PDA

View Full Version : Hulp bij pedalboard



minas
22 maart 2014, 11:04
Goedemorgen allemaal,

Al een tijdje ben ik bezig met samenstellen van mijn pedalboard. Ik zit alleen nog te kijken hoe ik het het beste kan aansluiten, zo compact mogelijk te houden en gemakkelijk te bedienen.

De pedalen die er op komen zijn
- Musicom Lab EHX III plus - 12 vdc @ 240mA, 9vac 240mA
- Paul Cochrane Timmy - 9vdc @ 200mA
- Maxon TS808 - 9vdc @ 200mA
- Van Weelden Royal Overdrive - (9vdc @ 650mA, 12vdc @ 450mA, 18vdc 300mA)
- Strymon Timeline - 9vdc @ 300mA (minimaal)
- Strymon Mobius - 9vdc @ 300mA (minimaal)
- Strymon Bigsky - 9vdc @ 300mA (minimaal)
- Wah - 9vdc
- Ernie Ball Jr volume / expressie pedaal
Nog aan te schaffen:
- EHX POG 2 - 9,6vdc 200mA (Rare waarde???)
- Compressor (nog over na aan het denken welke, misschien de keeley?)

Ik zit nu al een tijdje te kijken welk pedalboard ik kan gebruiken. De pedaaltrain pro lijkt iets te klein, maar de grande is veel te groot. Weet iemand nog een goed alternatief.

Welke voeding zal deze alle kunnen voorzien van stroom? Ik kwam nu alleen uit bij de Cioks Ciokolate, iemand nog een alternatief?

Alvast bedankt. Alle tips en tricks zijn welkom

Groeten Guido

Lomeos
22 maart 2014, 11:46
Als je een beetje handig bent kun je van aluminium u-profielen iets maken met twee lagen. Pedalen die je verder niet hoeft te bedienen vanwege de switcher kunnen er dan half onder. Tap tempo dingen bovenop en de voeding onderop. Ben je voor minder dan 100 euro klaar. Moet dan nog wel een kist omheen.

http://lh6.googleusercontent.com/-dp2n0jE2BWA/Sy6XRW7iRLI/AAAAAAAAxWo/92s6J0ECRkM/s1024-no/DSC_9881.JPG

Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid een TheGigRig Generator, met diverse adapters voor de verschillende pedalen. Niet goedkoop, wel heel flexibel en in staat je hele plank te voeden.

http://www.thegigrig.com/acatalog/Power-p1.html

minas
23 maart 2014, 12:04
Lomeos dank je wel voor je reactie. Ziet er goed uit met die aluminium profielen, heb je alles met klinknagels aan elkaar vast gezet?

The GigRig Generator is zeker een mooie optie met veel uitbreidingsmogelijkheden. Alleen loopt het wel heel snel op in de centen.
Ik ben er bang voor dat het onder de 500 euro niet gaat lukken om alles te voorzien van stroom :-(

Werk je zelf ook met een switcher?

Lomeos
23 maart 2014, 20:28
Ja, alles met popnagels. Inmiddels is mijn plank iets kleiner (gewoon stuk afgezaagd), want ik gebruik nu de theGigRig G2 switcher. Daar zit de generator bij.
Met de drie Strymons gaat het inderdaad in de papieren lopen, al zal je daar niet helemaal aan ontkomen als je alles via één voeding wil laten lopen.

In jouw geval heb je dan in ieder geval een GigRig basepack 3, drie timelords en een doubler nodig. Dan ben je zo'n 450 euro verder, ervan uitgaande dat de rest van de pedalen met elkaar overweg kunnen.
Edit: hiermee zou je het moeten redden, aangezien er 4 geïsoleerde uitgangen zijn voor eventuele lastpakken.

Overigens had ik ook een Pog2, die ik gewoon via de daisychain op 9 volt had draaien. Werkte prima.

tnijland
23 maart 2014, 21:33
Alvast bedankt. Alle tips en tricks zijn welkom

Ik heb nog een leuke nieuwe Pedaltrain 2 Softcase liggen (heb er alleen velcro opgeplakt t.b.v. een project dat niet doorging).

Mag weg voor een vriendenprijs (ca. 75 Euro). PM me maar voor interesse...

minas
27 maart 2014, 20:33
@Lomeos, dank je wel. Blijft een hoop geld maar het is wel weer wat makkelijker aan te passen bij wisselingen van pedalen. Zal nog eens goed kijken.

Ziet er super uit zo'n aluminium pedalboard, moet alleen is even gaan kijken hoe haalbaar het gaat worden voor mijn 2 linkerhanden ;)
Anders misschien toch maar met hout knutselen.

Iemand ervaring met de Cioks Ciocolate?

@tnijland, dank je voor je aanbod. Echter is de Pedaltrain 2 een stukje te klein om alles kwijt te kunnen.

the sure thing
28 maart 2014, 18:04
Voeding: Voodoolab mondo!!!

minas
29 maart 2014, 11:05
Voodoo lab mondo is ook zeker een goede kandidaat. Zit dan alleen nog te kijken hoe de Royal Overdrive eruit gevoed kan worden.

Misschien zie ik iets over het hoofd. Iemand een tip?

Diggerz
31 maart 2014, 16:42
Voodoo lab mondo is ook zeker een goede kandidaat. Zit dan alleen nog te kijken hoe de Royal Overdrive eruit gevoed kan worden.

Misschien zie ik iets over het hoofd. Iemand een tip?

Zo te zien zou je met de voodoolab mondo een paar high-current uitgangen vrij hebben. Je kunt je pedaal dan voeden met een custom "current-doubler" kabeltje dat twee uitgangen van de mondo samenvoegt naar 1 uitgang voor je overdrive (te bestellen via voodoolab in USA of bijv. burkey in NL).

Om je drie strymon pedalen te voeden zul je overigens ook een van deze drie via een current doubler aan twee normale 9v 250mA outputs moeten hangen.

Staat ook op de site van voodoolab overigens.. http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=22_24_33&osCsid=gla9lqbfiardmdkgmt3upgb9l2

HaroldA
31 maart 2014, 17:14
Voodoo lab mondo is ook zeker een goede kandidaat.

272 x 86 x 45mm. Jammer dat je daar gelijk een half bord aan kwijt bent.

LordRiffenstein
1 april 2014, 08:44
- Musicom Lab EHX III plus - 12 vdc @ 240mA, 9vac 240mA
- Paul Cochrane Timmy - 9vdc @ 200mA
- Maxon TS808 - 9vdc @ 200mA
- EHX POG 2 - 9,6vdc 200mA (Rare waarde???)


Musicom, reken maar op 300mA
Timmy, heeft geen 200mA nodig
Maxon idem, geen 200mA
POG2 is gewoon 9v en heeft minstens 160mA nodig

Cioks Ciokolate is een optie, Voodoo Lab Mondo ook, evenals de MXR/CAE power supply.

Buzzel
2 april 2014, 11:20
Kijk ook eens hier

http://stinkfoot.se/power-list

Staan heel wat pedalen en hun vraag naar mA. Zo zie je dat héél veel pedalen waar op staat dat ze 200mA nodig hebben misschien nog niet eens 1/20ste van dat getal werkelijk nodig hebben. Veelal overdrive pedalen die weinig verbruiken.

minas
3 april 2014, 20:57
Super! Wederom bedankt allemaal voor alle tips. Zo lukt het allemaal steeds meer alles op een rijtje te krijgen.

Lordriffenstein gaat die MXR/CAE dan wel werken? Gezien de 3 strymons en musicom een vrij hoog aantal aan mA nodig hebben en de MXR slechts 2 van deze uitgangen hebben?

Alvast bedankt

minas
3 april 2014, 21:57
272 x 86 x 45mm. Jammer dat je daar gelijk een half bord aan kwijt bent.

Die kan anders mooi los op een pedaltrain jr komen😉