PDA

View Full Version : Pop improvisatie



Braddie
23 maart 2014, 23:45
Tijdens het oefenen kwam ik met een riffje (wat je rond 0:30 hoort) omhoog zetten, en ik dacht, naja... Laat ik het eens opnemen en kijken wat ik met die backingtrack kan verder.

Er zitten een paar dingetjes tussen dat ik zelf zoiets heb van "Auuuwwww" Maar ik vind het eerlijk gezegd niet eens zo heel slecht klinken qua phrasing.

https://www.youtube.com/watch?v=IDYnky5YqHw

Riky
25 maart 2014, 10:33
Mag ik vragen hoelang je al speelt?

veelal zelfde noot keuze, je komt eigenlijk niet weg van de 12e tot 17 e fret van de G B E snaar.
Bends zijn vaak onzuiver.
Je gitaar geluid is erg schel, maar dat kan ook deel liggen aan opname kwaliteit.

Om eerlijk te zijn vond ik het niks.
Mag ik wel vragen waar je de backing track vandaan hebt?

pasqual
25 maart 2014, 21:32
Zie Riky's commentaar. Ik heb je wel eens horen spelen met meer inspiratie. Luister eens kritisch naar je bends, de toon waar je naar toe wilt. Was je E snaar met vakantie?

Braddie
26 maart 2014, 01:01
Mag ik vragen hoelang je al speelt?

veelal zelfde noot keuze, je komt eigenlijk niet weg van de 12e tot 17 e fret van de G B E snaar.
Bends zijn vaak onzuiver.
Je gitaar geluid is erg schel, maar dat kan ook deel liggen aan opname kwaliteit.

Om eerlijk te zijn vond ik het niks.
Mag ik wel vragen waar je de backing track vandaan hebt?


Ik speel een kleine 4 jaar nu.
Deze speelwijze (Dat ik vaak blijf hangen rond dezelfde snaren/frets) heb ik gedaan omdat ik dat wat meer vond passen bij deze backingtrack.

Mijn lage E is met vakantie inderdaad omdat ik hem eigenlijk in OPEN G heb staan normaal gesproken.
Backingtrack komt van Mega Backingtracks :)

Dat schelle geluid is een combinatie waarschijnlijk, hier klinkt het totaal niet schel, maar mijn telefoon is en blijft natuurlijk een telefoon en geen videocamera, dus die manipuleert het geluid..

Ik heb vaak bij snelle nummers inderdaad de neiging om bends uit enthousiasme te overbenden ...

JVGM-music
26 maart 2014, 23:28
Ik vind het wel grappig eigenlijk...bends wel een beetje onzuiver maar als eerste opzetje....mmmm,hoor er wel een paar leuke ideetjes in.