben geen smileys nodig hehe.


;)

Sjips.

Fusion
27 maart 2014, 08:38
Ok Kooiman, ik wacht geduldig af, thanks!

Cageman
27 maart 2014, 23:11
Ben ik weer :).

Vind dit van je elektronische spullen één van de betere en na wat gitaarwerk is dit ook wel weer fris. Ondanks het op de achtergrond liggen van de gitaar, vind ik de combi juist lekker uitpakken. De gitaren zijn gewoon een leuk extraatje. Bovendien komen bij nader inzien in je gitaarstukjes ook vaak zat synths voorbij, beïnvloedt mekaar toch.

Het stuk bij 1.18 doet me wel beetje denken aan Prodigy. Leuke is dat dit 20x gevarieerder en daarmee verrassender is dan dat. Bijzondere laddertjes, als het al laddertjes zijn. Daardoor heel open en zelfs beetje lounge-jazzy, ook door dat hoge fluitje steeds. Goed ook dat het dat loungy zoals gezegd heeft, maar toch ook als algehele feel ook best heavy aanvoelt. Meestal als bands/artiesten dat proberen wordt het geforceerd en dat is hier niet.

Ik zou deze best eens willen horen in de trein ofzo, vanaf m'n mp3, kan ik hem misschien ergens vanaf dl'en?

Loeters,

Merijn

Fusion
27 maart 2014, 23:23
Leuk commentaar man! Je kunt m als je n account hebt van Soundclick (das van 3 eeuwen terug zeg maar) volgens mij doenloaden. Ik zal binnenkort eens wat creaties op mijn Soundcloud zetten, als dat makkelijker downloaden is? Wel een eer overigens dat je wat van mij zou willen luisteren in de trein!!

Cageman
4 april 2014, 08:20
Ben nu bijna aangekomen in Leiden en hij heeft de tand der trein ruimschoots overleefd. De variatie doet t m. Hij mag blijven, gheghe.

Fusion
4 april 2014, 10:43
Gaaf om te horen man!! Thanks haha. :)

Tupelo
4 april 2014, 11:09
Oh lekker, wat een berg geluid dat op me af komt, ik krijg onwillekeurig Aphex Twin associaties.
Heerlijke mix van Drum & Bass, Electro, en ik hoor inderdaad een heel klein beetje progressieve rock/metal.
Schitterende beelden ook.