PDA

View Full Version : Ervaringen met EHX Superego



Sinner
24 maart 2014, 22:07
Hallo allemaal,

Ik merk dat ik de laatste tijd behoorlijk zit te GASsen op de Superego van EHX. Ik vroeg me af of er forumleden zijn met gebruikerservaringen positief dan wel negatief. Ik ben ook benieuwd naar gebruik in een live-setting.

Alvast bedankt voor de reacties.:ok:

Tristan
24 maart 2014, 22:22
Ik heb 'm gehad en ook weer verkocht.
Het is best een leuk ding hoor en je kan er meer mee dan je misschien in eerste instantie zou denken maar ik vond de sound uiteindelijk toch wel erg typisch want er zat een vrij lelijk metalig sausje over, zoals naar mijn mening eigenlijk bij bijna alle digitale EHX pedalen.

lasagna
25 maart 2014, 02:10
+ tsja, het is gewoon een erg gaaf pedaal
+ adapter inbegrepen (draait echter op 140ma dus voor de meeste voedingen geen probleem)
+ veelzijdiger dan gedacht
+ auto mode
+ soft footswitch
+ fx loop

+/- learning curve
+/- prijs, zit tussen een EHX Freeze en Hog in

- treshold bij auto mode, afhankelijk van het instrument en/of pedalen die ervoor staan moet je soms wat hard aanslaan voordat 'ie werkt
- subtiele phaserklank tijdens freeze (sustain)

Mr10
25 maart 2014, 23:13
Ik heb geen ervaring in een live setting maar ik heb er veel plezier van. Je hebt sowieso veel mogelijkheden achter de hand maar ik gebruik hem bijvoorbeeld graag met een effect in de 'loop'. Dat creëert een mooi achtergrondgeluid om op te soleren of soundscapes op te bouwen, bijvoorbeeld met een looppedal of e-bow. Ik vind het het mooist als er een licht verloop in het geluid zit, dat geeft een organisch karakter.
Nadeel is wel dat je dat pedaal in de 'loop' van de Superego niet snel even uit de loop haalt om op een andere plek te gebruiken.

Tristan
26 maart 2014, 00:11
Ik ben later erachter gekomen dat er iets bestaat om dat probleem op te lossen, een effects order reverse switcher zoals dat heet, ik vind hiervan echter alleen DIY dingen.