PDA

View Full Version : Gitaren verzenden naar het buitenland?



frekie
25 maart 2014, 13:46
Ik probeer mijn collectie wat te stroomlijnen maar de markt in NL ligt helaas nog steeds op zijn gat. Vanuit het buitenland, lees Belgie, is er wel serieuze belangstelling. Nu kost het 25 euro om 1 gitaar in een doos naar Belgie te zenden met PostNL. Duur dus.

DPD is goedkoper maar in mijn afgelegen dorpje zeggen de 2 DPD pakketpunten dat ze alleen voor het ophalen van pakketten zijn dus niet voor verzenden.

Weten jullie alternatieven? Ik woon dus in een afgelegen dorpje en ik heb geen auto. Dus een servicepunt op een Godverlaten industrieterrein op 75 km afstand daar heb ik niks aan.

Jay75
25 maart 2014, 13:50
DHL, UPS, FedEX, maar die zijn allemaal duurder dan 25 euro gok ik.

Weet je trouwens zeker dat de afmetingen niet te groot zijn voor PostNL om naar België te verzenden?
Binnen Nederland een gitaar versturen kan wel, maar ik wilde onlangs een gitaar naar België sturen en toen was mijn pakket te groot. 25 euro voor verzending naar België vind ik om eerlijk te zijn best schappelijk, daar kende zelf nie vor rije ;)

Oranjeaap
25 maart 2014, 14:22
Tja als je 25 euro voor verzenden al duur vind ben ik bang dat ik je verder niet kan helpen.

Ik kan je wel aanbieden de gitaar kostenloos naar België te vervoeren, maar dan op de voorwaarde dat jij de gitaar komt brengen in Meppel en dat de koper hem komt afhalen in Leuven (ik reis eens per 2 weken open en neer tussen Meppel en Leuven). Maar ik weet niet of dat nou echt opschiet.

Ik zou die 25 euro lekker accepteren, deel het eventueel met de koper, 25 is echt wel schappelijk hoor.

barno
25 maart 2014, 15:48
25 Euro is helemaal niet duur, vind ik. trouwens, is dat wel zo. Ik heb onlangs nog eentje verstuurd van B nr NL met de post, was meen ik 12 euro.

Pepe
25 maart 2014, 16:19
De koper betaalt de vervoerskosten normaal gesproken maar als je die zelf op je wil nemen.. apart. 25 euro is peanuts natuurlijk. Of het moet een cheap ass Aldi gitaar zijn, dan zit je al snel op de helft.

Plant
25 maart 2014, 17:29
Als afmeting een probleem is en het is een gitaar met geschroefde hals, schroef je die er gewoon af en de koper schroeft 'm na aflevering gewoon weer erop.

jaccowon
25 maart 2014, 23:29
Ik verkoop heel vaak gitaren naar het buitenland. Geschroefde hals gaat wel met TNT, gelijmde hals niet, dan is de afmeting te groot.
Ik gebruik idd sinds 1 jaar DPD en ben zeer tevreden over prijs en kwaliteit. Kan ook nog voor weinig volledig verzekeren, wat bij TNT niet kan.
Niet dat mijn verhaal een oplossing biedt :-)

frekie
30 maart 2014, 12:38
Nogmaals hoe kan ik dan als eenvoudige particulier een pakket aanbieden bij DPD? 25,5 inch gitaar set neck is van zichzelf al 1 meter lang dus dat wordt moeilijk met PostNL.