PDA

View Full Version : Lefty Esp Edwards, all mine



Brum
23 maart 2014, 20:48
Zojuist gekocht via Ebay. Nog niet ontvangen, maar alvast een voorproefje, omdat ik er toch wel heel erg blij mee ben:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/KGrHqJk4FE-kPG5NBS3Wd4g60_57_zps4a0be579.jpg

Ebben toets, SD JB in de brug, SD '59 in de nek, ik is blij!:)

Fuhgawz
23 maart 2014, 20:57
Mooi apparaat, gefeliciteerd! :)

Hotpepper01
23 maart 2014, 22:24
Gefeliciteerd Brum, dat zijn goede gitaartjes. Een beetje lastig om aan te komen in Nederland, zelf heb ik ooit ook zo'n Edwards LP Custom gehad, maar dan eentje met Seymour Duncan P90s er in.

Malle Eppie
24 maart 2014, 00:44
Sweet! Ik wilde eerst ook een Edwards LP maar sinds kort worden die niet meer aan Europa geleverd vanuit Japan. Toen voor de ESP gekozen.

Maar dit is een hele mooie plank. Prima pickups en zo'n ebben toets vind ik helemaal gaaf!!

Brum
24 maart 2014, 07:27
Deze komt ook uit Japan hoor.;) Er staan er heel veel op Ebay momenteel, echt voor een prikkie, zowel nieuw als tweedehands. En ook flying V's, Explorers, SG's, etc. Een flying V had ik ook op het oog, die is zelfs nieuw echt niet duur, maar om de één of andere reden zie ik mezelf niet met een flying V op het podium staan. Ben benieuwd naar de kwaliteit van deze Les Paul. Ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met dit model, maar deze schijnen wat moderner te klinken en Gibsons vind ik, met alle respect, allang geen maatstaf meer.

E-J
25 maart 2014, 11:10
Ik heb een 92/95 Goldtop gehad, ook met de Seymour Duncan '59/JB combi (later vervangen door PAF kopietjes). Ze klinken inderdaad wat feller/dunner dan een 'gangbare' Les Paul (zover je daarvan kan spreken), dat maakt hem in combinatie met deze pickups wat 'moderner' klinkend. Afwerking is absoluut top op deze gitaren. Veel plezier ermee!

Brum
29 maart 2014, 13:47
Ja, daar staot ie dan meej z'n nieuwe vriendjes!:)

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/WP_20140329_001_zpsfbf78e41.jpg

Het zou qua afstelling een gitaar van mij kunnen zijn. Redelijk hoge actie, het nekelement redelijk ver in de body geschroefd, setje 0.011 snaren. Het setje snaren is wel onderhevig geweest aan zwetende Japanse handjes, maar die vervang ik sowieso altijd meteen. Ik heb er verder nog niet versterkt mee gespeeld, maar akoestisch klinkt ie al behoorlijk luid. Zegt nog niet alles, maar hij resoneert in ieder geval goed. Qua afwerking, da's belachelijk goed. In vergelijk met m'n Gibson SG moest ik haast een beetje lachen, da's gewoon crap wat dat betreft. Niet dat ik die gitaar zomaar weg zou doen, maar die Japaners kunnen gemiddeld genomen echt gewoon beter en netter bouwen, daar ben ik al een tijdje van overtuigd en tegen een iets wat schappelijkere prijs dan bijvoorbeeld Gibson. Blij (zeg ik altijd bij iets nieuws)!:)