PDA

View Full Version : Ibanez Virtual Amp3: Geen informatie over te vinden



woldhek
22 maart 2014, 00:15
Als beginnende gitarist had ik al de Korg Pandora Mini modeler aangeschaft, maar dat was een tafel model, niet geschikt voor op de grond.
Vorige week kwam ik een tweede hands Ibanez Virtual Amp 3 tegen voor zeer weinig en die heb ik maar mee genomen.
Thuis dat ding aangesloten en ding klinkt nog aardig ook.
Ook is hij zeer eenvoudig te bedienen, makkelijker dan de Pandora.
Echter kon ik geen info vinden op internet (op 2 berichtjes na), maar blijkt die VA3 al 15 jaar oud te zijn?

Iemand die ervaring heeft met deze Ibanez VA3? Vinden jullie het iets?

Plaatje
http://medias.audiofanzine.com/images/normal/ibanez-virtual-amp3-122372.jpg

Plant
22 maart 2014, 12:36
Ja, ik heb er 1 gehad. Wel een geinig ding, ik denk een van de eerste modeling preamps. Ik denk dat ie zelfs nog wat ouder is, ik kocht de mijne denk ik in '95. Ik meen me herinneren dat ie toen nieuw ƒ625,- (guldens dus) kostte.

Nadelen:

- Vond 'm wat ruiserig. Er zit een soort instelbare noisegate in maar die staat een beetje te 'pompen', dat vond ik storender dan de ruis dus die gebruikte ik niet.

- Alleen bank up. Je had een aantal banks met ieder 3 presets. Als je dus in bank 2 zat en je wilde naar een preset in bank 1 moet je dus een aantal keren trappen om in bank 1 terecht te komen en dan je preset te kiezen. Ik kan me voorstellen dat dat voor live even snel switchen niet praktisch is.

Ik had een aantal voor mij bruikbare cleane presets gemaakt (met of zonder chorus, met galm en nog iets met delay) en had er een een losse zelfbouw distortion voor geplaatst. Dat scheelde veel ruis en van de interne distortion klanken was ik zelf niet zo gecharmeerd. Een zelfbouw stereo eindtrap er achter en daar een zelfbouw cabinetje met 2 speakertjes aan en dat klonk dan thuis best goed.

Een jaar of 5 geleden heb ik 'm aan iemand uit Limburg verkocht.