PDA

View Full Version : Import USA



dacrow
24 maart 2014, 15:26
Er broedt al een half jaar een plan in mijn hoofd om naar de US af te reizen en een container vol te stompen met muziekinstrumenten.

Het idee is zeer 'utopisch' dus ik heb al verschillende pistes bekeken en het lijkt een gedeelde container van 20ft (6 meter) te worden.

Graag hoor ik zowel positieve als negatieve tips.

Als er iemand zich geroepen voelt mag hij me altijd PM-en.

Iemand een idee of amps op 110V een probleem zouden geven voor verkoop hier?

HaroldA
24 maart 2014, 15:35
Hoe wil je het met de Douane, BTW en andere heffingen gaan doen?

En ik zou nooit een amp op 110V kopen.

Pepe
24 maart 2014, 15:44
Voor verkoop? Dat wordt al gedaan. Als je een aantal kosten kan opvoeren als bedrijf, niet teveel dagen daar verblijft, een goed verkoopkanaal hebt (als bedrijf, als particulier heb je zo de belasting aan de deur) en niet perse winst wil maken, wat let je.

110 volt is geen probleem, reken 40 euro voor een transformator erbij. Voor oud en bijzonder spul want niemand wil een Peavey op 110.

HaroldA
24 maart 2014, 16:03
110 volt is geen probleem, reken 40 euro voor een transformator erbij. Voor oud en bijzonder spul want niemand wil een Peavey op 110.

En dan altijd een trafo mee moeten slepen. Tenzij spotgoedkoop en/of zeldzaam zou ik dat nooit doen.

dacrow
24 maart 2014, 16:15
En dan altijd een trafo mee moeten slepen. Tenzij spotgoedkoop en/of zeldzaam zou ik dat nooit doen.

En als het om een Tweed/BF Fender amp ging?

HaroldA
24 maart 2014, 16:20
En als het om een Tweed/BF Fender amp ging?

Tenzij spotgoedkoop en/of zeldzaam zou ik dat nooit doen.

terrasbeest
24 maart 2014, 18:11
Goed idee, dan kunnen we in Europa ook eindelijk eens aan de gitaar. En dan beginnen we een GITAARFORUM.

Dirk_Hendrik
24 maart 2014, 18:47
Utopisch of niet, prima plan.
Ik heb indertijd met hetzelfde zitten stoeien maar dan icm een partner aan de andere kant van de plas die al mijn ebay aankopen in een container douwt tottie vol is en dan een seintje geeft dat de container opgepikt kan worden.